Tulipahan sitten ostettua melkoinen mieliharmi. Eli kyseessä vuoden -97 325TDS Touring -bemari, tuommoista kun tullut haviteltua jo pidempään.
Tampereelta autoliikkeestä osui sopiva, kohtuu vähän ajettu (248tkm) kampe silmään ja koeajon jälkeen kaupat tehtiinkin. Kotimatkalla pysähdyttiin sitten kahvittelemaan eräälle tievarren huoltsikalle, auto oli n. puoli tuntia sammuksissa ja sen jälkeen ei meinannutkaan käynnistyä enää. Loputtoman pitkiltä tuntuneiden starttausten aikana meinasi jo virta loppua akusta, kun sitten viimein tärähtikin tulille. Kotimatka sujui ok, ja aamulla töihin lähtiessä käynnistyi kuin palmun alta., samoin töistä kotiin lähtiessä. Seuraavana aamuna bemmi käynnistyi taas hyvin, kun lähdin kaupassa käymään, mutta taas lämpöisenä ei sitten kirveelläkään. Etc...
Tässä vaiheessa otin yhteyttä myyjään, joka lupasi kyllä maksaa korjaamolaskun, kun vien auton remonttiin. Auto ollut kohta 4 viikkoa dieselpajalla, ovat vaihtaneet lähes kaiken tankin ja syöttöpumpun välille, ja tulivat lopulta tulokseen, että syöttöpumppu on sökö ja se menee vaihtoon vielä tällä viikolla. Myyjäliike oli jostain haalinut siihen ilmeisesti käytetyn pumpun, saapi nähdä toimiiko silläkään...
Korjamolla ovat tähän mennessä vaihtaneet jo MAP -anturin, joka ei lopulta ollutkaan rikki, vaan joku älypää oli pistänyt pari letkua ristiin, MAPille menikin koko ajan sama alipaine, kuin jarrutehostimelle. Ahtoputki oli halki 10cm matkalta ennen cooleria, tankin siirtopumppu uusittu, letkut tankin ja syöttöpumpun välille uusittu, laitettu pari takaiskuventtiiliä ym. Lisäksi siellä huomasivat päävirtakaapelin olleen liki poikki, olisiko käynyt hieman lämpimänä pitkistä starttauksista johtuen, ilmeisesti tästä johtuen myös airbagin valo paloi, herjasi alijännitettä.
Lisäksi kävi vielä niin, että kun piti lähteä auto viemään tuonne korjaamolle, menikin siitä rikki moniurahihnan kiristin, ja hihna tietenkin poikki, joten ei muuta, kuin hinausautoa soittelemaan...
Auto ehti olla minulla ajossa melkein viikon, jona aikana kilometrejä ei juuri ehtinyt kertymään, kun ei aina jaksanut alkaa bemmiä starttaamaan, vaan yleensä matkat tuli sinäkin aikana tehtyä moottoripyörällä. Saas nähdä, myyjäliike kyllä lupasi tosiaan maksaa korjaamolaskun, mutta tuleekohan tuo sellaiseen kuntoon, että sillä uskaltaa mihinkään lähteä, kun jo tähän mennessä tuntunut musertuvan ihan itsekseen, mitä vastassa seuravaana...
Tässä tapauksessa liennyt edellinen omistaja olla melko tietoinen autossa olevista vioista ja tuupannut auton tylysti kiertoon. No, olisi pitänyt ennen kaupantekoa tutkia autoa hieman tarkemmin, ottaa vaikka pariksi päiväksi testiin, tai jotain...
Tampereelta autoliikkeestä osui sopiva, kohtuu vähän ajettu (248tkm) kampe silmään ja koeajon jälkeen kaupat tehtiinkin. Kotimatkalla pysähdyttiin sitten kahvittelemaan eräälle tievarren huoltsikalle, auto oli n. puoli tuntia sammuksissa ja sen jälkeen ei meinannutkaan käynnistyä enää. Loputtoman pitkiltä tuntuneiden starttausten aikana meinasi jo virta loppua akusta, kun sitten viimein tärähtikin tulille. Kotimatka sujui ok, ja aamulla töihin lähtiessä käynnistyi kuin palmun alta., samoin töistä kotiin lähtiessä. Seuraavana aamuna bemmi käynnistyi taas hyvin, kun lähdin kaupassa käymään, mutta taas lämpöisenä ei sitten kirveelläkään. Etc...
Tässä vaiheessa otin yhteyttä myyjään, joka lupasi kyllä maksaa korjaamolaskun, kun vien auton remonttiin. Auto ollut kohta 4 viikkoa dieselpajalla, ovat vaihtaneet lähes kaiken tankin ja syöttöpumpun välille, ja tulivat lopulta tulokseen, että syöttöpumppu on sökö ja se menee vaihtoon vielä tällä viikolla. Myyjäliike oli jostain haalinut siihen ilmeisesti käytetyn pumpun, saapi nähdä toimiiko silläkään...
Korjamolla ovat tähän mennessä vaihtaneet jo MAP -anturin, joka ei lopulta ollutkaan rikki, vaan joku älypää oli pistänyt pari letkua ristiin, MAPille menikin koko ajan sama alipaine, kuin jarrutehostimelle. Ahtoputki oli halki 10cm matkalta ennen cooleria, tankin siirtopumppu uusittu, letkut tankin ja syöttöpumpun välille uusittu, laitettu pari takaiskuventtiiliä ym. Lisäksi siellä huomasivat päävirtakaapelin olleen liki poikki, olisiko käynyt hieman lämpimänä pitkistä starttauksista johtuen, ilmeisesti tästä johtuen myös airbagin valo paloi, herjasi alijännitettä.
Lisäksi kävi vielä niin, että kun piti lähteä auto viemään tuonne korjaamolle, menikin siitä rikki moniurahihnan kiristin, ja hihna tietenkin poikki, joten ei muuta, kuin hinausautoa soittelemaan...
Auto ehti olla minulla ajossa melkein viikon, jona aikana kilometrejä ei juuri ehtinyt kertymään, kun ei aina jaksanut alkaa bemmiä starttaamaan, vaan yleensä matkat tuli sinäkin aikana tehtyä moottoripyörällä. Saas nähdä, myyjäliike kyllä lupasi tosiaan maksaa korjaamolaskun, mutta tuleekohan tuo sellaiseen kuntoon, että sillä uskaltaa mihinkään lähteä, kun jo tähän mennessä tuntunut musertuvan ihan itsekseen, mitä vastassa seuravaana...
Tässä tapauksessa liennyt edellinen omistaja olla melko tietoinen autossa olevista vioista ja tuupannut auton tylysti kiertoon. No, olisi pitänyt ennen kaupantekoa tutkia autoa hieman tarkemmin, ottaa vaikka pariksi päiväksi testiin, tai jotain...
Comment