tosta oli jo vähä apua,kiitoksia.tollalailla olin ajatellu sen tehdäkki.käyn sen 2litrasen kannen vielä koneistamassa.ja sitten sitä bensanpainetta täytyy sit nostaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320/328 ?
Collapse
X
-
2,8
jos siitä haluaa oikeasti sen 2,8l kannattaa metasästää jostain se m52b28 moottorin kampura, sopii suoraan paikalleen ja mahtuu pyörimään ainakin m20b25 lohkossa, niin 130mm ja 135mm kiertokangilla ja vakio 2,5l männillä tosin mahtuu sinne hyvin myös ne m52 männätkin. Ainoastaan kampuran etupäähän pitää sorvata se holkki jotta stefan saa paikoilleen.
sitten koneessa on ainakin sellainen akseli joka ei ole mitään paskavalua, niin kuin etan akseli jota ei kannata niin hirveästi kierrättää. Samoin jos vaan saa m52 männän sopimaan sopivalla puristussuhteella se on 80g kevyempi kuin stanu 2,5 mäntä ja kaiken lisäksi se on takomäntä... ilmeisesti männänrenkaat pitää ottaa sellaisesta moottorista missä on rautasylinterit... en usko et noi nicasiliä vasten tarkoitetut käy rautaa vasten.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Re: 2,8
135mm kiertareilla ja vakiomännillä käy kyllä hassusti kun isku kasvaa 9mm. M52B28 mäntä on hyvä idea mutta puristussuhde voi jäädä melko alhaiseksi kun männässä on ammetta. Joku innokas ja matemaattisesti mua lahjakkaampi tosin äkkiä laskee mitä siitä tulee. 325i palotila on 43ml ja 320i/323i 40ml. Kansipahvin reikä taisi olla 85,2 mutta kokoonpuristunutta mittaa en muista. Männän mitathan löytyy mäntäkirjasta.
Pidempi veivi on luonnollisesti aina parempi vaihtoehto mutta ne vaativat toiset männät. Kiistatta paras optio olisi käytty M52B28 alakerta josta saisi kampuran, veivit ja männät. Niihin M50B25 männänrenkaat kuten Janne sanoi
Rengasurien leveyttä en tosin ole tarkistanut ovatko ne samat mutta äkkiähän sen katsoo se jota asia oikeasti kiinnostaa.
Comment
-
-
Ahaa. Mulla on ollu vaan M50B25 muki kädessä ja siinä oli kyllä amme.
Katsoin Mahlen mäntäkirjaa ja sen mukaan M52B28 konetta on ollut valurautalohkollakin USAssa ja se tarjoaa sellaiseen männänrenkaitakin. Nikasil -lohkoon tyrkyttää eri renkaita. Rengasurat ovat samat kun M50B25 eli 1,5 1,5 2,0.
Suhtaudun kyllä varauksella tuohon mäntäkirjaan koska jo heti ensi silmäyksellä löysin sieltä virheitä kuten M50B27 95kW moottori jollaista ei ole olemassakaan.
84 L 39 mäntä on kiistatta tasapäinen - mielenkiintoinen optio. Tuo olisi varmasti hyvä mäntä 2.8L kampiakselin kanssa M20 koneeseen. 2,0L kannen kanssa puristuksia voi tosin tulla aika paljon. Tuo näyttäisi olevan 10,2 oman kantensa kanssa.
Jos jollain on irtonaisena M52B28 kansi niin palotilan tilavuuden mittaamisesta olisi apua
Comment
-
-
Re: 2,8
Originally posted by Jacek135mm kiertareilla ja vakiomännillä käy kyllä hassusti kun isku kasvaa 9mm. M52B28 mäntä on hyvä idea mutta puristussuhde voi jäädä melko alhaiseksi kun männässä on ammetta. Joku innokas ja matemaattisesti mua lahjakkaampi tosin äkkiä laskee mitä siitä tulee. 325i palotila on 43ml ja 320i/323i 40ml.
Comment
-
-
Originally posted by JacekJos mä keksisin miten saan ton mäntäkirjan kuvan kaapattua tähän viestiin ni siinä olis kaikki. .doc pääte tänne ei kelvannu eikä se suostunu copy/pastettumaan kuvankäsittelyohjelmaankaan :(- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Originally posted by JacekJos mä keksisin miten saan ton mäntäkirjan kuvan kaapattua tähän viestiin ni siinä olis kaikki. .doc pääte tänne ei kelvannu eikä se suostunu copy/pastettumaan kuvankäsittelyohjelmaankaan :(
Comment
-
-
m52
tässä muutama kuva kaverin "m20b28" projektista.
kuvissa on m52b28 mäntä ja m20b25 mäntä m20b25 lohkossa eri kiertokanki yhdistelmillä. jos m52 männästä uskaltais koneistaa hivenen se sopiisi 135mm kangilla ja olisi varmasti paras vaihtoehto...
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]Aprilia RSV4
Comment
-
-
Pääsetkö katsomaan mikä on ton B28 männän koodi ? sisäpuolelta pitäs löytyä valusta ni näkis tarkkaan mikä sen lohkonylitys on vai oletko jo mitannut sen ? Selvää lienee ainakin se ettei se toimi M20B20 palotilan kanssa.
Koneistutin aikoinaan M20B25 kannen palotilasta sen terävän kantin pois ja muutenkin sitä muotoiltiin. En nyt siksi että tarkoitus olisi ollut kasvattaa sen tilavuutta mutta 1ml se kasvoi eli 44ml tulee ainakin helposti M20B25 kannen palotilasta.
Joku viisas laskemaan puristussuhdetta kunhan männänkorkeus selviää. Back-upina olisi hyvä olla tiedossa M52B28 kannen palotilan tilavuus ettei tule laskuvirheitä niin herkästi.
Comment
-
-
Mikä prkl tässä on että tää herjaa
Sorry, but the maximum filesize for all Attachments is reached
vaikka quota näyttää vaan 40% ??
No- tossa on lyhenteiden selitykset eli MT on ammeen syvyys, VT venttilitaskujen syvyys ja ÜH männänylitys. Ikävä kyllä ammeen sädettä ei ole mainittu joten laskeminen voi olla mahdotonta
AA = Augenabstand
F = Feuersteghöhe
GL = Ganze Länge
KH = Kompressionshöhe
MØ = Muldendurchmesser
MT = Muldentiefe
MV = Muldenversatz
ÜH = Überhöhung
VT = Ventiltaschentiefe
Rohlingsarten (siehe auch Kolbenarten)
D = Duotherm® Kolben
F = Kolben flüssiggepresst
KB = Ferrotherm® Kolben
L = Vollschaftkolben
P = Kolben geschmiedet
V = Auto-/Hydrothermik® Kolben/
Auto-/Hydrothermatik® Kolben
AK = Aussparung für Kühlölspritzdüse
DRT = Doppelringträger
KK = Kühlkanal, ggf. mit Aussparung
RT = Ringträger
Ferrostan® = Ferrostan beschichtet
HA = Hartanodisierung
Comment
-
-
Talven aikana olis tarkoitus laittaa m52b28 kampura M20b25 koneeseen ja puhallin kylkeen.
Se on selvä asia, että 130mm kiertokanget niin saadaan samalla puristuksia alas. Tähän mennessä ollaan mietitty M20b25 mäntien käyttämistä ja männät tietysti sorvin kautta.
Mutta jos Jacek sanoi että M50b28 koneen männissä on amme, niin miten ne soveltuisi sitten tuohon projektiin? M50b28 männät olisi kevyemmät. Tippuuhan M20b25 mäntien paino aika paljon, kun sorvaa männän tasaiseksi ja alahelmaa pois.
Ja budejtti kasvaa.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
Comment