Announcement

Collapse
No announcement yet.

320/328 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anttiha
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 138
    • Tampere

    #16
    tosta oli jo vähä apua,kiitoksia.tollalailla olin ajatellu sen tehdäkki.käyn sen 2litrasen kannen vielä koneistamassa.ja sitten sitä bensanpainetta täytyy sit nostaa.

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #17
      2,8

      jos siitä haluaa oikeasti sen 2,8l kannattaa metasästää jostain se m52b28 moottorin kampura, sopii suoraan paikalleen ja mahtuu pyörimään ainakin m20b25 lohkossa, niin 130mm ja 135mm kiertokangilla ja vakio 2,5l männillä tosin mahtuu sinne hyvin myös ne m52 männätkin. Ainoastaan kampuran etupäähän pitää sorvata se holkki jotta stefan saa paikoilleen.

      sitten koneessa on ainakin sellainen akseli joka ei ole mitään paskavalua, niin kuin etan akseli jota ei kannata niin hirveästi kierrättää. Samoin jos vaan saa m52 männän sopimaan sopivalla puristussuhteella se on 80g kevyempi kuin stanu 2,5 mäntä ja kaiken lisäksi se on takomäntä... ilmeisesti männänrenkaat pitää ottaa sellaisesta moottorista missä on rautasylinterit... en usko et noi nicasiliä vasten tarkoitetut käy rautaa vasten.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Jacek
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 552
        • Helsinki

        #18
        Re: 2,8

        135mm kiertareilla ja vakiomännillä käy kyllä hassusti kun isku kasvaa 9mm. M52B28 mäntä on hyvä idea mutta puristussuhde voi jäädä melko alhaiseksi kun männässä on ammetta. Joku innokas ja matemaattisesti mua lahjakkaampi tosin äkkiä laskee mitä siitä tulee. 325i palotila on 43ml ja 320i/323i 40ml. Kansipahvin reikä taisi olla 85,2 mutta kokoonpuristunutta mittaa en muista. Männän mitathan löytyy mäntäkirjasta.

        Pidempi veivi on luonnollisesti aina parempi vaihtoehto mutta ne vaativat toiset männät. Kiistatta paras optio olisi käytty M52B28 alakerta josta saisi kampuran, veivit ja männät. Niihin M50B25 männänrenkaat kuten Janne sanoi

        Rengasurien leveyttä en tosin ole tarkistanut ovatko ne samat mutta äkkiähän sen katsoo se jota asia oikeasti kiinnostaa.
        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

        Osia myytävänä

        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #19
          m52

          m52b28 männät on tasalakiset, ne on vaan niin sirot ,että en tiedä miten paljon niistä uskaltaisi koneistaa....
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Jacek
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 552
            • Helsinki

            #20
            Ahaa. Mulla on ollu vaan M50B25 muki kädessä ja siinä oli kyllä amme.

            Katsoin Mahlen mäntäkirjaa ja sen mukaan M52B28 konetta on ollut valurautalohkollakin USAssa ja se tarjoaa sellaiseen männänrenkaitakin. Nikasil -lohkoon tyrkyttää eri renkaita. Rengasurat ovat samat kun M50B25 eli 1,5 1,5 2,0.

            Suhtaudun kyllä varauksella tuohon mäntäkirjaan koska jo heti ensi silmäyksellä löysin sieltä virheitä kuten M50B27 95kW moottori jollaista ei ole olemassakaan.

            84 L 39 mäntä on kiistatta tasapäinen - mielenkiintoinen optio. Tuo olisi varmasti hyvä mäntä 2.8L kampiakselin kanssa M20 koneeseen. 2,0L kannen kanssa puristuksia voi tosin tulla aika paljon. Tuo näyttäisi olevan 10,2 oman kantensa kanssa.

            Jos jollain on irtonaisena M52B28 kansi niin palotilan tilavuuden mittaamisesta olisi apua
            (M3 + M3) - M5 = M1 ?

            Osia myytävänä

            http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #21
              Re: 2,8

              Originally posted by Jacek
              135mm kiertareilla ja vakiomännillä käy kyllä hassusti kun isku kasvaa 9mm. M52B28 mäntä on hyvä idea mutta puristussuhde voi jäädä melko alhaiseksi kun männässä on ammetta. Joku innokas ja matemaattisesti mua lahjakkaampi tosin äkkiä laskee mitä siitä tulee. 325i palotila on 43ml ja 320i/323i 40ml.
              tuota voisin vaikka laskeskellakkin kun tietäs m20b25 männän päällä olevan ammeen tilavuuden, puristus korkeuden suhteessa lohkoon, yli vai alle lohkon tason? kuinka paljon? ja nyt on kyse siis standardi (ei rakennetusta) = orkkis koneesta..
              E30 kesä-autona

              Comment

              • Jacek
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 552
                • Helsinki

                #22
                Jos mä keksisin miten saan ton mäntäkirjan kuvan kaapattua tähän viestiin ni siinä olis kaikki. .doc pääte tänne ei kelvannu eikä se suostunu copy/pastettumaan kuvankäsittelyohjelmaankaan :(
                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                Osia myytävänä

                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #23
                  Originally posted by Jacek
                  Jos mä keksisin miten saan ton mäntäkirjan kuvan kaapattua tähän viestiin ni siinä olis kaikki. .doc pääte tänne ei kelvannu eikä se suostunu copy/pastettumaan kuvankäsittelyohjelmaankaan :(
                  Painappa näppiksestä "print scrn" ja sitten paste vaikka paintissa. Rajaa ja leikkaa kuva ja sitten liitä tänne
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • nemesis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 617
                    • kymenlaakso

                    #24
                    Originally posted by Jacek
                    Jos mä keksisin miten saan ton mäntäkirjan kuvan kaapattua tähän viestiin ni siinä olis kaikki. .doc pääte tänne ei kelvannu eikä se suostunu copy/pastettumaan kuvankäsittelyohjelmaankaan :(
                    kröhöm :roll:
                    E30 kesä-autona

                    Comment

                    • Jacek
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 552
                      • Helsinki

                      #25
                      Noniin - enpäs tuntenut itseäni edes tyhmäksi :(b)

                      Eri asia on saako tosta mitään selvää vaikka suurensin sitä

                      Jostain kumman syystä mun kuvaquota näyttää vaan 40% mutta silti edes tollanen 19kb liite ei meinaa tulla läpi. Mistäköhän johtuu ?
                      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                      Osia myytävänä

                      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        m52

                        tässä muutama kuva kaverin "m20b28" projektista.
                        kuvissa on m52b28 mäntä ja m20b25 mäntä m20b25 lohkossa eri kiertokanki yhdistelmillä. jos m52 männästä uskaltais koneistaa hivenen se sopiisi 135mm kangilla ja olisi varmasti paras vaihtoehto...
                        [img][/img]
                        [img][/img]
                        [img][/img]
                        [img][/img]
                        [img][/img]
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Jacek
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 552
                          • Helsinki

                          #27
                          Pääsetkö katsomaan mikä on ton B28 männän koodi ? sisäpuolelta pitäs löytyä valusta ni näkis tarkkaan mikä sen lohkonylitys on vai oletko jo mitannut sen ? Selvää lienee ainakin se ettei se toimi M20B20 palotilan kanssa.

                          Koneistutin aikoinaan M20B25 kannen palotilasta sen terävän kantin pois ja muutenkin sitä muotoiltiin. En nyt siksi että tarkoitus olisi ollut kasvattaa sen tilavuutta mutta 1ml se kasvoi eli 44ml tulee ainakin helposti M20B25 kannen palotilasta.

                          Joku viisas laskemaan puristussuhdetta kunhan männänkorkeus selviää. Back-upina olisi hyvä olla tiedossa M52B28 kannen palotilan tilavuus ettei tule laskuvirheitä niin herkästi.
                          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                          Osia myytävänä

                          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                          Comment

                          • nemesis
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 617
                            • kymenlaakso

                            #28
                            Jacek
                            Tossa sun kuvassa on noi kirjaimet ja mitat, ja sitten ne nuolen päät siellä männän kuvassa mistä selviää mistäkohtaan mitattu.

                            Ainoo tieto joka puuttuu että mikä Nuolenpää tarkoittaa mitkäkin kirjain+mitta yhdistelmää tai vice versa :(

                            Yhdistä pisteet minulle?
                            E30 kesä-autona

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #29
                              Mikä prkl tässä on että tää herjaa

                              Sorry, but the maximum filesize for all Attachments is reached

                              vaikka quota näyttää vaan 40% ??

                              No- tossa on lyhenteiden selitykset eli MT on ammeen syvyys, VT venttilitaskujen syvyys ja ÜH männänylitys. Ikävä kyllä ammeen sädettä ei ole mainittu joten laskeminen voi olla mahdotonta

                              AA = Augenabstand
                              F = Feuersteghöhe
                              GL = Ganze Länge
                              KH = Kompressionshöhe
                              MØ = Muldendurchmesser
                              MT = Muldentiefe
                              MV = Muldenversatz
                              ÜH = Überhöhung
                              VT = Ventiltaschentiefe
                              Rohlingsarten (siehe auch Kolbenarten)
                              D = Duotherm® Kolben
                              F = Kolben flüssiggepresst
                              KB = Ferrotherm® Kolben
                              L = Vollschaftkolben
                              P = Kolben geschmiedet
                              V = Auto-/Hydrothermik® Kolben/
                              Auto-/Hydrothermatik® Kolben
                              AK = Aussparung für Kühlölspritzdüse
                              DRT = Doppelringträger
                              KK = Kühlkanal, ggf. mit Aussparung
                              RT = Ringträger
                              Ferrostan® = Ferrostan beschichtet
                              HA = Hartanodisierung
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              • Doni
                                Moderator
                                • Sep 2004
                                • 2842
                                • Kyrsälä

                                #30
                                Talven aikana olis tarkoitus laittaa m52b28 kampura M20b25 koneeseen ja puhallin kylkeen.

                                Se on selvä asia, että 130mm kiertokanget niin saadaan samalla puristuksia alas. Tähän mennessä ollaan mietitty M20b25 mäntien käyttämistä ja männät tietysti sorvin kautta.

                                Mutta jos Jacek sanoi että M50b28 koneen männissä on amme, niin miten ne soveltuisi sitten tuohon projektiin? M50b28 männät olisi kevyemmät. Tippuuhan M20b25 mäntien paino aika paljon, kun sorvaa männän tasaiseksi ja alahelmaa pois.

                                Ja budejtti kasvaa.
                                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎