Announcement

Collapse
No announcement yet.

tankkiin noin 6L E10-bensaa -> auto sammui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grifa
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 6
    • 88300

    tankkiin noin 6L E10-bensaa -> auto sammui

    vuosimallin 1991 318-ruiskuautomaatti.

    elikkäs. tankissa oli jäljellä noin viitisen litraa 98-oktaanista (jota oon tankannu tähän asti)

    pysähdyin tankille, ja hetken mielijohteesta tankkasin kympillä E10-paskaa.

    ajoin noin 20km, kunnes auto sammui kaupungilla liikenneympyrään. ei startannu enää, auto työnnettiin parkkiin, jossa starttailua yritettiin lisää. vähän hörähti ja kävi kierroksia muttei startannu.

    kävin hakemassa 5 litraa v-poweria tankkiin.

    starttailua puolisen tuntia, kone hörähteli vähän, ei lähteny.

    hain octane boosteria, aika random ja reilu loraus tankkiin, about kolmasosa. perään 5 litraa lisää v-poweria, auton heiluttelua porukalla että litkut sekoittuu tankissa.

    starttailua päälle tunti -> ei lähde. lopussa ei enää kone hörähtäny yhtään vaan täysin pimee.

    kokeilin sekä p, että n -asennossa. ei vaikutusta. sulakkeita ei palanu.

    huoltoasemalla sanoi mies että E10:n etanoli olisi liuottanu karstaa ja paskaa ja ne ois siis päätyny bensansuodattimeen.. autoon tankannu vain 98-oktaanista tähän asti.


    voiko olla joku muu mahdollinen vika kuin bensansuodatin? muilla samantapaista kokemusta? mitä kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?

    kaikki ideat tervetulleita (auto jäi kaupunkiin, siellä se parkkipaikalla on..)
    Last edited by grifa; 10-06-2011, 11:24.
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Voi tuo etanoli tuon ikäisiin aiheuttaa ties mitä oiretta. Esim. polttoainepumppu sano sopimuksen irti tai suuttimet ei tykänneet ko. bensasta. Kannattaa nyt kuitenkin helpoimmasta päästä aloittaa eli katsoa, että tulee kipinää ja bensaa.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • Vesper
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 240
      • Vantaa

      #3
      Huonoa tsägää, mutta en usko että johtuu E10-bensasta.
      E10:n etanolipitoisuus on MAKSIMISSAAN 10%, mutta se voi aivan hyvin olla esim. 6%. Ja tuossa ajassa ei etanoli liuota mitään skeidaa tankista.
      Autoihin kaadettiin 90-luvulla jäänestoa, joka oli, yllätys yllätys, etanolia, eikä se aiheuttanut mitään oireita, vaikka jotkut käyttivät sitä koko talven ajan, monen vuoden ajan.

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        #4
        Eikös tässäkin vehkeessä ole virranjakaja? Sen kannen voisi käyttää irti ja puhdistaa kontaktipinnat. Itsellä tuossa M10:ssä joskus teki juuri että starttasi, muttei lähtenyt käymään.

        EDIT: Vaikka se E10 paskaa olisi niin en kyllä usko että välittömästi tankkaamisen jälkeen auto lopettaa toimintansa.
        E39 ja E91

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by grifa View Post
          vuosimallin 1991 318-ruiskuautomaatti.

          elikkäs. tankissa oli jäljellä noin viitisen litraa 98-oktaanista (jota oon tankannu tähän asti)

          pysähdyin tankille, ja hetken mielijohteesta tankkasin kympillä E10-paskaa.

          ajoin noin 20km, kunnes auto sammui kaupungilla liikenneympyrään. ei startannu enää, auto työnnettiin parkkiin, jossa starttailua yritettiin lisää. vähän hörähti ja kävi kierroksia muttei startannu.

          kävin hakemassa 5 litraa v-poweria tankkiin.

          starttailua puolisen tuntia, kone hörähteli vähän, ei lähteny.

          hain octane boosteria, aika random ja reilu loraus tankkiin, about kolmasosa. perään 5 litraa lisää v-poweria, auton heiluttelua porukalla että litkut sekoittuu tankissa.

          starttailua päälle tunti -> ei lähde. lopussa ei enää kone hörähtäny yhtään vaan täysin pimee.

          kokeilin sekä p, että n -asennossa. ei vaikutusta. sulakkeita ei palanu.

          huoltoasemalla sanoi mies että E10:n etanoli olisi liuottanu karstaa ja paskaa ja ne ois siis päätyny bensansuodattimeen.. autoon tankannu vain 98-oktaanista tähän asti.


          voiko olla joku muu mahdollinen vika kuin bensansuodatin? muilla samantapaista kokemusta? mitä kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?

          kaikki ideat tervetulleita (auto jäi kaupunkiin, siellä se parkkipaikalla on..)
          Nyt varmaan olisi Karpolle tai Rauni-Leenalle asiaa...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎