Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkimutteri ongelma - Farssi jatkuu moottorin kannatinkumien kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    Putkimutteri ongelma - Farssi jatkuu moottorin kannatinkumien kanssa

    Eli otsikon mukainen ongelma tuli kun aioin valmistautua moottorin kannatinkumien vaihtoon.

    Pitäis ensin ottaa suojalevy pois mikä tulee samoihin reikiin mitä x-brace tulisi.

    Noh tässä autossa ei alunperin oo ollu kierteitä etupään pienemmille ruuveille josta BMW:ltä löytyy ratkaisu nimeltä nutsert. Semmonen holkki mikä rutistetaan/litistetään reikään ja siinä on sit hienot pitävät kierteet.

    Yks niistä oli jo löysässä mut ruuvi lähti helposti irti mut viiminen pyörii vaan tyhjää ja kutun nutsert vaan muljahtelee sisällä.


    Mikäs tohon olis hyvä keino saada se irti? Kokeilin isolla ruuvarilla vähän kammeta vastaan mut eipä ainakaan vielä mihinkään lähteny. En vielä pulttipyssyllä kokeillu hakata kun ei viitti mökää myöhään oikeen pitää enää.

    Mutta ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan


    Tässä kuva nutsertistä:
    Last edited by Sene; 24-06-2011, 19:51. Reason: Otsikon muokkaus
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi
  • Yyz
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 151
    • Pirkkala

    #2
    Tuo paholaisen keksintö on suomeksi putkimutteri, olen joskus irrottanut noita kiilaamalla tuurnan tai ruuvimeisselin putkimutterin laipan väliin.
    Toinen vaihtoehto on porata ruuvi ja putkimutteri pois ja asentaa tilalle uusi.

    Comment

    • Sene
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 925
      • Enschede, The Netherlands

      #3
      Originally posted by Yyz View Post
      Tuo paholaisen keksintö on suomeksi putkimutteri, olen joskus irrottanut noita kiilaamalla tuurnan tai ruuvimeisselin putkimutterin laipan väliin.
      Toinen vaihtoehto on porata ruuvi ja putkimutteri pois ja asentaa tilalle uusi.

      Ah, kiitosta, pitää muokata otsikkoa

      Ja kiitos vinkeistä myös.
      F11 LCI 535xi


      Ex.

      E36 320i sedan
      E36 LCI 328i coupe
      E61 LCI 530xi

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #4
        Noniin eli kuten otsikko sanoo nyt farssi jatkuu.

        Vedin dremelin timanttilaikalla pultin pään tosta putkimutteri sählingistä vekeen että sain sen suojalevyn pois.

        Noh sitten ajattelin että jatketaan tästä ja siirrytään niihin moottorin kannatinkumeihin.

        Alapuolen mutterit lähti suht helposti jatkovarrella ja nivelellä löysälle, mutta kun siirryin sitten yläpuolelle pakosarjan vieressä olevaan viereen niin EI VITTU MAHDU!

        Saatanan isompi pakosarjan putki on edessä niin että mahtuu hylsy mut ei räikkää tai niveltä tai mitään muutakaan omasta varastosta.

        Ei millään viittis lähteä repimään pakosarjaa helvettiin siitä mut en tähän hätään keksi mitään muutakaan ratkasua tohon.


        Kyllä kyrpii taas sopivasti, avasin oluen...
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • Sene
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 925
          • Enschede, The Netherlands

          #5
          Doh, pakosarja tuli otettua irti, mikä tietenkin toi omat ongelmansa taas

          3 Kierretappia jäi sisään ja myös pakosarjan seuraavaan putkeen yhdistävästä osasta yks pultti poikki hienosti.

          Kierretappeja varten tuli hankittua näppärä työkalu merkkiä Kukko, kierre hylsyn ineen vaan ja kumpaa tahansa suuntaan kääntää rullat lukittuu ja saa käännettyä normaalisti.

          Ei sattunu olemaan tarpeeks pientä vastakierre hylsyä mut tommonen löyty ja vaikutti järkevältä kapistukselta, tosin on vaan 7mm kokoon...

          Sit tuli porattua tää poikkimenny pultti vekeen ja eilen vihdoin sain moottorin kumi tyynyt vaihdettua.

          Tänään taistelin sit pakosarjan takas paikkaansa, vittu mikä homma kun joihinkin muttereista ei oikeen tahtonu kunnolla yltää ylhäältä eikä alhaalta, mut kaikki on nyt kiritty, ei tosin erikseen momenttiin laitettu joten toivotaan et pitää.


          Eli ajokunnossa nyt pitäis olla, ilman suojalevyä kun odotan uusia M8 nutsertteja kun en ala cabrion tukivartta sinne laittamaan, jospa vaan tällä kertaa laittais ne kunnolla prkl.



          Tästähän tuli melkeen projekti jo vaikka piti taas simppeli homma tehdä, mut elämä on.
          F11 LCI 535xi


          Ex.

          E36 320i sedan
          E36 LCI 328i coupe
          E61 LCI 530xi

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎