Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merkkiliike Laakkonen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • steenman
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 86

    Merkkiliike Laakkonen

    BMW merkkiliike Veljekset Laakkonen virheellinen vika-arvio (2kpl, yhteensä noin 400€) ja siitä aiheutuneet turhat työt (~670€).

    Auton HC=hiilivety päästöt katsastuksessa todettiin liian korkeiksi tyhjäkäynnillä jonka vuoksi auto hylättiin.

    Auto tutkittiin Tapiolan Essossa (valtuutettu BMW huolto) jossa todettiin ettei vika ole tiedossa, mutta vika ei tod. näk. Katalysaattorissa eikä Lambdassa.

    Vein auton merkkiliike Laakkoselle, ja kuvasin ongelman. Sain arvion jossa sanotaan että katalysaattori on rikki, ja Lambda vaihdettava, sekä kustannusarvion uusista osista. Auto oli kiinni testerissä ilmeisesti.

    Työ tehtiin Bemu-osassa, koska tuli 3 kertaa halvemmaksi. Työssä vaihdettiin käytetty, toimiva Kat ja Boschin tarvike lambda. HC arvot eivät tulleet kuntoon.

    Soitin merkkiliikkeen huoltopäällikölle jolle kerron tämän, ja sovimme lisätutkimuksista. Ne maksoivat 325€. Sain vain paperin jossa todettiin; Katalysaattori vajaatehoinen. Auto oli kiinni testerissä kuulemma.

    (Tässä välissä soitan huoltopäällikön pomolle, joka toteaa lähinnä että toimintaohjeet tulevat Saksasta.)

    Kirjoitin BMWtuningclub.net palstalle, josta sain vastauksen että; tuttu juttu. Sain suosituksen viedä auto Juvanmalmille, ST-Motors.

    Vein auton.
    Tutkimus ja korjaus maksoi 80€ ja sain auton HC arvot kuntoon.
    Vika todettu (9 sivua moottoridiagnoosia) kaasuläppäanturissa.

    Stenka Määttänen
  • Tappu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 825
    • Tampere

    #2
    Pakko vähän pelehtiä välimerkin kanssa, mutta Veljekset Laakkonen ei ole BMW:n maahantuoja, vaan merkkiliike. :wink: BMW:llä on vain yksi maahantuoja ja se on Oy BMW Suomi Ab
    AMG

    Comment

    • steenman
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 86

      #3
      Korjaanpa tuon.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        ...ja edelleen voi todeta että tässä maassa 99% suoritetuista katalysaattorivaihdoista on turhia(ja 99.9% tulppien vaihdoista on turhia). Silti diagnoosi on heti tulppien jälkeen kakkosena kun HC:t ovat hiukan kohollaan. Toisaalta tämän tulppienvaihto"diagnoosin" ymmärrän koska sillä saa hälmöiltä rahat pois ja silti kaikki on tyytyväisiä? Tuo kateilla leikkiminen on jo hyvän maun ulkopuolella...

        Comment

        • Der Hammer
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1265
          • Turku / Vantaa

          #5
          Eiköhän yksi topicci riitä

          jatketaan täällä -> http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=34723
          F11 530XdA LCI

          Ex:F30 ///M-Sport, F10, E86 ///M Coupe, E90 335d -07, E92 325i -07, E90 325i -05, E46 325 CiA -01, E36 323i Coupe -96





          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎