Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS-93 käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpsa
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 2
    • Pori

    525 TDS-93 käy huonosti

    Käynti karkea ja äänekäs ei kuitenkaan kuulosta mekaaniselta vialta. Moottori melko voimaton. Autossa voi olla uudempi kone, muistaakseni kannessa ja ö-pohjassa olis ollut -96 leimat. Pumpun viimiset nrot 995 ja mun tietojen mukaan (ja toisessa autossa oli) 91-93 malleissa pitäs pumpun viimiset nrot olla 994. Eli onkohan vaihdettu uudempi motti jonka pumppu ei oo täysin yhteensopiva ohjaus-boxin kanssa? Ei syö öljyä eikä savuta juuri lainkaan. Oiskos kellään 994 loppunroista pumppua? Koitin Omegan 994 pumppua mut siinä jotain eroa = ei lähde käyntiin.
    Kaikki apu tervetullutta.
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    mahdollisesti jakoketju venyny, pumpun ajoitus sekasin, mäntä tai mäntiä halki tai männänrenkaita menny poikki yks tai useampia. jos suuttimet räkii niin hyvin varmasti menny mäntä halki.

    tässä mahdollisia ja todennäköisiä syiden aiheuttajia
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #3
      Tolla kuvauksella aika vaikee sanoo mitään. Tarkotatko että vika on kylmänä vai aina. Melko nopsaan tutkittuja juttuja jotka voi asiaan vaikuttaa esim: hehkut, ilmavuoto, tukkeutunut ilman suodatin.

      Tästä linkistä löytyy sit syvällisempää tarinaa:



      Porissahan on aika asiallinen dieselpumppu paja siellä Ulvilan rajan tuntumassa.Onko se nyt Kartanon alue vai mikä.... Käy luetuttaan siellä DDE boksin virhekoodit, ja ne pystyy tekeen bokseille testitkin siellä.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • jpsa
        Newbiemmer
        • Nov 2004
        • 2
        • Pori

        #4
        Kansi oli irti ja männät ok. Ketju ei ole venynyt ja ajoitus ok. Sama kylmänä ja kuumana. Nokka ok. ei syö öljyä. Hehkut ei vaikuta kuin käyntiinlähtöön ja ne on ok. Ilmansuodatin ei ole mulla missään autossa tehnyt käyntiä karkeaksi, vaikka se olisi umpitukossa. Ja se on uusi. Ilmavuodot tutkittu = ei ole. Rinta-Joupin bmw huollossa luettiin vikakoodit ja ei ollut mitään koneeseen liittyvää (tosin huoltomies ei juuri ymmärtänyt dieselistä yhtään mitään). Mikä toi DDE-boxi on? Moottorin ohjausboxiko?

        Kiitos

        Comment

        • Velho
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 267
          • Tampere

          #5
          Onko pumppua diagnosoitu diesel pajalla sillä kaikki pumppu viat ei näy dde boksin vikadiagnostiikassa !

          Omassa 324td:ssä oli samaa vikaa, että käynti oli karkea ja voimaa heikosti ja viaksi ilmeni pimmenyt toinen dde boksi joka säätää mm. pumpun ajoitusta.

          Samassa autossa alkoi pumpusta kuulumaan sivuääntä ja auton alavääntö katosi eli auto sammui todella helposti eikä vikamuistissa ollut mitään vikakoodia niin vein auton paikalliselle diesel pajalle ja siellä pumppu diagnosoitiin jollain boschin testerillä ja todetiin että sähköinen ajoitus pielessä ja eikun pumppu irti ja palasille ja sisältä paljastui että n.30centtiä maksava lukkosokka oli katkennut ja joku osa oli päässyt irtoamaan ja siitä johtui sivuääni ja alaväännön puuttuminen!


          Että eikun diesel pajalle !
          Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
          Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

          Comment

          • Velho
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 267
            • Tampere

            #6
            Saa poistaa !

            Saa poistaa !


            Miksi lähettämäni viestit tulee ainna kahtena ? Kertokaa tyhmälle
            Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
            Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #7
              On kyllä varmaan niin kun vihjasit, että RJ:n huoltoon on turha mennä, ei siellä ole ketään joka tuntis tän koneen/ diisseleitä. Sillonkun näitä pelejä myytiin, niin em. puljun paikalla oli AUTOSARI ja siellä rassattiin tojotia...
              Tossa ylempänä mainitsin siittä diissel pajasta...mulle on jäänyt suht asiallinen kuva siittä puljusta. DDE = Diesel Digital Electronics.

              Yks helppo tsekattava on vielä EGR-systeemi, tarkista vaikuttaako sen poistaminen/tukkiminen mitään. Ettei vaan venttiilis ole jumissa ja kone vetää pakokaasua imusarjaan.

              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              • petteriu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1164
                • Pori

                #8
                Originally posted by jpeltoma
                On kyllä varmaan niin kun vihjasit, että RJ:n huoltoon on turha mennä, ei siellä ole ketään joka tuntis tän koneen/ diisseleitä. Sillonkun näitä pelejä myytiin, niin em. puljun paikalla oli AUTOSARI ja siellä rassattiin tojotia...
                Mutta toki osa porukkaa on siirtynyt merkkiedustuksen mukana jo muutamaan kertaan ja muistaa vanhempiakin Bemareita olevan olemassa...

                Silti, diesel-korjaamo taitaa olla paras vaihtoehto.

                Petteri
                BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎