Announcement

Collapse
No announcement yet.

gt37 vai gt40?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tolppa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 69
    • savonlinna

    gt37 vai gt40?

    Ois tässä eka turbo rojekti lähdössä käyntiin ja tarviis vähän turboista tietoo.olen ymmärtänyt että kyseset turbot on melko nykyaikaista ja toimivaa tekniikkaa.

    Eli kumpiko turbo olisi sopivampi 2.5 turboon?tehot tulee varmaan olemaan siinä luokkaa 300.gt 40 on kuulema vähän iso ainakin 2.3 litraseen.entä A/R suhde turbiini puolella?onko kokemuksia/tietoa mikä pitäs olla?

    tiedot turboista:Gt37 imu57/pako62 gt40 imu59/pako66

    Kiitoksia paljon vaivautujille!!!!!
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    kyllä toi gt37 riittää hyvinkin jos et paljoa yli 300 heppaa aio ottaa tuosta.

    jos toi avatarissa oleva auto on sun niin kerrohan vähän siitä, ainakin rekkari ja mistä ostit. näyttää mun vanhalta e30 325:lta ja kiinnostaa mitäs sille kuuluu ja jos toi sattuis oleen sama
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • tolppa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 69
      • savonlinna

      #3
      Originally posted by LASSI-S
      kyllä toi gt37 riittää hyvinkin jos et paljoa yli 300 heppaa aio ottaa tuosta.

      jos toi avatarissa oleva auto on sun niin kerrohan vähän siitä, ainakin rekkari ja mistä ostit. näyttää mun vanhalta e30 325:lta ja kiinnostaa mitäs sille kuuluu ja jos toi sattuis oleen sama
      en kyllä ostanut sinulta :lol: :lol: ,mut paldaniuksen ossilta ostin tampereelta ja malli on 320 cabrio,viime talvana asensin ja maalasin riegerit ja keväällä ostin vanteet.kone on vielä toistaiseksi hieman piristetty 2.5.

      kumman turbon itse laittasit?

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #4
        Re: gt37 vai gt40?

        Originally posted by tolppa
        Ois tässä eka turbo rojekti lähdössä käyntiin ja tarviis vähän turboista tietoo.olen ymmärtänyt että kyseset turbot on melko nykyaikaista ja toimivaa tekniikkaa.

        Eli kumpiko turbo olisi sopivampi 2.5 turboon?tehot tulee varmaan olemaan siinä luokkaa 300.gt 40 on kuulema vähän iso ainakin 2.3 litraseen.entä A/R suhde turbiini puolella?onko kokemuksia/tietoa mikä pitäs olla?

        tiedot turboista:Gt37 imu57/pako62 gt40 imu59/pako66

        Kiitoksia paljon vaivautujille!!!!!

        Tuo GT37 riittää VARMASTI tuohon 300 heposeen,ja PITKÄSTI ylikkin :!:
        Ihan turha alkaa sullomaan sinne tuota GT40:stä,jos haluat et autosi on viellä mukava ajaakkin.
        E24 635csi

        Comment

        • tonnikala
          Bimmer Rookie
          • Dec 2002
          • 199
          • Mikkeli

          #5
          Ite rakensin M20B23:n GT40:llä (liekkö sama auto mistä oot kuullutkin?) ja täydet paineet tuli nelosella ~3500rpm. Pakolämmöt matalat. Suosittelisin kuitenkin tuohon 325:een GT37:aa. Ei varmasti senkään pakopuoli ahista ja kompurassa riittää tuotto.

          Comment

          • LASSI-S
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 4918
            • hattula/hämeenlinna.

            #6
            Originally posted by tolppa
            Originally posted by LASSI-S
            kyllä toi gt37 riittää hyvinkin jos et paljoa yli 300 heppaa aio ottaa tuosta.

            jos toi avatarissa oleva auto on sun niin kerrohan vähän siitä, ainakin rekkari ja mistä ostit. näyttää mun vanhalta e30 325:lta ja kiinnostaa mitäs sille kuuluu ja jos toi sattuis oleen sama
            en kyllä ostanut sinulta :lol: :lol: ,mut paldaniuksen ossilta ostin tampereelta ja malli on 320 cabrio,viime talvana asensin ja maalasin riegerit ja keväällä ostin vanteet.kone on vielä toistaiseksi hieman piristetty 2.5.

            kumman turbon itse laittasit?
            myin omani imatralle, ajattelin onko sulle kulkeutunu kun näytti niin samanlaiselta. jaa jaa että toi on oo:n vanha cäbi.

            mut tosiaan 325:een pistäisin tuon gt37, ihan mukavuus syistä, gt40 alkaa oleen aika perkeleen iso jo tuohon. hanki joku hybridi jos on tarjolla esim gt40 kompura ja pienemmän gt sarjalaisen turbiinilla, itselleni on tulossa 2.5 litraseen kiisseliin jossainvaiheessa gt25/40r, ja vois olla sunkin autoos aika hyvä ratkasu, tai sit vähän isomman malin turbiinilla. toi gt 40 ei olis mikään kovin hyvä käyttömukavuudeltaan tohon 2.5 litraseen, en usko että gt25 turbiinikaan olisi liian pieni tohon m20b25:seen ja jos on gt40 kompuralla niin varmasti puhaltaa todella ilosesti. mut sehän on ihan siitä kii minkälaisen ajettavan haluat
            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

            Comment

            • tolppa
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 69
              • savonlinna

              #7
              Originally posted by tonnikala
              Ite rakensin M20B23:n GT40:llä (liekkö sama auto mistä oot kuullutkin?) ja täydet paineet tuli nelosella ~3500rpm. Pakolämmöt matalat. Suosittelisin kuitenkin tuohon 325:een GT37:aa. Ei varmasti senkään pakopuoli ahista ja kompurassa riittää tuotto.
              Joo sama auto se varmaankin on jos 4-ovinen sedan?nimen omaan haluaisin mahdollisimman toimivan paketin!!!!!Ja mielyttävän ajettavan myös silloin kun ei vedetä urku auki!lappeenrannan pro turbolta se vaan suositteli gt40:stä,mut sillä vaan vissiin löytys niitä suoraan hyllystä.mutta jos voisin soittaa sinulle(tonnikala)?niin voisin vähän urkkia lisää,mikäli tietosi ei suuria salaisuuksia ole? :lol:

              Tätä tietoa halusinkin varmistaa että muutkin ovat sitä mieltä että gt37:kin piisää ja on mielyttävämpi.

              Comment

              • Tykki
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 197
                • Ii

                #8
                Originally posted by tolppa
                Originally posted by tonnikala
                Ite rakensin M20B23:n GT40:llä (liekkö sama auto mistä oot kuullutkin?) ja täydet paineet tuli nelosella ~3500rpm. Pakolämmöt matalat. Suosittelisin kuitenkin tuohon 325:een GT37:aa. Ei varmasti senkään pakopuoli ahista ja kompurassa riittää tuotto.
                Joo sama auto se varmaankin on jos 4-ovinen sedan?nimen omaan haluaisin mahdollisimman toimivan paketin!!!!!Ja mielyttävän ajettavan myös silloin kun ei vedetä urku auki!lappeenrannan pro turbolta se vaan suositteli gt40:stä,mut sillä vaan vissiin löytys niitä suoraan hyllystä.mutta jos voisin soittaa sinulle(tonnikala)?niin voisin vähän urkkia lisää,mikäli tietosi ei suuria salaisuuksia ole? :lol:

                Tätä tietoa halusinkin varmistaa että muutkin ovat sitä mieltä että gt37:kin piisää ja on mielyttävämpi.
                no jos ei tulevaisuus tuo "lisää tehoa" tullessaan, niin tuo 4-kymppinen on liian iso.
                Jos todella tiedät noin mihin teho tulee jäämään niin ehdottomasti tuo pienempi sitten.
                "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                -Andy McCoy

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎