Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 2012 vuosimalleihin muutoksia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    BMW 2012 vuosimalleihin muutoksia.

    Löytyi mielenkiintoinen site tulevista malleista, kulutuksista jne...

    From autumn 2011, newly developed engines, innovative BMW ConnectedDrive functions and numerous other attractive additions to standard and optional equipment will lend further variety to the BMW model range and imbue the brand’s hallmark characteristics with renewed vigour.


    Linkki 2012 vuoden muutoksiin (pdf) josta löytyy erittäin mielenkiintoista luettavaa:

    The official press portal of the BMW Group in 19 languages. We provide you with the latest press releases of the BMW Group free of charge and at first hand. The material comprises text, photos, audio, video and TV footage.




    Lisäksi löytyy uusien mallien päästötiedot:


    Eniten pisti silmään:

    F10 535xdA: teho nousee 535d:ssä 230 kW, eu-keskikulutus 5.7, CO2 149!
    Ja F11 535xdtA: 5.9 / 156!

    Mootoreihin tulee merkittäviä muutoksia, mm 5-sarjaa koskien;.

    520i, 4-pyttyinen, 135 kW/184 hp 5000 rpm 270 Nm 1250-4,500 rpm, CO2 149-170
    528i, 4-pyttyinen bi-turbo, 180 kW/245 hp 5000-6500 rpm, 350 Nm 1250-4800 rpm, CO2 152-172
    550i tulee tarjolle myös farkkuun.

    520d EfficientDynamics Edition, 135 kW, 4.5 l/100 km, CO2 119 g/km
    525d 4-pyttyinen tuplaturbo 535d:n tapaan, 160 kW/218 hp 4400 rpm, 450 Nm 1500-2500 rpm, CO2 126-145
    530d 6 pyttyinen VNT turbolla, 190 kW/258 hp 4000 rpm, 540 Nm (560 Nm Automaatissa) 1500-3,000, CO2 139-162
    535d 230 kW/313 hp 4400 rpm, 630 Nm 1500-2500 rpm, CO2 142-155
    Sama kone tulee myuös 640d

    Nelivetovalikoima laajenee:

    Sedan:
    BMW 528i xDrive, BMW 535i xDrive, BMW 550i xDrive, BMW 525d xDrive, BMW 530d xDrive and BMW 535d xDrive
    Farkku:
    BMW 528i xDrive Touring, BMW 535i xDrive Touring, BMW 525d xDrive Touring, BMW 530d xDrive Touring and BMW 535d xDrive Touring
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #2
    535xdTA:n hinta Saksassa 52.563,03 (veroton).

    Jos Suomalainen maahantuoja ei kuppaisi, hinta olisi n.
    65500,- + arvioitu autovero Suomessa 20570,- = ~86070.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • lao
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 278
      • Tampere

      #3
      Hyvä että nelivetovalikoima laajenee! Esim uutena 535d mallin ostajalla ei ole mitään syytä jättää nelivetoa valitsematta. Ei tunnu lisähinta missään ton hintaluokan pelissä ja hajoamistakaan ei tarvitse uuden ostajan pelätä.

      Tulen vielä omistamaan nelivetoisen F11-auton, kunhan F11 535d xDrive M-sportin saa käytettynä kotiovelle 50ke budjetilla. Harmi vaan, kun taitaa mennä vielä 3-4 vuotta :(

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        #4
        In the new BMW 528i, with modified turbocharging and injection technology,
        the four-cylinder engine develops maximum power of 180 kW/245 hp at
        5,000 through 6,500 rpm, and peak torque of 350 Newton metres (258 lb-ft),
        which is available between 1,250 and 4,800 rpm. 0 to 100 km/h (62 mph) is
        accomplished in 6.2 seconds for the new BMW 528i Sedan
        (automatic: 6.3 seconds), and 6.4 seconds for the BMW 528i Touring
        (automatic: 6.6 seconds). Top speeds are 250 km/h (155 mph) for the Sedan
        and 244 km/h (151.6 mph) for the Touring model (in both cases the figures
        are the same for both manual and automatic versions). The new
        BMW 528i Sedan achieves average fuel consumption (as per EU test cycle,
        depending on tyre format) of 6.8 – 7.1 l/100 km (39.8 – 41.5 mpg imp)
        (automatic: 6.5 – 6.8 litres / 41.5 – 43.5 mpg imp), and CO2 emissions of
        159 – 165 grams (automatic: 152 – 158 grams) per kilometre. For the new
        BMW 528i Touring, the corresponding figures are 7.1 – 7.4 l/100 km
        (38.3 – 39.8 mpg imp) (automatic: 6.8 – 7.1 litres / 39.8 – 41.5 mpg imp)
        and 165 – 172 grams (automatic: 159 – 166 grams) per kilometre


        ei huonot lukemat tuollekkaan näin "perus bemariin" nelipyttysellä pannulla..
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by lao View Post
          Hyvä että nelivetovalikoima laajenee! Esim uutena 535d mallin ostajalla ei ole mitään syytä jättää nelivetoa valitsematta. Ei tunnu lisähinta missään ton hintaluokan pelissä ja hajoamistakaan ei tarvitse uuden ostajan pelätä.

          Tulen vielä omistamaan nelivetoisen F11-auton, kunhan F11 535d xDrive M-sportin saa käytettynä kotiovelle 50ke budjetilla. Harmi vaan, kun taitaa mennä vielä 3-4 vuotta :(
          Samoissa mietteissä olen... Kyllä karvalakkeja saa jo 2 vuotiaana 50 k€ mutta sellaisiahan kukaan ei halua...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Macinaggio
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 119
            • Espoo

            #6
            Nelipyttyiset näyttävät tulevan aika vahvasti taas. Aikaisempi yritys 518i:llä ei tainnut vaan olla mikään menestys, muta nyt on valttina tuo päästöhomma ja sitä kautta aika iso hintaero kunnon moottorisiin. Ja mahtuuhan se nelonen paremmin poikittain eteen jatkossa...

            Comment

            • .:Dam:.
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 178

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              535xdTA:n hinta Saksassa 52.563,03 (veroton).

              Jos Suomalainen maahantuoja ei kuppaisi, hinta olisi n.
              65500,- + arvioitu autovero Suomessa 20570,- = ~86070.
              www.bmw.ee sivuja katsottaessa v!tuttaa ihan yhtä lailla. Hakis sielt jonku vekselikeisari Igor Vatkulin n. 6kk vanhan auton.

              Hienoja laitteita näyttää olevan tulossa mut missäs mahtaa olla 3 pyttyne diesel, heillähän oli joku 2 paikkane hätänen proto alle 4 litran kulutuksella.

              Originally posted by Macinaggio View Post
              Nelipyttyiset näyttävät tulevan aika vahvasti taas. Aikaisempi yritys 518i:llä ei tainnut vaan olla mikään menestys, muta nyt on valttina tuo päästöhomma ja sitä kautta aika iso hintaero kunnon moottorisiin. Ja mahtuuhan se nelonen paremmin poikittain eteen jatkossa...
              E34 518? M40 on jotain sellaista mitä vois kuvitella Fiatilta tai Opelilta mut ei bemulta. Jatkossa eteen poikittain; Minin ja Saabille myytävistä koneistako puhe? Jos bemarissa joskus on kone poikittain, se toimii generaattorina akuille/konkille Fisker Karman tavoin. Ei niin että BMW olisi pelkästään etuvetoinen

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7531
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                535xdTA:n hinta Saksassa 52.563,03 (veroton).

                Jos Suomalainen maahantuoja ei kuppaisi, hinta olisi n.
                65500,- + arvioitu autovero Suomessa 20570,- = ~86070.

                Hmm. Uuden 535xdta:n hinta on "vain" 62130,- / 80490,-
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • SnoPro
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 29
                  • Tornio

                  #9
                  Onkos 530 bensa vapari kone ja 535 sama kone mutta turboilla?
                  E39 528

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎