l-jetronicin ilmamäärä mittari???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    l-jetronicin ilmamäärä mittari???

    mulla alkaa käydä vaihtoehdot vähiin tuon auton toiminnan kanssa... elikkä auto on e30 320i l-jetillä ja ongelma on seuraava. joka kerta kun auton starttaa niin se käy tyhjä käyntiä n.5-10sek ja jos painaa yhtään kaasua niin sammuu... autossa on kokeiltu toista ruiskuboxia eri ruiskun johtosarjaa ja mietin sitte että voisiko tämä nyt johtua viallisesta ilmamäärä mittarista? mittasin yleis mittarilla 7 ja 8 navoista resistanssia samalla kun liikutin hitaasti sormella "läppää" niin resistanssinhan pitäisi nousta tasaisesti mutta se nousi seuraavasti 320, 460, 650, 190, 930, 180 ohmia... että ei tuo minusta vaikuta oikein tasaiselta resistanssin nousulta... eli johtuuko käyntihärötys nyt tuosta hiton mittarista???
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • ella
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 10
    • Tampere

    #2
    Moottorin pesun :oops: jälkeen teki itsellä samaa, kävi tyhjäkäyntiä nätisti mutta kun lähti ajamaan niin pätki ja melkein sammui, mutta kun päästi kaasun ylös niin toimi kuin mitään vikaa ollutkaan. Hetken aikaa ihmeteltyäni ilmamäärämittarin kansi auki ja vedet pois kuivaamalla niin alkoi toimimaan.
    518i, L-jetronic myös

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Ilmamäärämittarin vastusarvot eivät nouse tasaisesti, siellä on alueita joiden sisällä nousee lineaarisesti, mutta ei siis koko alueella.

      Toimiiko se auto jos runttaat nopeasti kaasun pohjaan? Jos toimii, niin ilmamäärämittaria kannattaa epäillä..

      Muuten kokeiilisin ottaa kaasuläpän asentoanturilta piuhan pois, löytyy siitä kaasuläppäkotelon alta, sellainen musta mötikkä johon menee yksi paksuhjo musta piuha, liittimessä kolme napaa. Ota irti ja kokeile ajaa..

      Comment

      • bmwbmw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1370
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by Kyytsis
        Toimiiko se auto jos runttaat nopeasti kaasun pohjaan? Jos toimii, niin ilmamäärämittaria kannattaa epäillä..
        En ole kokeillut runtata kerralla kaasua pohjaan ja enkä pääse kokeilemaan seuraavan kerran ku vasta perjantaina ku pääsen auton luokse... opiskelupaikka on eri paikkakunnalla... mut kun pikkuisen laittoin kaasua niin autovain sammui... tosiaan ongelma tuli tekniikanvaihdon yhteydessä. hmm... meinaatko että kaasuläpän asentotunnistimessa vois olla häikkää???
        sigpic
        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by bmwbmw
          En ole kokeillut runtata kerralla kaasua pohjaan ja enkä pääse kokeilemaan seuraavan kerran ku vasta perjantaina ku pääsen auton luokse... opiskelupaikka on eri paikkakunnalla... mut kun pikkuisen laittoin kaasua niin autovain sammui... tosiaan ongelma tuli tekniikanvaihdon yhteydessä. hmm... meinaatko että kaasuläpän asentotunnistimessa vois olla häikkää???
          Joo, jos se asentoanturi on juuttunut tyhjäkäynnille niin kaasuläpän auetessa se sammuu kun seos ei rikastu. Olisiko sulla toista ilmamäärämittaria millä kokeilla? Jos auto helsingin lähellä niin multa löytyy ainakin kokeilukäyttöön mittari.

          EDIT: Ei taida olla Hyrynsalmi ihan naapurissa :lol:

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            Originally posted by Kyytsis
            EDIT: Ei taida olla Hyrynsalmi ihan naapurissa :lol:
            Jep :lol: ei se taida helsinkikään olla ihan kivenheiton matkan päässä :lol: Mut on tosiaan mahdollisuutta kokeilla toista...
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #7
              L-Jetronicissa kannattaa tietty varmistaa et kaikki ne monet alipaineletkut on kiinni paikoillaan ja ehjiä. Esim. ainakin yks n. 6-millinen laku luikertelee varmaan jonnekin sinne imusarjan alle, se jos on irti niin kone käy aikas hassusti.. Mutta oot varmaan noi jo tutkinukin? :?

              Comment

              • bmwbmw
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1370
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by sqxo
                L-Jetronicissa kannattaa tietty varmistaa et kaikki ne monet alipaineletkut on kiinni paikoillaan ja ehjiä. Esim. ainakin yks n. 6-millinen laku luikertelee varmaan jonnekin sinne imusarjan alle, se jos on irti niin kone käy aikas hassusti.. Mutta oot varmaan noi jo tutkinukin? :?
                jep... alipaine letkut oon tutkinu jo moneen kertaan... tuloksetta...!
                sigpic
                Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Mitenkäs lisäilmaluisti?

                  Comment

                  • sqxo
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 902
                    • no man's land

                    #10
                    Koska ja missä tilanteessa vika on alkanut? Vai onko ollut aina sama juttu?

                    Imuvuoto voi johtua myös imusarjan tiivisteen vuotamisesta, mutta en nyt ole ihan varma että käyttäytyykö auto laihalla seoksella noin.. Joku wiisas kertokoon siitä mielipiteensä? :?

                    Comment

                    Working...
                    X