Announcement

Collapse
No announcement yet.

onko manki tietäjiä kuulolla??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kupee635
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 90
    • nurmijärvi

    onko manki tietäjiä kuulolla??

    menee vähän kysymykset hassuun paikkaan mutta koitetaan täältäkin..

    eli mankissa on lifan 140cc kone johon olen asentamassa garret gt12 ahdinta..
    tarkoitus olisi yrittää saada ahtimen voitelu koneen omasta järjestelmästä.
    mistä kannattaisi ottaa öljyntulo ahtimelle.?. paluuhan menee sujuvasti vapaasti virtaavana sovelletusta täyttöaukosta.

    lauhduttimen otot löytyy koneen pohjasta jossa nyt ollut letku yhdistämässä. mutta käsittääkseni ei ottoa voi suoraan ottaa siitä koska kaikki voitelu tapahtuu tuon kautta.?.

    kannesta myös ottaa jokin lauhdutin malli tulon ja paluun..
    tarvitsee silloin kyseisen sivukannen mutta riittääkö paine?



    --------kai sitä voi hölmömpääkin ropailla kun bemareita ei tarvi.. tai sitten ei.---------
    Last edited by kupee635; 31-08-2011, 15:02.
  • MonoPete
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 24
    • Oulu

    #2


    Huhhuh, vammasen kuulonen projekti - siis kaikkein positiivisimmalla mahdollisella tavalla... (En valitettavasti voi auttaa, mutta toivotan menestystä - ja hengissä pysymistä!)
    -------
    E61 535dA touring -05

    Ennen:
    E39 530dA touring -01
    E39 523iA sedan -96

    Comment

    • kupee635
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 90
      • nurmijärvi

      #3
      akku

      näyttää siltä että joudun laittamaan akun,pumpun ja oman säiliön kun ei ideoita oikein löydy mistään..

      Comment

      • [Riku]
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 499
        • Pirkkala

        #4
        Tallilla on ahdettuna ollut mönkijä jossa tuo 110cc versio kys. koneesta. Siinä turbolle oli otettu voitelu kannesta, öljynlauhdutinta varten saatavalla ryöstölaipalla. En mene takuuseen tuleeko sieltä edes paineella öljyä, ahtimilla ei ole ollut mitään merkitystä kun ilmaisia ovat olleet, ja en ole niin tietoinen siitä öljynpaineesta, kun ei ole minun mönkijäni. Siitä se letku kuitenkin ahtimelle on viety.

        Ahtimia siinä on ollut parikin erilaista, viimeisimpänä pienen diesel corsan ahdin. Koskaan ahtimen kanssa sitä ei saa saatu toimimaan niin, että ahtimesta olisi ollut jotain muutakin hyötyä kuin pieni suhina. Corsan ahdinta edeltävästä koitettiin myös pakopesän kavennusta, eli se halkaistiin poikittain, kavennettiin ja hitsattiin kasaan. Sitten pakosiipi viilattiin pesään sopivaksi.

        Ennenkuin joku alkaa naukumaan tuonkin typeryydestä, jälleen kyseessä romuahdin, ja kokeilu luontoinen projekti. Tosissaan tuota laitetta ei ole juuri koskaan tehty.

        Kaasaria on koitettu imupuolelle, ja painepuolelle. Imupuolella toimi paremmin, mutta kyllä silti tähän päti sääntö että viritys on onnistunut jos teho ei laske yli 20% vakiosta.

        Onnea projektiin, ja jos saat toimimaan niin, että ahdinkin hyödyttää jotain niin kerro ihmeessä tipsejä että saadaan tallin mönkijäkin pelaamaan.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          no juu ei taatusti toimi noin pienellä moottorilla ja isolla ahtimella. 200-300cc koneisiin on ahtimia llaitettu, mutta ei kai nekään millään gt3 ahtimella toimi. :think
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Bemu500
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2992
            • INvaLA

            #6
            Originally posted by bemu2000 View Post
            no juu ei taatusti toimi noin pienellä moottorilla ja isolla ahtimella. 200-300cc koneisiin on ahtimia llaitettu, mutta ei kai nekään millään gt3 ahtimella toimi. :think
            Eiköhän nää turboprojektit näissä ykspyttysissä ole aika turhia? :think En ainakaan kovin montaa ole nähnyt/kuullut jossa olisi oikeasti saatu jotain merkittävää hyötyä turbosta :think
            -Official member of BTCF-Sauna team-


            e91 325i -06

            Comment

            • däädää
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 756
              • Tornio

              #7
              Älkääs nyt pojat, ainahan se on hauska kokeilla vaikka turha oiskin Voipahan sitten ainakin kehua omistavansa 140cc turbo mankin

              Comment

              • Ändi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1292
                • Pori

                #8
                millanen turbo smartissa mahtaa olla?
                sigpic
                E46 2d 330 -02
                EX.
                E36 2d 328 -97
                e92 335d -07
                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                Bmw 325 iA 2D -93
                Bmw 325 4d -92

                Comment

                • kupee635
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 90
                  • nurmijärvi

                  #9
                  jep

                  tosiaan projektia ei tehdä siksi että se olisi helppo vaan enemmänkin siksi kun niin moni ei ole saanut toimimaan..
                  pakopesä on muuten juuri muokattu ja hitsattu sopivaksi.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Suljettua omaa öljynkiertoa suosittelen ahtimelle..
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • kupee635
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 90
                      • nurmijärvi

                      #11
                      jeh

                      testasin oljypumppua joka löytyy nurkista ja 0.3 bar tekee painetta. toivotaan et riittää. ens viikolla olis tarkotus ottaa savut kunhan saan akun ja mestan sille.

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Laita kuulisahdin, ei tarvi paljo öljyä eikä öljynpainetta. Mulla olis yks tos joutilaana.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • kupee635
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2004
                          • 90
                          • nurmijärvi

                          #13
                          ei gt3

                          tosiaan korjasin että ahdin on mallia gt12.

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #14
                            Mitäs jos hommais en kanteen sen ryöstökannen ja ihan kokeilis miten sieltä öljyä tulee? :think Kyl käsittääkseni jonkunlaista painetta siellä täytyy olla...

                            Ite oon meinannu Megasquirttia joskus rakentaa mankiin, kunhan aikaa yms olis tarpeeksi... Autot vie vielä kaiken ajan, ehkä ne joskus olis "kunnossa"?
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • MrBubbles
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 799
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Kyllä sen toimimaan saa. Mulla on tulossa 200cc kiinanmönkijään ahdin ja mega. Ahtimena käytän 535d:n pienempää ahdinta. Vaparina en rikki saanut vaikka puristussuhde 14,6! Mieluusti ahtimelle tietenkin oma kuivasumppu mutta ajattelisin monokkelin öljypumpun antavan tuottoa sen verran. Kyllä 0.3bar riittää KUNHAN se pitää saman paineen kuumillakin öljyillä! Säädettävää syttyä huutaa. Saisit sytyllä ja paksulla seoksella kikkailtua ahtimen hereille jonka jälkeen siirryt järkeviin ennakkoihin. Mitähän mahtaa puristus olla vakiona? Vaihdathan sitten myös nokan tulihan tarinoitua.
                              No life, no friends, just motorsport!

                              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                              -jokunen e30.
                              -e28

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎