Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikaa 520:n ruiskussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaHa
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 2
    • Vaasa

    Vikaa 520:n ruiskussa?

    Ostin tuossa äijälle 89:n 520 Baijerilaisen pikkuvikaisena, eli keinu oli poikki. No, keinu on vaihdettu, kannentiiviste samalla, ohjurinkumit ja tsekkasin samalla tahnalla venttiilit. Kaikki oli mekaanisesti ok. pytyissä hoonausjälki näkyi.

    Mutta.

    Kuuluuko tommoisen koneen miettiä noin 1 sekunnin kaasun painamisesta koneen"heräämiseen", on meinaan kohtuullisen vittumaista lähteä matkaan autolla joka tarvitsee kohtuullisesti (1500-2000rpm) kierroksia pohjalle kun kytkintä aikoo nostaa.
    Vääntö tyhjäkäynnillä on aivan jotain muuta kuin mitä tommoselta koneelta odotin ( 2.0L Six-in-line)

    Tiedänhän toki, että tämä ei ole kilpuri mutta kuitenkin.

    Ilmavuotoja ei pitäisi olla, oli ensin eli tiedän kyllä miltä ne vaikuttaa.

    Muuten pata "kehrää" aivan ok, vaikka se on nähnyt maailmaakin jo ainakin 280 tuhatta, eli tyhjäkäynnissä eikä kierroksillakaan ole koneessa käyntihäiriöitä saatikka outoja ääniä


    Olisiko jollakulla antaa hieman taustatietoa ko. koneen käytöksestä.
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: Vikaa 520:n ruiskussa?

    Originally posted by JaHa
    Ostin tuossa äijälle 89:n 520 Baijerilaisen pikkuvikaisena, eli keinu oli poikki. No, keinu on vaihdettu, kannentiiviste samalla, ohjurinkumit ja tsekkasin samalla tahnalla venttiilit. Kaikki oli mekaanisesti ok. pytyissä hoonausjälki näkyi.

    Mutta.

    Kuuluuko tommoisen koneen miettiä noin 1 sekunnin kaasun painamisesta koneen"heräämiseen", on meinaan kohtuullisen vittumaista lähteä matkaan autolla joka tarvitsee kohtuullisesti (1500-2000rpm) kierroksia pohjalle kun kytkintä aikoo nostaa.
    Vääntö tyhjäkäynnillä on aivan jotain muuta kuin mitä tommoselta koneelta odotin ( 2.0L Six-in-line)

    Tiedänhän toki, että tämä ei ole kilpuri mutta kuitenkin.

    Ilmavuotoja ei pitäisi olla, oli ensin eli tiedän kyllä miltä ne vaikuttaa.

    Muuten pata "kehrää" aivan ok, vaikka se on nähnyt maailmaakin jo ainakin 280 tuhatta, eli tyhjäkäynnissä eikä kierroksillakaan ole koneessa käyntihäiriöitä saatikka outoja ääniä


    Olisiko jollakulla antaa hieman taustatietoa ko. koneen käytöksestä.
    Kyseessä siis e34 520i m20b20 motronik ruiskulla.

    Ei ole todellakaan mikään vääntökone, mutta ei sen pitäisi kyllä jäädä mietiskelemään. Ilmamäärämittarin kontaktipinta on voinut tulla tiensä päähän ja siksi alakierroksilla ruisku ei saa oikeaa tietoa seoksen säätöä varten.

    Comment

    • AssE
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 162
      • TRE

      #3
      Re: Vikaa 520:n ruiskussa?

      Originally posted by JaHa
      Ostin tuossa äijälle 89:n 520 Baijerilaisen pikkuvikaisena, eli keinu oli poikki. No, keinu on vaihdettu, kannentiiviste samalla, ohjurinkumit ja tsekkasin samalla tahnalla venttiilit. Kaikki oli mekaanisesti ok. pytyissä hoonausjälki näkyi.

      Mutta.

      Kuuluuko tommoisen koneen miettiä noin 1 sekunnin kaasun painamisesta koneen"heräämiseen", on meinaan kohtuullisen vittumaista lähteä matkaan autolla joka tarvitsee kohtuullisesti (1500-2000rpm) kierroksia pohjalle kun kytkintä aikoo nostaa.
      Vääntö tyhjäkäynnillä on aivan jotain muuta kuin mitä tommoselta koneelta odotin ( 2.0L Six-in-line)

      Tiedänhän toki, että tämä ei ole kilpuri mutta kuitenkin.

      Ilmavuotoja ei pitäisi olla, oli ensin eli tiedän kyllä miltä ne vaikuttaa.

      Muuten pata "kehrää" aivan ok, vaikka se on nähnyt maailmaakin jo ainakin 280 tuhatta, eli tyhjäkäynnissä eikä kierroksillakaan ole koneessa käyntihäiriöitä saatikka outoja ääniä


      Olisiko jollakulla antaa hieman taustatietoa ko. koneen käytöksestä.
      Mulla on ihan sama juttu. Mulla meinaa vähän niinku tukehtua ku painaa kaasua, varsinkin jos tekee sen nopeesti.. olis kiva saada kuntoon..

      Onks ilmamäärämittari vaikee avata ja kottoo missä kunnossa?

      Comment

      • JaHa
        Newbiemmer
        • Nov 2004
        • 2
        • Vaasa

        #4
        Eli anturi on

        Oletan että anturi on ilmanputsarin kotelossa?, se läppä joka siellä liikuskelee.


        Pittääpä ottaa putsausspraytä kainaloon kun lähtee autoa kahtomaan.

        Ps. sattuisko kellään olemaan bensaluukun saranoita tämmöseen, vai käykö ristiin esim 300- sarjan kanssa?

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Re: Vikaa 520:n ruiskussa?

          Originally posted by AssE
          Mulla on ihan sama juttu. Mulla meinaa vähän niinku tukehtua ku painaa kaasua, varsinkin jos tekee sen nopeesti.. olis kiva saada kuntoon..

          Onks ilmamäärämittari vaikee avata ja kottoo missä kunnossa?
          Sama homma... Tuntuis että vaivaa erityisesti kylmällä koneella. Mutta kun on automaatti niin ei pääse kuitenkaan sammumaan tän johdosta. Yhdellä M20B25:llä ajoin kerran niin siinä oli kans sama juttu. Huomaa eritoten kun nopeasti kaasua "livauttaa" puolivälissä niin kone reagoi tiputtamalla kierroksia tyhjäkäynniltä tuoksi pikku hetkeksi.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎