Announcement

Collapse
No announcement yet.

735 -87 päästöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jahopelt
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 38
    • Pohojanmaa

    735 -87 päästöt!

    Elikkäs saksasta tuotu 735i -87 e32. Päästöt ihan päin persettä!
    Onkos tässä nyt sit katti pakollinen? Katsastusasemalle ne merkkas auton nyt niinku vähäpäästöiseksi..
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: 735 -87 päästöt!

    Originally posted by jahopelt
    Elikkäs saksasta tuotu 735i -87 e32. Päästöt ihan päin persettä!
    Onkos tässä nyt sit katti pakollinen? Katsastusasemalle ne merkkas auton nyt niinku vähäpäästöiseksi..
    Niinku ihan päin persettä kertoo aika vähän vaivasta, mitä päästömittaus sanoi noin niinkuin numeerisesti...? Oliko siellä happi vai oksidit koholla?

    Comment

    • arsca77
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 141
      • Nokia

      #3
      Mulla on 525i-90 ja viime helmikuussa katsastin ja päästöt oli senverran korkeella että ei läpäissyt katalysaattori arvoja. No läpi meni kuitenkin koska vähäpäästöinen on pakollinen vasta vuodesta 1991 eteenpäin..Ja mulle ei tullut merkintää että vähäpäästöinen. Hiljattain olen vaihtanut lambda anturin joka monesti on juuri syynä jos päästöt persiillään.. Nyt olen menossa katsastamaan piakkoin niin näkee onko päästöt nyt kohillaan. :?
      735ia E23 -85

      Comment

      • jahopelt
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 38
        • Pohojanmaa

        #4
        CO-pitoisuus 5.40/0.50
        HC-pitoisuus 283/100
        Lambda-arvo 0.85/0.97-1,03, mitattu yli 2000 1/min

        Noi siin oli aika päin peeetä.

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by jahopelt
          CO-pitoisuus 5.40/0.50
          HC-pitoisuus 283/100
          Lambda-arvo 0.85/0.97-1,03, mitattu yli 2000 1/min

          Noi siin oli aika päin peeetä.
          Sikäli kun noista ymmärrän, niin kone käy aika rikkaalla, ilmamäärämittarin jousta voisi pistää naksun/pari tiukemmalle.

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            ja tarkistaa lambdan ja motronicinlämpöanturin toiminta .....

            Tuli muuten pyörä ehjänä perille... :wink:
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #7


              Katso keskustelua täältä



              Auto on väärin katsastettu. Sitä ei tarvitse merkata vähäpäästöiseksi ellei se ole 1.12.88 jälkeen käyttöönotettu ja jos se on otettu ennen 1.7.87 käyttöön niin riittää kun se täyttää 15/03 eli CO 3,5% ja HC 600. Joudut vaan poistamaan katalysaattorin.

              M30 moottoreiden ilmamäärämittariin on usein stanssattu korkeus millä seosruuvin pitää olla määrämittarin tasosta. Tarkista täsmääkö se korkeus.

              Noissa moottoreissa on myös tyyppivikana herkästi kuluva nokka-akseli, tarkista se. Syynä materiaalivika + uusimatta jätetyt suihkutangon ruuvien tiivisteet & ilman ruuvilukitetta kiristetyt samaiset ruuvit.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • jahopelt
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 38
                • Pohojanmaa

                #8
                saaks sen katin repii tuosta noin vaan pois? katsastus mies sano et ei sitä niin vaan sieltä pois oteta. pitäis saada sit jotain päästö rajoja tälle autolle ilman kattia tai jotain se pöpis!

                Comment

                • Jacek
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 552
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by jahopelt
                  saaks sen katin repii tuosta noin vaan pois? katsastus mies sano et ei sitä niin vaan sieltä pois oteta. pitäis saada sit jotain päästö rajoja tälle autolle ilman kattia tai jotain se pöpis!
                  Olisit nyt lukenut kunnolla mitä mä just kirjotin ja mitä noilla forumeilla asiasta on sanottu :roll:

                  Koska se sun auto on otettu ekan kerran käyttöön ? Jos ennen 1.7.87 ni katti pois eikä mitään tartte osottaa. Pitää vaan täyttää 15/03

                  Jos sen jälkeen ni pitää osottaa 15/04. Jokatapauksessa otteessa pitäs lukea katalysaattori eikä vähäpäästöinen vaikka et tekis mitään.
                  (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                  Osia myytävänä

                  http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                  Comment

                  • jahopelt
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 38
                    • Pohojanmaa

                    #10
                    Auto otettu käyttöön 22.05.1987

                    Comment

                    • Shuko
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 739
                      • Forssa

                      #11
                      Mulla on -88 735, jossa oli katti alla, kun kävin ensimmäisen kerran konttorilla sitä näyttään. Eivät merkanneet kattia, tai edes vähäpäästöseksi.

                      Päästöt oli viime kerralla:

                      CO 0,03
                      HC 65
                      CO2 13,6
                      O2 2,65
                      G31 520d M-Sport '18
                      Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by jahopelt
                        Auto otettu käyttöön 22.05.1987
                        Noniin. Auto on väärin katsastettu. Printtaa toi AKEn tiedote päästöistä, ota katti pois, säädätä arvot alle 3,5% CO ja alle 600 HC. Mene konttorille ja työnnä se lappu inssin naaman eteen ja vaadi että poistavat/muuttavat otteen merkinnän ilmaiseksi koska tekivät itse virheen.

                        Jos mussuttavat jotain, käske soittaa AKElle. Asia on 100%.
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • jahopelt
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 38
                          • Pohojanmaa

                          #13
                          Asiaa! Kiitoksia kaikille vastanneille.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Ja kun muistaa että se katinpoisto ei korjaa itse ongelmaa, vaan bensaa kuluu litra sadalla enemmän kuin mitä menisi jos olisi kaikki kunnossa.

                            Comment

                            • jahopelt
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 38
                              • Pohojanmaa

                              #15
                              Nyt tuli kuntoon.. Otin akun + kengän irti noin 15min.. se nollas sit boxin ja tietokoneen... Elikkäs boxi oli virheessä ja syötti niin rikasta seosta ettei kone varmasti leikkaa kiinni.

                              Arvot oli nyt

                              RPM 0820
                              CO 0.06
                              CO2 12,9
                              HC 0078 ppm
                              O2 02,9

                              Oli puhetta jostain happijäämästä.. et saattas olla jotain imuvuotoja tai pakoputki vuotaa jostain..

                              Ja tuota kierroksilla toi CO muistaakseni nousi ja HC laski.. .hmmm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎