Announcement

Collapse
No announcement yet.

518i nykii reilusti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tapani K.
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 423
    • Tampere

    518i nykii reilusti

    Noniin,taas se alkoi joka talvinen nykiminen!Eli nykimistä esiintyy pitkää matkaa ajettaessa,alkaa aina ihan yhtäkkiä ja tuntuu siltä veto loppuis ihan täysin kierrosluvulla 2000-3000.Tänään alkoi noin 50 kilometrin ajon jälkeen.

    Mielenkiintoiseksi tämän tekee se,että tätä tosiaan esiintyy vain ja ainoastaan syksyisin ja talvisin (kylmyys ja kosteus tuntuis vaikuttavan) ja ajettaessa pitkää matkaa,muulloin vikaa ei esiinny koskaan.

    Missäs vika voisi olla?Virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu samoin kuin bensansuodatin.On kokeiltu Masinolia bensan joukossa ja sitä Forten Fuel system cleaneriä ja toi **tun nykiminen senkun vaan jatkuu.Mitä kannattais käydä läpi tai vaihtaa?Bensapumppu,bensapumpun rele,tulpanjohdot vai mitä?

    Kaikki vinkit ja neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan :!:
    Nimin.Kohta lähtee järki
  • Japi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 276
    • Espoo

    #2
    Imuilman lämpötila-anturivialta kuulostaisi.
    Joissain malleissa on ilmamäärämittarissa olevan anturin lisäksi anturi myös suodatinkotelolle tulevassa kumiletkussa.
    "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
    -Tuntematon
    ex-E30 318i -87
    droF Mondeo STW (eka ja vika...)

    Comment

    • Tapani K.
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 423
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Japi
      Imuilman lämpötila-anturivialta kuulostaisi.
      Joissain malleissa on ilmamäärämittarissa olevan anturin lisäksi anturi myös suodatinkotelolle tulevassa kumiletkussa.
      Tossa ei varmaan ole kuin yksi anturi,ainakaan en ole löytänyt mitään anturia siitä suodatinkotelolle tulevasta letkusta.

      Missäspäin se anturi siellä ilmamäärämittarissa sijaitsee,ja voiko sen vaihtaa vai tarviiko vaihtaa koko ilmamäärämittari?

      Ton vian saa yleensä pois kierrättämällä vähän reilummin,mutta aina sekään ei auta.Vian ollessa päällä auto ei kuitenkaan sammu,vaan nykii ihan älyttömästi.

      Comment

      • tatu
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 77
        • Tampere

        #4
        Kyllä mun mielestä ne tulpanjohdot kannataa vaihtaa ennekuin tekee mitään sen suurempia investointeja tai tutkimuksia. Ovat kuitenkin suht edulliset ja kuitenkin kuluvia osia, ja sitten on ainakin se vikamahdollisuus eliminoitu. Onhan siina olemassa sellainen mahdollisuus että kun autolla on hetki ajeltu ja tulpanjohdot on lämmenneet niin vastus kasvaa ja jos samalla pääsee lyömään jostain läpi kosteuden seurauksena, niin varmasti aiheuttaa käyntihäiriöitä.

        En tunne kyseitä konetta juurikaan lainkaan, mutta jos siinä on sytytyksessä jotain maadoituspisteitä niin kannattaa putsata ne hyvin
        ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
        EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...

        Comment

        • tatu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 77
          • Tampere

          #5
          Kyllä mun mielestä ne tulpanjohdot kannataa vaihtaa ennekuin tekee mitään sen suurempia investointeja tai tutkimuksia. Ovat kuitenkin suht edulliset ja kuitenkin kuluvia osia, ja sitten on ainakin se vikamahdollisuus eliminoitu. Onhan siina olemassa sellainen mahdollisuus että kun autolla on hetki ajeltu ja tulpanjohdot on lämmenneet niin vastus kasvaa ja jos samalla pääsee lyömään jostain läpi kosteuden seurauksena, niin varmasti aiheuttaa käyntihäiriöitä.

          En tunne kyseitä konetta juurikaan lainkaan, mutta jos siinä on sytytyksessä jotain maadoituspisteitä niin kannattaa putsata ne hyvin
          ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
          EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...

          Comment

          • Japi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 276
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Tapani K.
            Ton vian saa yleensä pois kierrättämällä vähän reilummin,mutta aina sekään ei auta.Vian ollessa päällä auto ei kuitenkaan sammu,vaan nykii ihan älyttömästi.
            Tässä taas sitten vaihtoehtona voisi olla tuo Tatun kirjoittelema vastaus tai ilmamäärämittarin ongelmat.
            Oletko mitannut ilmamäärämittarin toiminnan?

            Mittarissa olevaa anturia tuskin saa mistään erikseen, ainakin kirjallisuuden mukaan ei sisällä yhtään huollettavaa / vaihdettavaa osaa, vaan pitää vaihtaa koko paketti. Luulisi kuitenkin löytyvät sopivia NTC-vastuksia ajamaan asiaa...
            "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
            -Tuntematon
            ex-E30 318i -87
            droF Mondeo STW (eka ja vika...)

            Comment

            • Tapani K.
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 423
              • Tampere

              #7
              Kiitoksia vinkeistä :!: Tarvii varmaan noista tulpanjohdoista lähteä liikkeelle,ne on todennäköisesti vielä alkuperäiset.Sit vois puhdistaa kaikki tärkeät liittimet pellin alta,jos vaikka hapettumia löytyis.

              Ilmamäärämittaria en ole mitannut,mutta tiedän että se on kerran aikaisemmin vaihdettu.Vaikka eihän se mitään kerro voihan tuokin olla rikki.On sillä kuitenkin joku vähän reilu 150tkm ajettu.Päästöarvot oli pakokaasuanalyysissä ihan ok,vaikka eikai sekään ihan koko totuutta kerro kun toi vika ei ollut sillä hetkellä päällä.

              Comment

              • Japi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 276
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Tapani K.
                Ilmamäärämittaria en ole mitannut,mutta tiedän että se on kerran aikaisemmin vaihdettu.
                Onhan tuollakin jo rullattu ns. tarpeeksi. Odota, että vika on päällä ja mittaa sitten. Kyse voi olla esim. sen sisälle tiivistyvästä kosteudesta, joka aiheuttaa kontaktihäiriötä sopivissa olosuhteissa. Avaaminen, kunnollinen putsaus (tarvittaessa viisarin siirto pois urilta) saattaa korjata ongelmat.
                "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                -Tuntematon
                ex-E30 318i -87
                droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎