Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kertokaas mulle...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

Kertokaas mulle...

että miksi mun tyhjäkäynti aaltoilee? Ilmenee esim. silleen että kun laittaa valot päälle niin tyhjäkäynti laskee sen takia hieman, sitten joku säädin nostaa kierroksia, kierrokset laskee alle normaalin, säädin nostaa kierroksia, kierrokset laskee alle normaalin kunnes sitten pikkuhiljaa tasoittuu. Toi sähkökuorma ainakin vaikuttaa siis tohon. Akku on uus, joten ei siitä pitäisi johtua. Nyt se on alkanut veivata sitä tyhjäkäyntiä lämpösenä ilman mitään sen kummempaa sähkölaitteiden naksutteluakaan.

Automaatioinssi sanois, että takaisinkytkentä ei ole stabiili. Olisiko laturi kenties tai sitten jotain koneessa vikaa kun ei asetu? Ja auto oli toi allaoleva.
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

"takaisinkytkentä ei ole stabiili" ihka oikea insinööri :lol: :lol:
    ootkos katsonut laturista hiiliä/j.tasaajaa??, kyllähän tuo laturivialta vähän kuulostais. tiedä sitten :?:
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

Comment

• jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

Takaisinkytkentä on tosiaan vian syy eli, SyöttöPumppu oireilee:

Jollei pumppuremppa kiinnosta, niin tyhjäkäynnin nosto esim 100 kiekalla saattaa auttaa. Säätö käy esim. Boschin huollossa sähköisesti.

www.e34.de saitilta löytyy noi pumpun/vastuksen putsaus ohjeet saksaksi. Jos uskoo harakiri litkujen ihmeelliseen voimaan, voi kokeilla myös diesel suuttimille tarkoitettua putsaus ainetta. Se liuottaa likaa järjestelmästä. Tai sitten ei.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎