Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lisävalo asennus Tampere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #16
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:51.
    ///Motorporot

    Comment

    • JMTN
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 338
      • Haukipudas

      #17
      Originally posted by AlpinWeiss View Post
      Sulla on kyllä valoissa/näössä vikaa, jos tuohon autoon olet laittamassa lisävaloja. En muista edes nähneeni yhdessäkään kyseisessä autossa lisävaloja. Omasta mielestäni juurikin tuon auton valot ovat parhaat mitä itsellä koskaan on ollut.
      Toisille riittä halogeeni pitkät ja toisille ei riitä mikään. Liian kanssa pärjään, kun osaa käyttää niitä oikein. Bemarin keulaan lisäpitkät ei edes "passaa".
      Itse kuullun tuohon jälkimmäiseen porukkaan.

      Kysymykseen vastaten, niin eihän se ole, kuin ottaa herättään pitkän johdosta ja releyttämällä vetää virran lampulle.
      BMW e91 320d -08
      ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
      ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
      ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
      Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

      Comment

      • Tiguan
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 135
        • Tampere

        #18
        Suosittelen pitkiin xenon jälkiasennusvaloja, otat leimalle irti. Itse ainakin tosi tyytyväinen. Tulee meinaan päivä keskelle yötä, kun räpsäyttää pitkät päälle Ikinä ei ole liikaa valoa..
        ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

        Entinen Bemaristi,

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #19
          Originally posted by Timmi72 View Post
          Onko kellään kokemusta mikä paikka oli pätevä tekemään asennusta,tulisi 520 vuosimalli -08.Ei ala kaikki normaalipajat tekemään?
          Kerroppas nyt vielä uudelleen, että miksei asennus onnistu "normipajoissa" ?
          Eihän tuossa nyt mitään rakettitiedettä ole.
          Valot asiallisesti ja tukevasti kiini ja releelle suora sähkö sulakkeen kautta esim konehuoneen "latauslipukan" alta riittävän paksulla johdolla,
          ja releen ohjaus esim suoraan pitkiltä. Ihan peruskaura tuollaisten asennus. Tai jos pröystäillä haluaa niin molemmille valoille omat releet ym...
          Ja eihän se lisävalo koskaan pahitteeksi ole, vaikka monet noiden ulkonäköä arvostelevatkin.
          Suurelle osalle toi auton ulkonäkö on kaikki kaikessa täällä "käyrälippis jälkiasennusturbo tuning" voorumilla ja sen eteen tehdään mitä vaan
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • walde
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 947
            • Melkein Espoo

            #20
            Originally posted by Spetke View Post
            Kerroppas nyt vielä uudelleen, että miksei asennus onnistu "normipajoissa" ?
            Eihän tuossa nyt mitään rakettitiedettä ole.
            Valot asiallisesti ja tukevasti kiini ja releelle suora sähkö sulakkeen kautta esim konehuoneen "latauslipukan" alta riittävän paksulla johdolla,
            ja releen ohjaus esim suoraan pitkiltä. Ihan peruskaura tuollaisten asennus. Tai jos pröystäillä haluaa niin molemmille valoille omat releet ym...
            Ja eihän se lisävalo koskaan pahitteeksi ole, vaikka monet noiden ulkonäköä arvostelevatkin.
            Suurelle osalle toi auton ulkonäkö on kaikki kaikessa täällä "käyrälippis jälkiasennusturbo tuning" voorumilla ja sen eteen tehdään mitä vaan
            Juu ei näin.

            Mutta siltikään en ymmärrä mikä tästä tekee niin ihmeellisen homman, kyllähän esim. Hellalta löytyy fettiohjattuja asennussarjoja, joita on korjaamon saatavissa siinä missä releohjattujakin.
            Basic controller area network 101.
            Last edited by walde; 04-11-2011, 21:49.
            E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
            F20 LCI2 118dA M-Sport '19

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              Perinteisten releiden sijasta voi myös käyttää:
              valon tyypistä riippuen, http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/483972/0
              http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/483971/0 tai


              Nämähän ovat tarkoitettu "vanhojen autojen" alkuperäisten valojen releistämiseen nykyaikaisella tavalla, eli laite sisältää hakkurivirtalähteen joka pitää valojen jännitteen aina 14.4. voltissa jolloin valoa saadaan aina maksimiteholla ilman jännitehäviöitä, mutta voi tietysti käyttää myös lisävalojen ohjaukseen, ohjausvirran voi ottaa normaalisti auton alkuperäisen valon rinnalta (ei kuormita senkään vertaa kuin perinteinen rele).
              Vaikka ovatkin varmaan taiwanin tuotantoa varmaankin niin itselläni on tuommoinen paketti toiminut ongelmitta nyt vuoden päivät ja rakenne on tukeva.
              E6x valomoduulin ei tuommoisen ohjauspiirin rinnankytkennästä pitkille pitäisi herjata mitään, mutta tämä rinnankytkentä pitkän ohjaukseen ei enää ole mahdollinen 03/07 uudempaa tuotantoa olevissa malleissa, vaan täytyy käyttää esimerkiksi can moduulia, mutta myös rinnankytkentä valoa "vaihtavan" solenoidin ohjaussignaaliin voi olla mahdollista käytettäessä puolijohteilla toimivaa lisävalojen ohjausastetta.
              Last edited by WSE1; 06-11-2011, 00:33.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎