..........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lisävalo asennus Tampere
Collapse
X
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostSulla on kyllä valoissa/näössä vikaa, jos tuohon autoon olet laittamassa lisävaloja. En muista edes nähneeni yhdessäkään kyseisessä autossa lisävaloja. Omasta mielestäni juurikin tuon auton valot ovat parhaat mitä itsellä koskaan on ollut.
Itse kuullun tuohon jälkimmäiseen porukkaan.
Kysymykseen vastaten, niin eihän se ole, kuin ottaa herättään pitkän johdosta ja releyttämällä vetää virran lampulle.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Originally posted by Timmi72 View PostOnko kellään kokemusta mikä paikka oli pätevä tekemään asennusta,tulisi 520 vuosimalli -08.Ei ala kaikki normaalipajat tekemään?
Eihän tuossa nyt mitään rakettitiedettä ole.
Valot asiallisesti ja tukevasti kiini ja releelle suora sähkö sulakkeen kautta esim konehuoneen "latauslipukan" alta riittävän paksulla johdolla,
ja releen ohjaus esim suoraan pitkiltä. Ihan peruskaura tuollaisten asennus. Tai jos pröystäillä haluaa niin molemmille valoille omat releet ym...
Ja eihän se lisävalo koskaan pahitteeksi ole, vaikka monet noiden ulkonäköä arvostelevatkin.
Suurelle osalle toi auton ulkonäkö on kaikki kaikessa täällä "käyrälippis jälkiasennusturbo tuning" voorumilla ja sen eteen tehdään mitä vaan
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostKerroppas nyt vielä uudelleen, että miksei asennus onnistu "normipajoissa" ?
Eihän tuossa nyt mitään rakettitiedettä ole.
Valot asiallisesti ja tukevasti kiini ja releelle suora sähkö sulakkeen kautta esim konehuoneen "latauslipukan" alta riittävän paksulla johdolla,
ja releen ohjaus esim suoraan pitkiltä. Ihan peruskaura tuollaisten asennus. Tai jos pröystäillä haluaa niin molemmille valoille omat releet ym...
Ja eihän se lisävalo koskaan pahitteeksi ole, vaikka monet noiden ulkonäköä arvostelevatkin.
Suurelle osalle toi auton ulkonäkö on kaikki kaikessa täällä "käyrälippis jälkiasennusturbo tuning" voorumilla ja sen eteen tehdään mitä vaan
Mutta siltikään en ymmärrä mikä tästä tekee niin ihmeellisen homman, kyllähän esim. Hellalta löytyy fettiohjattuja asennussarjoja, joita on korjaamon saatavissa siinä missä releohjattujakin.
Basic controller area network 101.Last edited by walde; 04-11-2011, 21:49.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Perinteisten releiden sijasta voi myös käyttää:
valon tyypistä riippuen, http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/483972/0
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/483971/0 tai
Nämähän ovat tarkoitettu "vanhojen autojen" alkuperäisten valojen releistämiseen nykyaikaisella tavalla, eli laite sisältää hakkurivirtalähteen joka pitää valojen jännitteen aina 14.4. voltissa jolloin valoa saadaan aina maksimiteholla ilman jännitehäviöitä, mutta voi tietysti käyttää myös lisävalojen ohjaukseen, ohjausvirran voi ottaa normaalisti auton alkuperäisen valon rinnalta (ei kuormita senkään vertaa kuin perinteinen rele).
Vaikka ovatkin varmaan taiwanin tuotantoa varmaankin niin itselläni on tuommoinen paketti toiminut ongelmitta nyt vuoden päivät ja rakenne on tukeva.
E6x valomoduulin ei tuommoisen ohjauspiirin rinnankytkennästä pitkille pitäisi herjata mitään, mutta tämä rinnankytkentä pitkän ohjaukseen ei enää ole mahdollinen 03/07 uudempaa tuotantoa olevissa malleissa, vaan täytyy käyttää esimerkiksi can moduulia, mutta myös rinnankytkentä valoa "vaihtavan" solenoidin ohjaussignaaliin voi olla mahdollista käytettäessä puolijohteilla toimivaa lisävalojen ohjausastetta.Last edited by WSE1; 06-11-2011, 00:33.
Comment
-
Comment