Announcement

Collapse
No announcement yet.

Itku tulee...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jii_3000
    Newbiemmer
    • May 2003
    • 11

    Itku tulee...

    auto e36 316 vm.91. Mittarissa n.212tkm. Nyt ensipakkasten tultua auto on muuttunut perin mielenkiintoiseksi käytökseltään. Kylmän koneen käynnistettyä kierrokset saattaa heitellä minne sattuu.Ekan kerran kun homma ilmeni niin kone veteli sellasta 2000rpm jokusen minuutin ja sit alko seilailee siinä jossain 800-1500rpm. Siitä kun sitten lähtee ajelemaan niin kierrokset käyvät paikoittain todella alhaalla ja usein jopa sammuu esim. risteyksiin pysähtyessä. Tämä tapahtuu siis ennen kuin kone on päässyt lämpimäksi. Lämpimänä käy hyvin ja ei kierrokset seilaile ollenkaan.

    Olen lukenut varmaan kaikki vanhat topicit mutta täysin samanlaista diagnoosia en löytänyt. Vuotoja ei imupuolella ole ja ilmamäärämittari toimii. Voisiko kyseessä olla tämä iänikuinen lambda? Autolla on juuri sen verran ajettukkin että miksi ei mutta miksi oireilu alkoi juuri pakkasten tultua? Ja miksi kone käy lämpimänä niinkuin kuuluukin?

    Kiitän viisaita tietäjiä jotka jaksaa enää vastata näihin niin samanlaisiin kyselyihin.
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    #2
    Näistä vois olla hyvä lähtee liikkeelle

    - Masinol Kat:ia tankkiin ja ajoa esim. 40litran edestä, voi olla vaan vettä bensan seassa joka jäätyy imusarjassa jossa on noin 20 astetta kylmempää ku ulkona.
    - IAC Venttiili ( Idle air control)
    - Mahdolliset alipaine vuodot
    - Moottorin maadoitus
    - Moottorinohjausboksin liittimet
    - Automaattiryypyn läppä (jumissa?)
    - Automaattiryypyn anturi
    - Moottorin lämpötila-anturi
    - Ilmanputsari
    - Ilmamäärämittari
    - Bensan suodattimen kunto
    - Bensan linjojen kunto
    - Suuttimet tietysti
    - tyhjäkäynti anturi
    - Kaikkien antureiden johdot ja liitokset

    Siinä noin alkuun jotain…jos meinaat itse alkaa mittailemaan niin voin kertoilla parhaani mukaan niitä antureiden yms arvoja ja mittaus tapoja jne.
    - Trying is the first step towards Failure -

    Comment

    • jappi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 206

      #3
      Olisko venttiilikoppaan menevän huohottimen letku halki?

      Comment

      • Dr_ink
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 402
        • Vantaa

        #4
        mittaa yleismittarilla se sun ilmamassamittari eli;
        1) virrat pois, pistoke irti, nastan 4 ja maan välillä tulis olla 0ohmia
        2) nastojen 2&4 välillä akkujännite n.12v
        3) liitin kiinni, liittimestä "kumihuppu" pois auto käyntiin ja mittaamaan jännite nastojen 4&6 väliltä pitäs olla yli 1.9V
        4) moottori käyntilämpimänä, virrat pois, liittimen "kumihuppu pois" volttimittari kiinni liittimiin 1&4 auto käyntiin kierrätä n.2000rpm nion 30 sekuntia kaikki virrat pois, odota 4 sekuntia, tarkasta jännite- pitäs olla 2-5v noin sekunnin ajan.
        - Trying is the first step towards Failure -

        Comment

        • Dr_ink
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 402
          • Vantaa

          #5
          mittaa yleismittarilla se sun ilmamassamittari eli;
          1) virrat pois, pistoke irti, nastan 4 ja maan välillä tulis olla 0ohmia
          2) nastojen 2&4 välillä akkujännite n.12v
          3) liitin kiinni, liittimestä "kumihuppu" pois auto käyntiin ja mittaamaan jännite nastojen 4&6 väliltä pitäs olla yli 1.9V
          4) moottori käyntilämpimänä, virrat pois, liittimen "kumihuppu pois" volttimittari kiinni liittimiin 1&4 auto käyntiin kierrätä n.2000rpm nion 30 sekuntia kaikki virrat pois, odota 4 sekuntia, tarkasta jännite- pitäs olla 2-5v noin sekunnin ajan.
          - Trying is the first step towards Failure -

          Comment

          • heikki81
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 176
            • Rauma

            #6
            Mul oli E30 316 1.8ssa viime talven aiva sama juttu, et käynti seilas millai sattu ja miälellää sammu, mut lämpimänä ei mitää onkelmaa. Ja syyks paljastu se ilman esilämmittimen letku(vai mikäs sen oikee nimi o?).
            Mut sitä, et onks sitä e36ssa, ni jaa-a? :roll:
            Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
            Otsikko Aamulehdessä 12.1.

            Comment

            • Rossifumi
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1030
              • Hamina

              #7
              Originally posted by heikki81
              Mul oli E30 316 1.8ssa viime talven aiva sama juttu, et käynti seilas millai sattu ja miälellää sammu, mut lämpimänä ei mitää onkelmaa. Ja syyks paljastu se ilman esilämmittimen letku(vai mikäs sen oikee nimi o?).
              Mut sitä, et onks sitä e36ssa, ni jaa-a? :roll:
              Niin jos toi oli 316i toi E30 niin noissa on sama kone.
              Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

              On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

              Comment

              • heikki81
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 176
                • Rauma

                #8
                Tarkennus: E30 316 1.8 kaasarikone...pierupurkillinen M10B18
                Ja ilmeisestikin kysyjällä on M40B16, jollen nyt aivan erehdy?

                Mutta, jokos on ongelma selvinny?
                Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
                Otsikko Aamulehdessä 12.1.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎