Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUVA!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DoZ
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 206
    • Suomussalmi

APUVA!

m20b25 -86
    Vaihdelaatikolta tulee kaksi johtoa liittimineen koneen johtosarjoihin, joissa on naaraspuoliset liittimet. Ovatko nämä johdot niitä kampiakselin asentotunnistimen johtoja?
    Entäpä sitten koneen etuosassa menee hihnapyörälle sellainen anturin tapainen. Onko sekin joku asentotunnistimeen liittyvä tsydeemi?
    Ja sitten mihin menee startin solenoidin ylin liitin? Maihinko?
    Lisäksi koneen johtosarjassa, ruiskun etuosasta menee pieni pyöreä naaraspuoleinen liitin. Löytyykö sille paikkaa?
    Tympii nuo vehkeet, mitä en ole itse purkanut!
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

Laatikon kyljessä kampiakselin asento-ja nopeuden anturit, jotka on syytä olla oikein liitetty että saa auton käymään.

Ton ikäisessä motronicissa se hihnapyörällä oleva anturi liittyy vaan siihen diaknoosipistokkeeseen, ei vaikuta koneen toimintaan. Toisin kuin ilmeisesti-88 eteenpäin olevissa motroniceissa joissa tuo anturi liittyy moottorinohjaukseen.

Startille ei tule muuta kuin virtalukolta heräte ja tietysti akulta paksu kaapeli ja muistelisin että tohon samalle navalle akulta tulevan kaapelin kanssa olis jokin muukin johto jossa iso "rengas" liitin. Mutta ei MITÄÄN piuhoja maihin startilta. Solenoidissa on joku "ylimääräinen" liitin mutta sen tarkoitus ei ole mulle selvinnyt.

Veikkaisin että se ruutan etuosasta menevä piuha tulee öljynpaineanturille, jos siinä on sellainen kumitutti liittimen ympärillä. Onko kyseisen liittimen johto selvästi esim. termarinkopassa oleville antureille tulevia piuhoja pitempi? Jos näin niin sitten se menee ö-paineanturille
    With jap crap, life sucks and then you die

Comment

• DoZ
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 206
      • Suomussalmi

Joo, kyllä siinä on kumitutti ja sille löytyi paikka pakosarjan alapuolelta, eli se siis on öljynpaineanturi, mutta tuosta samasta piuhasta viimeinen haara, jossa on siis sellainen tökättävä pyöreä naaraspuoleinen liitin, mutta ei rengasliitin. Sen paikka on vielä mysteeri. Tuo liitin haarautuu siis ruiskun etupuolelta.

Comment

• Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

Mun tapauksessa öljynpaineanturin piuhan kanssa tulee joku toinenkin piuha sinne pakosarjan tienoille, mutta mulla se piuha on poikkaistu.
        Todella hämärä muistikuva että se liittyis ilmastointiin, mutta en oo täysin varma asiasta.
        With jap crap, life sucks and then you die

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎