Announcement

Collapse
No announcement yet.

T. Muukkonen VS. muut LASTUT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mc_Ozo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 143
    • Mikkeli

    T. Muukkonen VS. muut LASTUT

    Oletteko huomannu mitä eroja eri valmistajien välillä?

    T. Muukkonen ja esim. http://www.saunalahti.fi/vnur lupailee samanlaisia tehonnousuja, mutta VNUR on paljon halvempi. Vai onko?

    Kandeeko noita "tusina" lastuja asennella ja paljonko maksaa "yksilöllisen" lastun asennus esim. m20b20 koneeseen?

    Mielestäni halvin tapa PERUS PIRISTÄÄ autoa on vapari ja peltisetti. Tuon laadukkaan chipin löytö olis vielä hakusessa.
    From zero to hero
  • Wille325
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 233
    • Seinäjoki

    #2
    Itse asensin tällä viikolla autooni (M50B25, ei vanos) Vnurilta ostetun lastun ja alavääntöön tuli huomattava parannus. Alkuperäisellä lastulla auto lähti vetämään kunnolla vasta 4000rpm kohdalla, mutta nyt jo selvästi alempaa. Teholastu paransi huomattavasti esim. kaupunkiajon mukavuutta.

    Edellisessä autossani (Alfa) oli Muukkosen lastu ja olin siihen tyytyväinen, mutta kyllä tuo Vnurinkin lastu täältä pisteet saa

    Lisätään vielä,että onhan noilla Vnurin ja Muukkosen lastulla huomattava hintaero Vnurin hyväksi.

    Comment

    • biimer327
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1928
      • Eastside

      #3
      Tälläkin foorumilla on myytävänä noita lastuja,halvemmalla...
      Tai en tiedä onko samoja lastuja,mutta Jim Comfortin kopiota ainakin löytyy.
      "Suck my dick!"
      -Ron Jeremy

      Comment

      • Wille325
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 233
        • Seinäjoki

        #4
        Tältä foorumilta minä sen lastuni hommasinkin, eikä hinta päätä huimannut.

        Comment

        • tth78
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 346
          • Turku

          #5
          Onko kukaan penkittänyt tuolaisen lastun asennuksen jälkeen? Tuntuu vaan aika utopistiselta nuo + 14 hp/ 16 Nm lukemat tuohon mun nelarikoneiseen bimmeriin!
          Mini Countryman PHEV 2018
          -
          ex. Primera 05
          ex.E36 318iS coupe ´92

          Comment

          • mekstrm
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 836
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by tth78
            Onko kukaan penkittänyt tuolaisen lastun asennuksen jälkeen? Tuntuu vaan aika utopistiselta nuo + 14 hp/ 16 Nm lukemat tuohon mun nelarikoneiseen bimmeriin!
            Niin eihän ne tehon lisät tule sinne huipputehon kohdalle!
            Vaan esim. jos sulla on ennen 3500rpm:llä käytössä 80 heppaa, niin lastun jälkeen niillä kierroksilla onkin jo se 94hp. Sama juttu vääntöjen kanssa.
            Eli ei sun 140 heppasesta bemusta tule 154 heppasta lastulla.
            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

            Comment

            • Frendiz
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 501
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by tth78
              Onko kukaan penkittänyt tuolaisen lastun asennuksen jälkeen? Tuntuu vaan aika utopistiselta nuo + 14 hp/ 16 Nm lukemat tuohon mun nelarikoneiseen bimmeriin!
              Voi olla että "huippu" teho siellä +5000rpm nousee sen 14hp mutta milloin sitä normaalisti ajellaan nuilla kiekoilla? Minulla on kans tuo Vnurilta ostettu lastu ja ala vääntöjä roppakaupalla lisää (M50B25)
              Suosittelen lämpimästi
              BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
              EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

              "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

              Comment

              • HJP
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1282
                • Helsinki

                #8
                Itsenikin pitäisi m50b25:seen ostaa lastu, mutta en ole vielä päättänyt tilaako saksasta vai suomesta foorumilta.

                Hintaero on huima saksan hyväksi, sieltä saa lastua noin 30-50eurolla, kun foorumilla ne on kuitenkin yli 100e, tuskin lastuissa hirveää eroa on.

                Comment

                • Jusaus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1124
                  • Kajaani

                  #9
                  Vnur:lta mun lastukin on, alavääntö täälläkin parani.. Suosittelen.
                  Konehan on M50b20
                  Nyk: GSX1300R -00
                  Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                  ---------------------------------------------
                  -Official member of BTCF-Sauna Team-
                  ---------------------------------------------

                  Comment

                  • biimer327
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1928
                    • Eastside

                    #10
                    Originally posted by HJP
                    Itsenikin pitäisi m50b25:seen ostaa lastu, mutta en ole vielä päättänyt tilaako saksasta vai suomesta foorumilta.

                    Hintaero on huima saksan hyväksi, sieltä saa lastua noin 30-50eurolla, kun foorumilla ne on kuitenkin yli 100e, tuskin lastuissa hirveää eroa on.
                    60 euroa itse maksoin :roll:
                    "Suck my dick!"
                    -Ron Jeremy

                    Comment

                    • Arto
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1079
                      • Vaasa

                      #11
                      no minkälaisia kokemuksia noista vnurin lastuista on m20 koneissa? ainakin m50:iin näyttäis olevan hyötyä sen satkun eestä..
                      325tds -97
                      GSX-R1000 -04

                      Comment

                      • -Tk-
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2002
                        • 387
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by tth78
                        Onko kukaan penkittänyt tuolaisen lastun asennuksen jälkeen? Tuntuu vaan aika utopistiselta nuo + 14 hp/ 16 Nm lukemat tuohon mun nelarikoneiseen bimmeriin!
                        Tuohon iS:n koneeseen pitäisi ainakin tämän sivun http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isengine.html mukaan saada lastulla yli 150 heppaa ja siellä on käyriä ennen ja jälkeen lastunvaihdon.
                        325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                        Comment

                        • Suutari
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 3064
                          • Suomi

                          #13
                          Olihan tuossa omassakin m20b25 motronicissa chipin verran lisää.. eli joku 10hp ja vääntöä ehkä 15nm..käyrä on foorumilla.
                          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                          -Official BTCF-Sauna Team-
                          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                          -Team BTCF Top Alcohol-
                          -Team Pimp My Bride-
                          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                          Comment

                          • ämmäläinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 203
                            • lahti

                            #14
                            mul tuli teho lukemat edelliseen autoon(e36 325i)"halppis"lastulla:kone teho 209hv 5900rpm ja 266nm 4200rpm.ajettu viimekesänä p j powerilla lahdes :!:

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6350
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by mekstrm
                              Originally posted by tth78
                              Onko kukaan penkittänyt tuolaisen lastun asennuksen jälkeen? Tuntuu vaan aika utopistiselta nuo + 14 hp/ 16 Nm lukemat tuohon mun nelarikoneiseen bimmeriin!
                              Niin eihän ne tehon lisät tule sinne huipputehon kohdalle!
                              Vaan esim. jos sulla on ennen 3500rpm:llä käytössä 80 heppaa, niin lastun jälkeen niillä kierroksilla onkin jo se 94hp. Sama juttu vääntöjen kanssa.
                              Eli ei sun 140 heppasesta bemusta tule 154 heppasta lastulla.
                              Niin, kiva olisi penkityslaput nähdä, koska käyrästähän näkee myös tuon kasvaneen (?) alaväännön.
                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎