Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apurunko poikki,Lisäkysymyksiä,Kiitos :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmu318
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 54
    • Mikkeli

    Apurunko poikki,Lisäkysymyksiä,Kiitos :)

    Hei,Minulla jatkuu ongelmat kun yhden saa korjattua,eli auto on e30 318 -86 ja ongelmana apurunko joka on poikki,eli vaihtoon menee,samalla uudet puslat,kysymys kuuluukin et kuin p**keleesti joudun tuota purkamaan et saan apurungon tippumaan irti,tarkotus oli et tukivarret jäis sinne paikalleen,et irrottas ne vaan apurungosta,saako sitä apurunkoo tippumaan niin alas et mahtuu ne pultit irrottamaan sieltä? on aika ittumainen homma.eli kertokaas ihmiset jotka ootte noita hommia tehny et pääsis mahdollisimman vähällä purkamisella,ei oo edes lämmintä paikkaa tällä hetkellä ni ei kovin montaa päivää innostas tuolla pakkasessa könytä :|
    Kaikki vinkit otetaan ilomielin vastaan :wink:
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Irrota vaan rohkeasti koko taka-akselisto, vittumainen/mahdoton homma irrotaa vaan se pelkkä apurunko. Ensinnäkin perämurikka ja tukivarret on siinä kiinni, mihis ne ripustaa kun on palkki poissa.
    Parempi roudata se koko taka-akselisto jonnekkin jossa sen saa rauhassa rempata.
    Itse tein tossa kesällä kyseisen operaation, ei paha homma. Akseliston saa ihan yksinkin pois ja takaisin, kunhan on vaan tarkkana et akselisto on hyvin tasapainossa tunkin nokassa. Mutta ehkä parempi olla joku kaverina ettei satu mitään henkilövahinkoja.
    Omassa tapauksessa hommasin kokonaan toisen akseliston jonka remppasin rauhassa ja sitten vaihdoin sen vanhan tilalle.
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • Bemmu318
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 54
      • Mikkeli

      #3
      Sitä minä itekkin ajattelin et vois olla sittenkin niin helpompi,ärsyttävä homma kyllä niissä jarruletkuissa ja vaijereissakin,kuinkas herkasti se apurunko lähtee sit niistä puslista kun on pultit, ne korvalliset ja iskarit tempassu irti,kokemuksia,tarviiko sitä kauan paukuttaa et tipahtaa sieltä?perä onkin jo kardaanista irti..

      Comment

      • NCmotorsport
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 645
        • Naantali

        #4
        vaihdettiin jus pari viikkoo sitten apurunko e30 ni se ainaskin tuli ihan nätisti ei joutunut lyömään yhtään hiukan vipua väliin ja sillo rysähti. :roll:
        Toi apurunko näyttää olevan aika heikkokohta nois, ku oon viittä 83-88 välit olevaa e30 kattonut ni 2 ehjää 2läpimätää ja yks poikki.

        Comment

        • Bemmu318
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 54
          • Mikkeli

          #5
          Nyt on apurunko saatu muuten irti,mutta ongelmana on että apurungon isojen puslien metalliholkit jäi niihin tappeihin,eiks ne kuitenkin kuulus irrota tapeista,ne on aika saatanan kovassa eikä oikeen millään saa niitä sieltä irti,toivottavasti joku tajusin mitä yritin selittää..eli vinkkejä miten ne sieltä lähtis? alkaa hiipua usko ton laittamisessa :help:

          Comment

          • kole
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 506
            • Joensuu

            #6
            Mulla oli alapuolelta poikki, hitsailin paikallaan ollessa vähän rautaa sinne.

            Comment

            • Wangel436
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1029
              • Ylöjärvi

              #7
              Originally posted by Bemmu318
              Nyt on apurunko saatu muuten irti,mutta ongelmana on että apurungon isojen puslien metalliholkit jäi niihin tappeihin,eiks ne kuitenkin kuulus irrota tapeista,ne on aika saatanan kovassa eikä oikeen millään saa niitä sieltä irti,toivottavasti joku tajusin mitä yritin selittää..eli vinkkejä miten ne sieltä lähtis? alkaa hiipua usko ton laittamisessa :help:
              Elikkäs onko nämä tapit josta puhut? ne pultit jolla ne isot puslat on kiinni korissa vai kuinka?
              Jos on niin sitten sulla on puslat sökönä kun ne holkit pitäis olla vulkanoitu kiinni siihen kumiin(jos ei sitten ole powerfleksit) reilua iskua vaan siihen pultin päähän(huom laita mutteri kierteille ettei mene jengat pultin päästä) että saat sen nousemaan sinne penkin alle ja sitten murjomaan sitä holkkia irti sieltä korista, omassani se katkesi ja loppupätkän poistin sieltä poraamlla sen kappaleiks.
              Toivottavasti tästä sepustuksesta oli jotain apua!! :roll:
              Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

              E61 530D ///M-sport




              Comment

              • Bemmu318
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 54
                • Mikkeli

                #8
                Juu eli juuri samat tapit kyseessä,ajattelinkin että nouseeko ne tapit siitä reiästä ylös,ei ilmeisesti hitsattu kiinni sinne? joo puslat on kyllä sököt,se on todettu,menee kaikki tapapään puslat samalla vaihtoon ni on sit vähän jämptimpi ajaa.Eli palataan vielä itse ongelmaan,eiköhän ne puslien holkit siitä lähde liikkumaan jos kerran sen tapin saa hakattua ylöspäin?

                Comment

                • heijaju
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 14

                  #9
                  Originally posted by Bemmu318
                  Nyt on apurunko saatu muuten irti,mutta ongelmana on että apurungon isojen puslien metalliholkit jäi niihin tappeihin,eiks ne kuitenkin kuulus irrota tapeista,ne on aika saatanan kovassa eikä oikeen millään saa niitä sieltä irti,toivottavasti joku tajusin mitä yritin selittää..eli vinkkejä miten ne sieltä lähtis? alkaa hiipua usko ton laittamisessa :help:
                  Metalliholkit ovat alumiiniä ja lähtevät kuumailmapuhaltimella lämmittämällä
                  ja sen jälkeen kaksi vasaraa käteen ja isompi toiselle puolelle puslaa ja pienemmällä naputellaan niin että pusla "venyy/ruosteet varisee"minkä jälkeen pusla irtoaa helposti käsin vetämällä. Uusien tyynyjen laitossa helpottaa mikä tahansa liukaste. Itseltä meni apurungon vaihdossa viisi
                  tuntia.

                  Comment

                  • Wangel436
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1029
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Originally posted by Bemmu318
                    Juu eli juuri samat tapit kyseessä,ajattelinkin että nouseeko ne tapit siitä reiästä ylös,ei ilmeisesti hitsattu kiinni sinne? joo puslat on kyllä sököt,se on todettu,menee kaikki tapapään puslat samalla vaihtoon ni on sit vähän jämptimpi ajaa.Eli palataan vielä itse ongelmaan,eiköhän ne puslien holkit siitä lähde liikkumaan jos kerran sen tapin saa hakattua ylöspäin?
                    Ei ole hitsattu kiinni ne on siellä tiheällä poorilla kiinni korissa ,mutta lähtee lyömällä irti(saattaa kyllä olla kovassakin jos ei ikänä ole aukaistu) :roll:
                    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                    E61 530D ///M-sport




                    Comment

                    • Bemmu318
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 54
                      • Mikkeli

                      #11
                      Kiitos erittäin paljon vinkeistä,mulla ei sinänsä kiire ton laittamisessa mut kiva se ois saada nyt taas kasaan.Huomenna sit jatkamaan,tänään ei jaksa,laiska kun on,nostan tän sit taas ylös ku tulee (toivottavasti ei) lisää ongelmia.. 8)

                      Comment

                      • Bemmu318
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 54
                        • Mikkeli

                        #12
                        Apurunko poikki,Lisäkysymyksiä

                        Sellainen juttu kun irrottelin noita tukivarsien pieniä puslia,niin onko niissä puslissa ulkokehällä sitä metalliholkkia mikä pitäs hakata tukivarresta irti,sen holkin mistä tappi menee läpi ja kumit sain revittyä irti,mutta jäikö tukivarsiin vielä holkki? en ainakaan erottanu reunaa et siellä sellaset olis? Uusia osia odotellessa ois hyvä saada kaikki muu valmiiks ni sit ei tarvi ku kasata

                        Comment

                        • m-power
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 731
                          • TAMPERE

                          #13
                          siis ei siellä ole ku holkki ja sen ympärillä kumi???? ja kyllä mulla irtos kumi seka holkki pakettina.....
                          sitä saa mitä tilaa

                          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                          R.I.P. 327i
                          R.I.P. 535i
                          audi a6 2.7 t

                          Comment

                          • Bemmu318
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 54
                            • Mikkeli

                            #14
                            Originally posted by m-power
                            siis ei siellä ole ku holkki ja sen ympärillä kumi???? ja kyllä mulla irtos kumi seka holkki pakettina.....
                            niin siis juuri sitä kysyin että onko tukivarsien puslissa holkkia ulkokehällä,ei ole vielä uusia puslia mistä näkisin,eli siis se pusla on kumia ulkoapäin ja tulee sellaisenaan tukivarsiin?
                            Taisin selittää vähän huonosti mutta kun on hankalia asioita selittää

                            Comment

                            • m-power
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 731
                              • TAMPERE

                              #15
                              ei ole holkkia ulkokehällä ainoastaan sisäpuolella...ja asennuksessa kannattaa hioa reiän ympärystä ettei ole teräviä särmiä jotka leikkaavat kumin niin ja vaseliinia ei kannata säästellä...
                              sitä saa mitä tilaa

                              http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                              R.I.P. 327i
                              R.I.P. 535i
                              audi a6 2.7 t

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎