Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rutinaa takapäästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • only BMW
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 67

    Rutinaa takapäästä

    Vaihdoin tossa Taka-akselin puslat ja tämän jälkeen takaanta on kuulunut jonkinmoista rutinaa tai värinää aina kun auton pistää liikkeelle ja kun vaihtaa kakkoselle. Ääntä ei kuulu kun pakittaa eikä missään muussakaan tilanteessa. Uudet puslat on kyllä napakasti kiinni ja katsastusmiehen hyväksymät. Aika paha varmaan sanoa tästä mitään, mutta kysytään nyt muilta jos olisi haisua.
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4338
    • Turku

    #2
    Ei ole kyllä hajua.
    Mut jos vaihdoit tukivarsien puslat, niin niiden pulttien lopullinen kiristys tulisi suorittaa, kun auto on pyörillään maassa, ei pukkien varassa.
    Joku viisaampi kertokoon, voisiko tuo aiheuttaa kyseisiä ongelmia.

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #3
      Itsekin painin samanlaisen ongelman kanssa. Omassani ääni on jatkuvaa. Tässä ois tietoa haettu vähän kauempaakin. Lyhykäisyydessään takapään rätinän lähde voi olla myös iskarin yläkumeissa, takakelkan kumeissa tai ääntä voi kuulua myös takakaijuttimien alueelta. Lisäksi on mahdollista että ääntä kuuluu jarrupalojen ympäristöstä, missä jokin on irti. Ääntä tulee myös jos puslat on kuluneet, mutta nehän oli tässä tapauksessa vaihdettu just. Ja vielä yksi, mahdollisuus: huonosti kiinni oleva pakoputki. Sun tapauksessa veikkaisin kyllä yläkumeja.

      the rattling from the rear might be the rear deck where the spearkers are.....i have the same car with the same problem.....the door panels might also be a little loose...check it out let me know.

      Temporary solution: stuff the crack between the rear window and rear deck with napkins.
      More permanant but still ugly solution: Open the trunk and at its "ceiling" stuff an old towel through the holes.
      --
      Could be your upper shock mounts, a slipped spring (they come out of their mountings at times, which will make a clunking or rattling sound), or it could be the subframe. The subframe damage is very bad - and, yes, don't drive it. You could end up losing control of the car when the rear wheels get a mind of their own. That damage is visible from underneath the car towards the "tub" that makes up the floor of your passenger compartment. Follow the suspension components towards the front of the car. If it's torn, it will be somewhat obvious. I wouldn't take the noise lightly, however. Get it checked.
      --
      Here are some articles on the subject of the rear toe bushing failure.
      In short, replace it now before you do major body/frame damage:






      --

      Found my rattle. Previous owner had installed aftermarket "dustless" brake pads. Spring clip riveted to the back of the inner pads was not the same design as OEM. Spring clip grabs the inside of the calipers piston cup. Aftermarket clip was very loose. Inner pad would bounce when I would hit small bumps and brakes were not applied. Bought OEM pads from dealer ($65. ouch) No more rattle.
      --
      --------------------------------------------------------------------------------
      Check to make sure they replaced the anti-rattle springs on the calipers. If they are missing, you will have a rattle over bumps, and it will stop when you brake. Also, if the springs have been missing for a while, the inner pad locating springs can break off inside the caliper piston and add to your rattle. If this happened, simply replace the pads and anti rattle springs. You can see the anti rattle springs through your wheels depending on the type of wheel you have, and if you have to replace them it's very easy to do without even removing the calipers.
      --

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎