Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luistonestosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aleksi
    Newbiemmer
    • Aug 2002
    • 29

    Luistonestosta

    Mieltäni on askarruttanut luistonesto E34/E36 malleissa. Kiinnostuksen kohteena on 6-pyttyiset bensafarkut ja joissakin niissä tuo luistonesto on. Mihin malleihin tuo varuste on rajattu,onko se ollut lisävaruste vai onko se ollut kaikissa vakiona? Onks tietoo?
  • ANSSI
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 322
    • Espoo

    #2
    Kyllähän alexi juttu on niin että mammalle pitäis olla tuo e46/e39 malli mistä ainakin löytyy vakiona noi luistontappajat
    330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
    EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

    Comment

    • TuomasTee
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 529
      • Kotka

      #3
      Luistonesto on kyllä tosi hyvä jos antaa auton muijan käsittelyyn talvella, se kun on automaattisesti käynnistettäessä päällä, saa olla vähän turvallisemmalla mielellä!
      BMW F15 X5 M50d -14

      Comment

      • gangsta
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 521
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by TuomasTee
        Luistonesto on kyllä tosi hyvä jos antaa auton muijan käsittelyyn talvella, se kun on automaattisesti käynnistettäessä päällä, saa olla vähän turvallisemmalla mielellä!
        Kyllähän tuo oma laatikko e34 touring on hyvin pysynyt tiellä, vaikka emäntä sillä välillä ajeleekin.

        Tosin tomaatti ja lukkoperä löytyy.

        Suddaamisen esto on aika turhan.

        Comment

        • kurtsi
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 14
          • Porvoo

          #5
          omassa 535ia:ssa 235 leveät kitkat ja luistonesto... onneksi... pääsee edes vähän etiäppäin... ettei mene niinkuin vanha ukko joka jäänyt henkseleistään kiinni keinutuoliin... askel eteenpäin ja vauhdilla kaksi taakse....

          kunnon renkailla se luistonesto on enemmän tai vähemmän turha, tomaatissa talviasentoon laatikko ja 3 pykälä (m+3) niin lähtee kolmosella liikkeelle liikoja sutimatta, ellei tietty tahdo sutia :wink: :wink:

          Mutta siis, mutu on että olisi valinnainen ollut vuoteen 93 asti kaikissa malleissa jonka jälkeen 8-sylintereisiin tullut vakioksi... korjatkaa jos olen väärässä...
          BMW e34 535ia 1989
          Toyota Corolla 1.8 Tsport 2003

          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=3376

          Nopeempi ku moni hitaampi
          tuu fääst tuu fjuurious

          Comment

          • takahiki
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 203
            • home

            #6
            Saakohan tuota "luistonesto virtojen sammuttamisen jälkeen aina päällä" oletusta mistään muutettua esim.diag.pistokkeen kautta.
            Toiveasento olisi oletuksena ettei se olisi päällä. Välillä aina kypsyttää tuo "tervassa" ajaminen.Ja voisihan sen ehkä vaihtaa takaisin jos taas tuntuisi siltä.....

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              takahiki

              Tuolla 7er.com:ssa oli joku tehnyt oman virityksen, jotta sais sporttialustan automaattisesti käyttöön heti kun starttaa. Tässä siis juttu siitä:

              Wer in seinem 7er ein elektronisches Fahrwerk verbaut hat wird bereits festgestellt haben, dass nach jedem Motorstart automatisch in der Stellung "komfortabel" gestartet wird. Für alle diejenigen, die lieber immer gleich in der sportlichen Fahrwerksabstimmung starten möchten hier ein Tipp von Jean-Daniel Lehmann:

              Der Schalter legt eine Leitung an +12V. Ein Kondensator 4,7uF über den Schalter gelegt
              sorgt beim Einschalten der Zündung für den gewünschten Impuls (und passt ins Gehäuse des Schalters). Der Schalter selbst bleibt in Funktion.

              Eli ehkä tollasella konkalla vois onnaa se sutimiseneston sammuttaminenkin, jos oikeen olen ymmärtänyt.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • e34m62
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 62

                #8
                Originally posted by kurtsi
                Mutta siis, mutu on että olisi valinnainen ollut vuoteen 93 asti kaikissa malleissa jonka jälkeen 8-sylintereisiin tullut vakioksi... korjatkaa jos olen väärässä...
                Kyllä se kasimalleissakin oli optio. Myös lukkoperä oli lisävaruste. Tehtaan lisävarustelistassa mainitaan lisänä ettei optioita saa samanaikaisesti.

                Comment

                • Frendiz
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 501
                  • Kajaani

                  #9
                  525 24v ja lukkoperä + manuaali. Eikä ole luiston estoa enkä halua. Sehän on nimen omaan tarkoituksena että se perä menee poikittain silloin kun haluaa. Alla on hakkapeliitta 2 ja kyllä menee ku kiskoilla jos ajaa normaalisti. Ei siis tarvihe luiston estoa mihinkään...
                  BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
                  EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

                  "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by takahiki
                    Saakohan tuota "luistonesto virtojen sammuttamisen jälkeen aina päällä" oletusta mistään muutettua esim.diag.pistokkeen kautta.
                    Toiveasento olisi oletuksena ettei se olisi päällä. Välillä aina kypsyttää tuo "tervassa" ajaminen.Ja voisihan sen ehkä vaihtaa takaisin jos taas tuntuisi siltä.....
                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    takahiki

                    Tuolla 7er.com:ssa oli joku tehnyt oman virityksen, jotta sais sporttialustan automaattisesti käyttöön heti kun starttaa. Tässä siis juttu siitä:

                    Wer in seinem 7er ein elektronisches Fahrwerk verbaut hat wird bereits festgestellt haben, dass nach jedem Motorstart automatisch in der Stellung "komfortabel" gestartet wird. Für alle diejenigen, die lieber immer gleich in der sportlichen Fahrwerksabstimmung starten möchten hier ein Tipp von Jean-Daniel Lehmann:

                    Der Schalter legt eine Leitung an +12V. Ein Kondensator 4,7uF über den Schalter gelegt
                    sorgt beim Einschalten der Zündung für den gewünschten Impuls (und passt ins Gehäuse des Schalters). Der Schalter selbst bleibt in Funktion.

                    Eli ehkä tollasella konkalla vois onnaa se sutimiseneston sammuttaminenkin, jos oikeen olen ymmärtänyt.

                    Tossa on toi vastaava konkkajuttu luistoeston sammuttamiseen E39:ssä:

                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎