Announcement

Collapse
No announcement yet.

740iA 5 vaihde välillä hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #16
    Mulla auto ei mitään koodeja kyselly, vaikka käsittääkseni mankan pitäis kysyy koodia jos jännitteet katoaa. Oon ottanu monta kertaa akun irtii, eikä ikinä oo ollu mitään ongelmia sen jälkeen. Ainoo mitä joudut tekeen on tietysti asetusten uudelleen laittelu esim. kellot, päivämäärät ja mitä sähkövatkainta sulla siinä autossas sitten onkaan...
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4988
      • 013

      #17
      OK!

      Tänks vielä kerran 8)

      Katsotaan mitä auto sanoo...

      BTW: tänään tossa kävelin vähän ajelee maantiellä niin paljon herkemmin jo nytten heitteli vitosta silmään mut vielä välillä jumitti huudattaa neloselle.. :?

      Comment

      • supev8
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 13
        • Haapavesi

        #18
        Suosittelen kokemuksesta vaihteiston öljyjen ja suodattimen vaihtoa. sakemannit ei jaksa suodattimia pahemmin vaihdella.

        Comment

        • supev8
          Newbiemmer
          • Jul 2004
          • 13
          • Haapavesi

          #19
          Ja kylmänä laatikko vaihtaa huomattavasti isommilla kieroksilla.

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4988
            • 013

            #20
            Originally posted by supev8
            Ja kylmänä laatikko vaihtaa huomattavasti isommilla kieroksilla.
            hmm.. Tämä totta.. Mä vaan epäilin että se on ominaisuus kun yks volvo/rellu korjaaja sano että noi vekottimet tekee sitä sen takii että öljy kiertäs paremmin kylmänä... Eli ölpät/suodatin kans vaihtoon

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #21
              Originally posted by supev8
              Suosittelen kokemuksesta vaihteiston öljyjen ja suodattimen vaihtoa. sakemannit ei jaksa suodattimia pahemmin vaihdella.
              Eikös täällä ollut thread, missä joku oli ihan työkseen testannut öljyn vaihdon vaikutusta. Lopputulos oli, että näissä steptroniceissa päästiin vaan huonompaan lopputulokseen vaihdon jälkeen. Eli missään ei ole sellaisia laboratorio-olosuhteita, etteikö vaihdoin yhteydessä pääsisi paskaa laatikkoon ja ne öljyt taitaa todellakin olla ikiöljyjä. Lisäksi niissä, joissa oli vaihdettu öljyt oli enemmän ongelmia jatkossa. Haku auttaa, eiköhän se thraead sieltä löydy.

              Comment

              • Janza182
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4988
                • 013

                #22
                mulla ei oo steptronikki :roll:

                Mut katsellaan ja kysellään. (eräs firma väitti että tossa ei vielä ois longlife ölppiä lootassa. -94 kun on...tiiä sit)

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #23
                  Originally posted by Janza182
                  mulla ei oo steptronikki :roll:

                  Mut katsellaan ja kysellään. (eräs firma väitti että tossa ei vielä ois longlife ölppiä lootassa. -94 kun on...tiiä sit)
                  Tuon mukaan pitäis olla ESSO ATF LT 71141 "lifetime" öljyä.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Hörö
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 223

                    #24
                    Originally posted by supev8
                    Ja kylmänä laatikko vaihtaa huomattavasti isommilla kieroksilla.
                    Päästöjen takia. Kone lämpenee nopeammin.

                    Originally posted by Keimo
                    ja ne öljyt taitaa todellakin olla ikiöljyjä.
                    Juu ei.

                    Originally posted by Janza182
                    (eräs firma väitti että tossa ei vielä ois longlife ölppiä lootassa. -94 kun on...tiiä sit)

                    "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                    There's no one else to take the consequences
                    See when the day is gone free & the night creeps up on me
                    I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                    D.A.D. True Believer

                    Comment

                    • Janza182
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4988
                      • 013

                      #25
                      Lisätääs tähän huvikseen jos joku erehtyy vaikka lukemaan tätä

                      Eli vihdoin sai laatikko uudet ölpät. oli vähän ongelmia matkassa kun ei löytynyt sopivia työkaluja ja miehistö sairasteli mut nyt on ölpät lootassa ja n. 1000km ajettu ongelmitta sen jälkeen. Vanhat öljyt varmaan oli tehtaan jäliltä eli tuskin oli vaihdettu mut mun mielestä ne oli kyllä yllättävän puhtaat eikä ne haissu millekkään epämääräselle

                      Lisätään että laatikostahan tuo vika kylläkin hävis omia aikojaan. Eli toimi moitteetta mut aattelin vaihattaa noi öljyt vaikka moni on puhunu että sitten se hajoaa. Kysyin muuten paikallisen valtuutetun BMW korjaamon ukolta (joka vaihtoi noi öljyt ja on hoitanut tuota hommaa tuolla puljussa) että mitäs hän sanoo tuohon laatikkohommaan. Sanoi että osittain totta osittain ei. Eli jos vaihtaa öljyt ja laatikon öljypumppu on väljä ja se hörppää ilmaa niin sillon sanotaan heihei laatikolle.

                      Laitetaan tähän vielä hintoja:
                      Suodatin n.45€
                      Laatikon ölppäpohjan tiiviste n.8€
                      Ölppä n. 11€/litra
                      Työ 1.5tuntia: n.65€

                      (hinnat siksi suurinpiirtein hintoja koska en maksanut mistään täysiä hintoja )

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎