Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i -87 nykii..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 127
    • Kainuu

    318i -87 nykii..?

    Liekö vika ilmam. mittarissa ku tasakaasulla ajaessa just taajamassa ja maantiellä alle 3tuhannen kierroksen alueella nykii silleen tympeesti,kiihyttäessä ei nykytä kovinkaa,mut sitte tasakaasulla tosi kiusallinen! Muuten kulkupuoli kunnossa.
    Ruisku siis l-jetti
    Myös semmonen homma että kylmäkäynnistyksessä ei pidä kierroksia korkeemmalla vaan tukuttaa alhaista tyhjäkäyntiä.,eikö l-jetissä oo automaatti-imua...?
  • kuolinpesä
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 5

    #2
    oireista päätellen ilmamäärä mittari pientä laittoa vailla.
    Läpän palautusjousi vähän kireämmälle ja liukupotentiometrin kosketuspintaa vähän siirrät, niin taas pelittää.
    Ilmamäärämittarin ja imusarjan välisen kumiputken voisit myös tarkistaa.
    Siinä voi olla ilmavuotoa.

    Comment

    • Japi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 276
      • Espoo

      #3
      Originally posted by kuolinpesä
      oireista päätellen ilmamäärä mittari pientä laittoa vailla.
      Läpän palautusjousi vähän kireämmälle ja liukupotentiometrin kosketuspintaa vähän siirrät, niin taas pelittää.
      Ilmamäärämittarin ja imusarjan välisen kumiputken voisit myös tarkistaa.
      Siinä voi olla ilmavuotoa.
      Älä kiristä palautusjousta, seos laihenee entisestäänkin.
      Tasakaasulla nykiminen johtuu yleensä laihasta seoksesta, jonka aiheuttajana voi olla esim. imuvuoto. Tutkipa siis alipaineletkut läpi, luulen että sieltä löytyy jostakin pieni halkeama.
      Ilmamäärämittari kannattaa avata vasta siinä vaiheessa, kun on varma että imuvuotoja ei ole ja seokset ovat muuten kohdillaan.
      Mikäli viisari kaipaisi säätöä, tapahtuisi nykimistä eniten kiihdytyksessä.
      Näin ainakin itselläni...
      "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
      -Tuntematon
      ex-E30 318i -87
      droF Mondeo STW (eka ja vika...)

      Comment

      • kuolinpesä
        Newbiemmer
        • Nov 2004
        • 5

        #4
        Omassa Bob Marley Wagonissani oli palautus jousi kuoleentunut ja nykimistä tapahtui nimenomaan tasakaasulla hiljaisessa vauhdissa kun autoa ei vedätetty. Läppä "pumppasi" omia aikojaan imuilman ja palautusjousen voimasta.
        Jousen "kehäratasta" ei tarvinnut liikauttaa kuin pari hammasväliä ja vika korjaantui.Seokset säädettiin samassa yhteydessä.
        Boschin huolto olisi vaihdattanut koko mittarin, mutta ajelin tämän operaation jälkeen vielä neljä vuotta ilman ongelmia.

        Mutta tietenkin kannattaa tarkistaa ilmavuodot, koska ne on helppo ja halpa korjata.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎