Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattako rakentaa vai vaihtaa motti kokonaan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touringBMW
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 248
    • Jyväskylä

    Kannattako rakentaa vai vaihtaa motti kokonaan.

    Eli auto on E34 520i M20B20 koneella.
    Alko tuntumaan siltä että tarttis saada tohon kuminauha koneeseen
    hieman tehoa ja vääntöä lisää.

    Joten kysynkin asiantuntijoilta että mitä olis tehtävissä.
    Tuossa olen lukenut artikkelia

    kannattaako noin rakentaa vai vaihtaa kokonaan
    esim 3.5l kone??

    kumpi olis ns. edullisempi tai sitten helpompi??
    " Jos Jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia, niin kävelisimme käsillämme. "
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Minä ainakin pistäsin 3.5l koneen jos ei tule prosenteissa ongelmia.

    Siinä on vakiona sen verran tehoo mitä m20 2.7l koneesta saa rahalla ja taidolla
    Mulla meni rahaa 2000€ tohon omaan projektiin. Sillä rahalla olis saanu n.200tkm ajetun konneen apulaitteineen, laatikon ja vailkka kansiremontin.
    Tosin toi 2.7l kone on täysin rempattu.

    Mutta ennemmin toi 3.5l ja remppaa sen ja piristää hieman
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

      #3
      Kyllä varmaan itse ainakin lähtisin konetta vaihtamaan, tosin kannattaisi ehkä harkita suoraan koko auton vaihtoa isompi koneiseen.. Haulla varmaan löytyy neuvoa myös siihen mitä osia pitää vaihtaa, jos tuota tekniikan vaihtoa alkaa tekemään..
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Koneen vaihto lienee järkevämpää...

        Mutta jokatapauksessa kannattaa tosiaankin hieman laskeskella kuluja ensin. Kaikille vaihtoehdoille, mukaanlukien koko auton vaihtaminen.

        Hyvin usein, kun saman rahan laittaa välirahana isompi moottoriseen autoon, lopputulos on parempi ja jopa halvempi. Kone remonttiin uppoaa nopeasti euro poikineen. Mutta niin uppoaa myös koneen vaihtamiseen. Sillä pelkän koneen vaihto ei riitä. Pitää vaihtaa myös jarrut (jarrupääsylinteriä myöten), iskarit (tolppineen ja jousineen) yms. yms. Nekin maksaa.

        Mutta jos on olemassa tai silmäiltynä halpa "luovuttaja", auto josta saa kaiken tarvittavan, voi vaihto-operaation kustannukset jäädä kohtuullisesti. Mutta vain jos senkin tekee itse.

        Eli suosittelen lämpimästi, tee ensin laskelmat, niin realistiset kuin pystyt, ja laske omallekin työlle joku hinta (kyllä "menetetty vapaa.aika" aina jotain maksaa). Pelkän konerempan + "virityksen" kustannukset, moottorin vaihdon kustannukset. Auton "upgrade" kustannukset; vanha vaihdossa + tarvittava väliraha. Tee päätös vasta sen jälkeen.

        t: Timo

        Comment

        • Mc_Ozo
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 143
          • Mikkeli

          #5
          Koita hakua. Itelläni on samallainen laiska ***** kuluttaakin niin hirveesti. Kannattais ostaa joko kokonaan uus 2litranen 24v tai vanha 2,5litranen 12v tai jos rahaa riittää ni 2,5 24v (jokainen kuluttaa vähemmän ku toi 2litranen 12v) .... tai jos rahaa RIITTÄÄ niin uus ämmä viitosen kymppi. Mut sekin tuntus jo kahden viikon päästä laiskalta, eihän 507hv riitä ku laturille. Mokomakin startti moottori.

          Itelläni on 520i:ssä vaparina BMC dual intake (alavääntö kasvoi) ja Remuksen peltisetti odottaa asennusta (tarkotettu e30 koriseen m20 moottoriin, mut pitää vähän modata). Sit ois viel kesäl ostettava vnur:n chippi, kuulemma halpa ja hyvä.

          Noilla kolmella vois sen +20hv +25Nm saadakkin. Tehdas ilmottaa Kat:itttomalle 129hv ja 164Nm. Katille 129hv 174Nm (en kyl tajuu)

          Kuottaa huomioon auton iän ja tehon laskun ku on ajettu jo 260tkm ni vakio teho on varmaan nyt 120hv.

          Noilla kolmella (peltisetti, vapari ja lastu) voit saada sen 140hv ja 180Nm TODELLISTA TEHOA/ VÄÄNTÖÄ

          Hintaa noille kolmelle mun hen. koht. kustannuksilla tulee 350 e.
          Laske sit siitä kannattaako. Kuhan tehot ei laske mut hauskaa on ni senhän pitäs riittää Mä oon ainakin ihan tyytyväinen...
          From zero to hero

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            On tossa montaa puolta mietittävänä, just kattelin että noita 90 luvun alkupuolen 535 saa alkaen parilla tonnilla....päätä siinä sitten maksaako verot, vai vaihtaakko pannu keulalle :-)

            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • touringBMW
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 248
              • Jyväskylä

              #7
              vähän tätä ajattelin että hakis sieltä 535:sen ja vaihtas siitä pannun tilalle ja vaikka jotain muutakin.
              " Jos Jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia, niin kävelisimme käsillämme. "

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                ja jos seuraatta tuotivero topikki niin siellä on pari yksilöä tullut n.2000 ekun verolla... niin jos vanhasta autosta vaikka 4000 ekua(520i) niin ei siinä montaa tonnia tartte väliä laittaa että saa semmosen 535i tilalle...
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • touringBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 248
                  • Jyväskylä

                  #9
                  tarttekos sit veroja maksaa jos tuo auton ja ei rekisteröi sitä
                  vaan tuo sen varaosiks.
                  " Jos Jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia, niin kävelisimme käsillämme. "

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2481
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by touringBMW
                    tarttekos sit veroja maksaa jos tuo auton ja ei rekisteröi sitä
                    vaan tuo sen varaosiks.
                    Ei tarvitse.
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • Jordan
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2003
                      • 137
                      • Kotka

                      #11
                      Ite oon tolasessa tapauksessa niiin paljon sen kannala, että auto vaihtoon ja saksasta 535i tilale
                      E30 325. Lapsi on terve kun se leikkii

                      Comment

                      • bbr-racing
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2004
                        • 53
                        • Vihti

                        #12
                        Minusta virittäminen kannattaa tehdä jos auto on muuten siinnä kunnossa ettei tarvitse kun lisää hevosia, mutta kun leikkiin lähtee pitää alusta, jarrut ja kaikki muut saada tehoja vastaavaksi. Kokemuksia kulkineista joissa on pelkkä kireä kone mopoajoista lähtien löytyy laidasta laitaan mutta vanhemmallaiällä alkaa jarruja ja hallittavuutta arvostamaan ääritilanteissa ettei kaikki perustu pelkästään hyvään onneen :lol:
                        -Taito korvaa puuttuvan tehon-

                        Comment

                        • Jacek
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 552
                          • Helsinki

                          #13
                          Ainoa helppo ja toimiva ratkaisu joka oikeasti tuo voimaa tuohon koneeseen on 2.7L alakerta. Sellasenaan se sinne kiinni -> n 170hv. Kulut alakerta n 300€ + remppaosat.

                          535i kone vaatii myös täydellisen taka-akseliston tohon jne eli työlästä, paljon prosentteja (kanta-auton tarkastus) jne.

                          Sanoisin että ei kannata. Myy se ja hanki tilalle aito 535i saksasta. Saat sen mukana paljon muutakin kun vaan tehokkaamman koneen.

                          Noi sudit, lastut jne joulukuusenvalot voi unohtaa, varsinkin ton koneen kohdalla. Siinä koneessa ei ole vääntöä ja se on raskaassa korissa. Sitä ei paranna mikään muu kun reilu iskutilavuuden lisäys.
                          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                          Osia myytävänä

                          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎