Nyt olis mielenkiintoinen ongelma ratkottavaksi...
Auton ongelmana on kylmänä erittäin huono tyhjäkäynti, saattaa myös polttaa moottorin merkkivaloa kun käynnistää täysin kylmän koneen....lämpimänä tyhjäkäynti parempi, mutta hakee tyhjäkäyntiä ja nopeasti kaasua polkaistessa tuntuu lähtevän vain kolmella matkaan...Vika koodi sytytys katkoksia 2 sylinterissä...
Auto siis 316 i -02 N42 ajettu 45 tkm
Tähän mennessä "korjatut" :
-Kaikki puolat vaihdettu
-Ilmamassa mittari vaihdettu
-Sytytystulpat vaihdettu
-Ilma vuodot tarkastettu ja 100% varmasti tiivis...
-Puristukset mitattu kylmänä ja lämpimänä, erityisen tarkasti 2 sylinteristä että paine nousee heti..
-Moottorin ohjain laite päivitetty ensin normaali päivitys ei muutosta, siiten muutettu käsin uusi basic...huomenna näkee auttaako...
-Sitten myös venttili kopan alta vaihdettu joku tiiviste tästä ei tietoa tarkemmin kun en itse ole vaihtanut, mutta tämä kuitenkin kuluva osa näissä moottoreissa ollut...
-Ainoa huomiota herättäviä seikka on ollut että erittäin paljon huohottanut ja näin ollen putsattu myös huohotin putket...
-Myös bensanpaineet mitattu ja nätisti on sallituissa rajoissa vaikka pyörii huonosti..
- Suuttimien paikkoja vaihdettu keskenään, mutta aina sytytys katkoksia 2 sylinterissä...
-Päästöt mitattu ok
-Myös kaikki muutkin kuten valvetronic testi yms..on mennyt läpi..
-Pakoputki ei ole tukossa
-Ja tietysti vedet ja öljyt ei mene sekaisin ja nestettä ei häviä mihinkään..
Mitä olen unohtanut???
Tässä pieni pähkinä purtavaksi
Jos ei huomenna toimi niin ohjainlaite ja tyhjäkäynti moottori vaihtoon vai keksitkö ratkaisun...hyvät vihjeet testataan..
Auton ongelmana on kylmänä erittäin huono tyhjäkäynti, saattaa myös polttaa moottorin merkkivaloa kun käynnistää täysin kylmän koneen....lämpimänä tyhjäkäynti parempi, mutta hakee tyhjäkäyntiä ja nopeasti kaasua polkaistessa tuntuu lähtevän vain kolmella matkaan...Vika koodi sytytys katkoksia 2 sylinterissä...
Auto siis 316 i -02 N42 ajettu 45 tkm
Tähän mennessä "korjatut" :
-Kaikki puolat vaihdettu
-Ilmamassa mittari vaihdettu
-Sytytystulpat vaihdettu
-Ilma vuodot tarkastettu ja 100% varmasti tiivis...
-Puristukset mitattu kylmänä ja lämpimänä, erityisen tarkasti 2 sylinteristä että paine nousee heti..
-Moottorin ohjain laite päivitetty ensin normaali päivitys ei muutosta, siiten muutettu käsin uusi basic...huomenna näkee auttaako...
-Sitten myös venttili kopan alta vaihdettu joku tiiviste tästä ei tietoa tarkemmin kun en itse ole vaihtanut, mutta tämä kuitenkin kuluva osa näissä moottoreissa ollut...
-Ainoa huomiota herättäviä seikka on ollut että erittäin paljon huohottanut ja näin ollen putsattu myös huohotin putket...
-Myös bensanpaineet mitattu ja nätisti on sallituissa rajoissa vaikka pyörii huonosti..
- Suuttimien paikkoja vaihdettu keskenään, mutta aina sytytys katkoksia 2 sylinterissä...
-Päästöt mitattu ok
-Myös kaikki muutkin kuten valvetronic testi yms..on mennyt läpi..
-Pakoputki ei ole tukossa
-Ja tietysti vedet ja öljyt ei mene sekaisin ja nestettä ei häviä mihinkään..
Mitä olen unohtanut???
Tässä pieni pähkinä purtavaksi
Jos ei huomenna toimi niin ohjainlaite ja tyhjäkäynti moottori vaihtoon vai keksitkö ratkaisun...hyvät vihjeet testataan..
Comment