Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 i ongelma...(jätettäkö?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    316 i ongelma...(jätettäkö?)

    Nyt olis mielenkiintoinen ongelma ratkottavaksi...

    Auton ongelmana on kylmänä erittäin huono tyhjäkäynti, saattaa myös polttaa moottorin merkkivaloa kun käynnistää täysin kylmän koneen....lämpimänä tyhjäkäynti parempi, mutta hakee tyhjäkäyntiä ja nopeasti kaasua polkaistessa tuntuu lähtevän vain kolmella matkaan...Vika koodi sytytys katkoksia 2 sylinterissä...

    Auto siis 316 i -02 N42 ajettu 45 tkm

    Tähän mennessä "korjatut" :

    -Kaikki puolat vaihdettu
    -Ilmamassa mittari vaihdettu
    -Sytytystulpat vaihdettu
    -Ilma vuodot tarkastettu ja 100% varmasti tiivis...
    -Puristukset mitattu kylmänä ja lämpimänä, erityisen tarkasti 2 sylinteristä että paine nousee heti..
    -Moottorin ohjain laite päivitetty ensin normaali päivitys ei muutosta, siiten muutettu käsin uusi basic...huomenna näkee auttaako...
    -Sitten myös venttili kopan alta vaihdettu joku tiiviste tästä ei tietoa tarkemmin kun en itse ole vaihtanut, mutta tämä kuitenkin kuluva osa näissä moottoreissa ollut...
    -Ainoa huomiota herättäviä seikka on ollut että erittäin paljon huohottanut ja näin ollen putsattu myös huohotin putket...
    -Myös bensanpaineet mitattu ja nätisti on sallituissa rajoissa vaikka pyörii huonosti..
    - Suuttimien paikkoja vaihdettu keskenään, mutta aina sytytys katkoksia 2 sylinterissä...
    -Päästöt mitattu ok
    -Myös kaikki muutkin kuten valvetronic testi yms..on mennyt läpi..
    -Pakoputki ei ole tukossa
    -Ja tietysti vedet ja öljyt ei mene sekaisin ja nestettä ei häviä mihinkään..

    Mitä olen unohtanut???

    Tässä pieni pähkinä purtavaksi
    Jos ei huomenna toimi niin ohjainlaite ja tyhjäkäynti moottori vaihtoon vai keksitkö ratkaisun...hyvät vihjeet testataan..
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    #2
    voisko olla ihan vaan joku kakkospytyn sytytysjohto yms sähköjohto viallinen?
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Sami
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1332
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Juhis
      voisko olla ihan vaan joku kakkospytyn sytytysjohto yms sähköjohto viallinen?
      Eipä oo johtoja kun puola suoraan tulpan jatkeena...Ja puolat uudet....

      Comment

      • Jape
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 200
        • Lappeenranta

        #4
        Hmm. Mites tuossa on varmaan sytkänvahvistimet? Mites niiden toiminta?
        Audi UrS4

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4630
          • Tampere

          #5
          ettei vaan ole itse boksi kypsä..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Pakko olla jokin ilmavuoto kakkospytyllä...Erittäin tutut oireet ja tuttu vikakoodi juuri tässä yhteydessä(jos/kun ei ilmoita mitään muuta). Jotain on pakko olla murteimessa,viallista tms. kakkospytyn imukanavassa. Kaikissa muissa tapauksissa diagnostiikka löytää kyllä vian. Kuitenkin tuo kylmänä takkuaminen, "nelistäminen", moottorin vikavalon sytyttely, polkastaessa käy kolmella,jnejne. mutta päästöjen kunnossa olo, ei kerta kaikkiaan voi viitata mihinkään muuhun kuin yhden sylinterin/kanavan ilmavuotoon. Ihan samaa on ongelmaa joskus noissa M52TU/M54 "kutvosissa" kun jokin alipainehaaroittimen putkista murtuu tai stefa pettää(yleensä kutospytty). Tähän muuten liittyy kierrosten hidas nousu ja laskeminen polkaistaessa paikallaan. Liittyykö?

            Comment

            • Sami
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1332
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by fraatti
              ettei vaan ole itse boksi kypsä..
              Voi ollakin....Vika alkaa pikkuhiljaa olla kuitenkin kohdennettu valvetronicciin joka ikään kuin "hukkaa" opetuksensa....Mutta onko ongelma sitten ohjain laitteessa joita kaksin kappalein eli eikö valvetronicin ohjainlaite ja moottorin ohjainlaite oikeen oo keskenään samalla aaltopituudella vai vieläkö syvemmällä joku juttu joka antaa väärää tietoa näille boxeille...

              Comment

              • Sami
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1332
                • Kajaani

                #8
                Joo vika on toivottavasti selvinnyt...huomenna kun moottori täysin kylmä niin jännityksellä kokeilemaan uudestaan...

                Eli vaihtelin tänään valvetroniciin liittyen kaikki keinut, jouset ja epäkeskoakselin...Vaikutti koeajolla erittäin hyvältä ja toimivalta ainakin toistaiseksi....

                Jos nyt jollain tulee ongelmia N sarjan moottoriin niin on tullut jonkin verran tutustuttua sen sielunelämään että pystyy jossain pikku asiassa ehkä jopa auttamaankin....

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎