Announcement

Collapse
No announcement yet.

kannattaako tekniikan vaihto ostaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touringBMW
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 248
    • Jyväskylä

    kannattaako tekniikan vaihto ostaa.

    olen kuullut hurjia huhuja noista tv/kv autoista.
    eli kannattaako ne suosiolla jättää väliin??

    olis tiedossa yksi tv- E28 prosentit siinä on 24 ja koko tekniikka ja sisuta on vaihdettu.
    " Jos Jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia, niin kävelisimme käsillämme. "
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2817
    • Kuusankoski

    #2
    suoralta käeltä tosta tietää ettei oo kaikkia prosentteja ilmotettu ku on vaan 24% ja kone sekä sisusta vaihettu. Itsellä on ollu TV jo 5 vuotta ja eipä tuossa sen enempää ongelmia ole ollu ku muissakaan. Eipä nuo katastuksessakaan oo kovin kiinnostuneita noista prossista kun ei oo kyse mistään kalliista autosta. Yleiskunto ratkassee tossakin, kyl sen näkee jos se on tehty juostenkusten...
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • Touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1310
      • Järvenpää

      #3
      Jos on hyvin tehty niin ei varmaan hirveästi poikkea alkuperäisestä. Kannattaa tietysti muistaa että viimeistään myyntivaiheessa ihmisten ennakkoluulot korinvaihtoja kohtaan huomataan.
      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Oon ainakin itse ollut tyytyväinen tohon omaani, eikä siinä mitään tekniikanvaihdosta aiheutuneita ongelmia ole ollutkaan.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5175
          • Kuopio

          #5
          kumma juttu kun ihmisillä unohtuu tuo tekniikanvaihto kun kyseessä on hieman tehokkaampi auto..

          esim. 335i

          eipä siinä mitään ihmeellistä ole jos on tehty asiallisesti
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • touringBMW
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 248
            • Jyväskylä

            #6
            voinko joutua siitä hankaluuksiin aken kanssa jos ne alkaa tutkimaan
            esim sisustaa ja laittas lisää prosentteja.
            " Jos Jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia, niin kävelisimme käsillämme. "

            Comment

            • bmwm5e28
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 474
              • suomusjärvi

              #7
              Originally posted by Scitso
              Yleiskunto ratkassee tossakin, kyl sen näkee jos se on tehty juostenkusten...

              Jep jep...ite olen juuri tekemässä tekniikan vaihtoa 318i-->318is ja ainakin tämän auton osalta yleiskunto paranee huomattavasti.
              Alustan puslat, pyörän laakerit, jarrulevyt, iskunvaimentimet + jouset tulee ainakin uutta ja tietysti kaikennäköiset viat/puutteet hoidetaan pois kalenterista.Kaikki muutokset ilmoitetaan ja tarkoitus on pitää auto kaikin puolin laillisena, tosin prosentit (omien laskujeni mukaan) lähelle 35%.
              Tänään olisi tarkoitus keretä katsastusmies lehdon pakeille ja varmistaa mun laskelmia.
              Auto on tulossa oman perheen käyttöön.

              Voihan tietysti kaiken tehdä pieleen, mutta jos omaan arvostelu kykyyn luottaa ja hiukan selvittelee asioita ni aika pitkälle pääsee.
              Gentlemen prefer Blondes

              Dodge Challenger R/T 1970


              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

              Comment

              • Jape
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2002
                • 200
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by touringBMW
                voinko joutua siitä hankaluuksiin aken kanssa jos ne alkaa tutkimaan
                esim sisustaa ja laittas lisää prosentteja.
                Voi joutua hankaluuksiin.

                Itse en tekniikanvaihtoautoa ostaisi ellei se olisi todella halpa verrattuna aitoon tai tarpeeksi erikoinen auto, joka olisi pakko saada. Esim. joku 325i prosenttipeli ei kiinnosta,
                Audi UrS4

                Comment

                • bmwm5e28
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 474
                  • suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by Jape
                  Originally posted by touringBMW
                  voinko joutua siitä hankaluuksiin aken kanssa jos ne alkaa tutkimaan
                  esim sisustaa ja laittas lisää prosentteja.
                  Voi joutua hankaluuksiin.
                  Olettaen että prosentit menee tarkastuksen jälkeen uli 35% tai kanta-auto leimatun 49%.Vai tuleekos esim.40% omaavassa menopelissä vaikeuksia jos vaihdan etupenkit (2,4%)?

                  Yhden kaverin opel manta joutu ake:n tarkastukseen ja tarkkana oli aken pojat: vaihdettujen osien määrä yli 70% :(
                  Gentlemen prefer Blondes

                  Dodge Challenger R/T 1970


                  ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                  315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                  Comment

                  • touringBMW
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 248
                    • Jyväskylä

                    #10
                    paljonko mistäkin osista menee prosentteja?
                    missä olis taulukkoa tms..
                    " Jos Jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia, niin kävelisimme käsillämme. "

                    Comment

                    • bmwm5e28
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 474
                      • suomusjärvi

                      #11
                      Originally posted by touringBMW
                      paljonko mistäkin osista menee prosentteja?
                      missä olis taulukkoa tms..
                      Katsastusasemalta saat taulukon ja www.ake.fi sellainen myös löytyy kun hetken selaa.
                      Gentlemen prefer Blondes

                      Dodge Challenger R/T 1970


                      ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                      315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                      Comment

                      • nemesis
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 617
                        • kymenlaakso

                        #12
                        Originally posted by touringBMW
                        olen kuullut hurjia huhuja noista tv/kv autoista.
                        eli kannattaako ne suosiolla jättää väliin??

                        olis tiedossa yksi tv- E28 prosentit siinä on 24 ja koko tekniikka ja sisuta on vaihdettu.
                        no ei kannata, riippuu tietty siitä mitä se myyjä näin aluksi "lupailee" siitä eli hinta/kunto/varustetaso suhteutettuna toisiinsa, onko houkutteleva? sitten jos ei ole kaukana, niin kait sitä voi kattomassa käydä?
                        Tosin, tekniikan vaihdon kohdalla _kannattaa_ olla tarkempi sen suhteen missä kunnossa/miten homma on tehty.

                        Eli suosittelen vähän perehtymään etukäteen siihen että mitä myyjä ilmoittaa auton olevan, otat sitten selvää etukäteen mitä se edellyttää että autosta saadaan sellainen. Eli kanta-auto vs lopputulos, mitä osia on muka vaihdettu. Sitten omat tutkimukset mitä tämä _vaatii_ vaihdettavaksi että on oikein tehty. Sen jälkeen katsomaan autoa ja tarkistamaan että A) on laillisesti tehty B) työn jälki asiallinen C) auton kunto miellyttää itseäsi jne...

                        ei noissa muuta mielestäni ole kuin se että jos vaan tarpeeksi tietoa löytyy sen historiasta että mitä sille on tehty eli mitä nippeleitä vaihdettu minnekkin niin ei sen korjaaminen itsekkään enää tulevaisuudessa kovin vaikeata ole.

                        no, tuli pitkä saarna mutta tuossa nyt muutamia "ajatuksia"
                        E30 kesä-autona

                        Comment

                        • bmwm5e28
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 474
                          • suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by nemesis
                          Eli suosittelen vähän perehtymään etukäteen siihen että mitä myyjä ilmoittaa auton olevan, otat sitten selvää etukäteen mitä se edellyttää että autosta saadaan sellainen. Eli kanta-auto vs lopputulos, mitä osia on muka vaihdettu. Sitten omat tutkimukset mitä tämä _vaatii_ vaihdettavaksi että on oikein tehty. Sen jälkeen katsomaan autoa ja tarkistamaan että A) on laillisesti tehty B) työn jälki asiallinen C) auton kunto miellyttää itseäsi jne...

                          ei noissa muuta mielestäni ole kuin se että jos vaan tarpeeksi tietoa löytyy sen historiasta että mitä sille on tehty eli mitä nippeleitä vaihdettu minnekkin niin ei sen korjaaminen itsekkään enää tulevaisuudessa kovin vaikeata ole.

                          no, tuli pitkä saarna mutta tuossa nyt muutamia "ajatuksia"
                          Tämä on mielestäni juurikin hyvä neuvo
                          Gentlemen prefer Blondes

                          Dodge Challenger R/T 1970


                          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎