Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pohjaväristä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bavaria
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 494

Pohjaväristä

Eli eli tarkoitus olisi maalata tuo kuljin tekno violetiksi ja kysymys liittyy pohjamaaliin. Eli vedetäänkö siihen alle joku tietyn värinen/sävyinen pohjamaali vai voiko siihen ruiskuttaa pohjiksi vaikka PPG:n happiksen? Tarkoitus olisi saada lopputuksesta jopa saman sävyinen kuin värikartassa.
  • jazma
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1115
    • Oulu

Omasta kokemuksesta niin kannattaa kattoa minkä värinen se alkuperäinen pohjamaali on jos tehdaslookkia haluaa. E30:ssa on joku harmaa-vihertävä ja kun lisäilin lokasuojaan peltiä niin tarkistin lopuksi puolikiiltävällä mustalla pohjat, hioin sen ja maalasin käläkälä-pullolla. Noh siitä tuli paljon tummempi kuin muualla vaikka sävy oli vaalein saatavista. Väri oli grafiitinharmaa (dolphingrau tjsp) niin se saattaa lisätä efektiä entisestään. Ei sitä muut huomaa kuin itse. Eli ens kerralla ostan oikeanväristä pohjamaalia.
    Eikö se jos happiksen ruiskutat tarvi vielä hiomavärin päälle? Siis jos happiksella tarkoitetaan happomaalia/väriä? Eihän se pidä kosteutta yhtään jos se on samanlaista mitä itse oon käyttäny.
    e30 318i

Comment

• Pempe
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 111
      • Häme/maaseutu

Mun käsitys jutusta eli happomaali paljaalle pellille ja siihen pohjamaali ja hiontavärit päälle! Maalikauppa osaa varmaan neuvoo ja myy yhteensopivat maalit....
      BMW E30 316 -84
      BMW E30 316i -89
      BMW E30 323i -85
      BMW E30 325i -87
      BMW E12 520i -77

Comment

• Bavaria
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 494

Joo happopohjamaalia meinasin, kun on tullut noita pintapeltejä jo jonnin verran korjailtua niin sitä on tullut muutenkin jo roiskittua. Mutta kiitoksia neuvoista, olinkin melkein varma että vaatii oikean pohjavärin pohjille.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎