memebuy23buy

MOTORSPORT lastun kanssa ongelmia! (saksan kielen taitajat huom!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1769
    • kotona

    MOTORSPORT lastun kanssa ongelmia! (saksan kielen taitajat huom!)

    hitto laitoin lastun kii ja kaikki näytti hyvältä, auto lähtee käyntiin mutta hetken käytyään "bensan saanti loppuu" ja alkaa ravistaa kunnes sammuu, uudestaan lähtee heti käyntiin ja hetken päästä tekee saman... kun lähdet ajamaan niin aluksi vastaa kaasuun nätisti ajelet 2000rpm niin kohta menettää vasteen kaasuun, jos et paina kytkintä pohjaan ja lipsuta kierroksia ylös niin sammuu... mitään ongelmaa ei ole 3500-4000rpm jälkee ja veto on MAHTAVAA!! repii 7000rpm asti uskomattomatta voimalla, tehoja on varmasti tullu lisää mutta saako tota normaali käyttöön passaamaan mitenkään? oisko asennuksessa pitäny tehä jotain, meinaan että vaihdoin vaan lastun toiseen, nothing else is done...

    ei viittis rupatella 4000-7000 välillä töhmerö kelissä

    jos joku sais suomennettua kiits! d
    Last edited by mikko; 20-12-2004, 17:27.
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    #2
    Tulee niska kipeäksi ennenkuin ehtii kokonaan suomentaa mutta ainakin lopussa lukee, että eka startin jälkeen tyhjäkäynti voi olla epätasaista mutta se säätää ittensä kunhan moottori on ajettu lämpimäksi ja lambda-anturi rupeaa toimimaan kunnolla.
    E61 525d LCI

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1769
      • kotona

      #3
      Originally posted by Ha2
      Tulee niska kipeäksi ennenkuin ehtii kokonaan suomentaa mutta ainakin lopussa lukee, että eka startin jälkeen tyhjäkäynti voi olla epätasaista mutta se säätää ittensä kunhan moottori on ajettu lämpimäksi ja lambda-anturi rupeaa toimimaan kunnolla.
      XDXD LOL! joo kannattaa tallettaa kuva ja kääntää koska foorumi ei antanu periksi laittaa kuvaa oikein päin...

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #4
        Ainakaan meikäläisen kohtuu heikolla saksankielen taidolla käännettynä tuossa ei kovin paljoa kerrota, lähinnä kehotetaan varmistamaan että lastu on kunnolla paikallaan.. Eli että kaikki johtimet (vai jalat vai miksi niitä nyt sanotaan) ovat paikallaan ja lastu ei ole esim yhden jalan verran sivussa. Toisaalta silloin auto ei kyllä välttämättä lähtisi edes käyntiin.
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1652
          • Pk-seutu

          #5
          Tuli vaan mieleen, että kaipa olet tankannut 98:a niin kuin tuossa ohjeessa pyydetään tekemään? Tuohan olisi potentiaalinen syy kuvaamillesi ongelmille.

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            saako kysyy , että mikä auto? ja paljo lastu maksoi? Ihan uteliaisuudesta

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Kannattaa varmaan nollata motronik tuon lastuttamisen jälkeen, eli akun kenkä irti vaikka puoleksi tunniksi niin se alkaa sitten haistelemaan maailmaa puhtaalta pöydältä.

              Comment

              • mikko
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1769
                • kotona

                #8
                E30 tv 318is, 98 o tankissa ja vakiolastulla toimii moitteettomasti...
                pitää vielä tsekkaa bosch pistokkeella että mitä sielä oikee tapahtuu...
                jos ei selvii niin pitää kääntyä hyvärisen puoleen
                ja eiköhä se motronikki nollaudu siinä ku boxi on puoli tuntia pöydällä
                Last edited by mikko; 19-12-2004, 19:10.

                Comment

                • mikko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1769
                  • kotona

                  #9
                  homma selvis! lambaada säätää noin 3000 asti ja se veti co kohti nollaa, 3000 jälkee jolloin lambda lopettaa laskemisen co arvo oli 9 ,eli kohillaa XD

                  auton sai toimimaan ku otettii lambda pois ja säädettii ilmamäärämittarin jousi, nyt co 1.6

                  toi arvo 9 oli aika hauska ilmankos yläpäässä oliki vetoja ja mustaa melkei diesel savua

                  ps: hassua, kiekkamittari loppuu kesken

                  Comment

                  • eeki
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1966
                    • HKI

                    #10
                    Tuntuukos mitään eroa vakioon verrattuna? Oon miettinyt jos tuon omankin lastuttaisi joskus keväämmällä, jenkit kehuvat kovasti että just tuosta m42-pannusta saa lastulla jotain oikeastikin irti. Tiedä sitten.. Onhan se hauska kun auto kiertää punarajan loppuun asti.. Missä asti tossa lastussa on rajoitin?

                    Toisaalta selvästi pitää välttää tota ns. "motorsport"-lastua jos sen kanssa joutuu kikkailemaan.
                    Ducati 998 -02 //

                    Comment

                    • mikko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1769
                      • kotona

                      #11
                      tehoja ei o niin paljon kun oli tolla 9 co arvolla, veto on jotenki väkinäisempää näillä säädöillä

                      Mutta asian vierestä pakko sanoo että ELÄMÄ ON IHAN TURHAA JOS EI O 40% KITKALUKKOA!!! nyt joutuu säätää alustan ja ajotyylin uudestaa, ihan mahtava keksintö!

                      pakko käyttää karalalla seospenkissä ku jotenki tuntuu että yläpäässä sais saada enemmän keittoo, saapahan dynolappusen samaan syssyyn
                      Last edited by mikko; 22-12-2004, 06:31.

                      Comment

                      • Miku85
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 12
                        • Nurmes

                        #12
                        ongelmat

                        ei nelosta kannata virittää kutosessa on ihan eri väännöt ja tehot. jaa kiekka mittari loppuu kesken mullaki lopulliset kiekat 9800 kiekkaa..... 2,3 kutosella 230 kaakkia
                        Vittu että talvella on luikasta.... ei voi ajaa suoraan....

                        Comment

                        • L.H
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2479
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by Miku85
                          ei nelosta kannata virittää kutosessa on ihan eri väännöt ja tehot. jaa kiekka mittari loppuu kesken mullaki lopulliset kiekat 9800 kiekkaa..... 2,3 kutosella 230 kaakkia
                          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            hymy

                            taitaa olla märkä uni toi 9800rpm mille tahansa bmw:n kuutoskoneelle...
                            nelosen saa kyllä kiertämään sen....
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • mukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 5965
                              • Uleåborg

                              #15
                              Originally posted by jannmann
                              taitaa olla märkä uni toi 9800rpm mille tahansa bmw:n kuutoskoneelle...
                              nelosen saa kyllä kiertämään sen....

                              Mitenkä niin?

                              Kyllä varmasti saa kutosen kiertämään 9800rpm!










                              Mutta että kestääkö se enempää kuin sen ensimmäisen ja viimeisen kerran on asia erikseen..
                              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                              Save the World, Fuck The Fuel Economy
                              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                              Comment

                              Working...
                              X