Olen pannut merkille, että turboautojen dump valvet toisissa autoissa päästävät paineen ulos yhdellä nopealla pihahduksella, ja joissakin taas erottuu sykäyksittäinen painepulssi. Kaikki varmaan muistavat miltä tuo pulssityyppinen paineenpäästö kuulosti Fordin Sierra ja Escort Coswortheissa? Ralleissa aina kuuli jo kaukaa, että nyt tulee Ford, dump valve kun päästi tuon tunnusomaisen äänenkorkeudeltaan laskevan sykäyksittäisen äänen.
Kysymys tästä: Kertooko dumpvalven erityyppinen toimintatapa itse venttiilin rakenteellisista eroista, sen sijoituksesta painejärjestelmässä, vai venttiilin painesäädöistä?
Tämähän on periaatteessa ihan kuriositeetti vain, kun huomasin taas yhden jutun mitä en turbotekniikasta tiedä :smile: Jos joku tietää vastauksen tähän, olkoon ystävällinen!
Kysymys tästä: Kertooko dumpvalven erityyppinen toimintatapa itse venttiilin rakenteellisista eroista, sen sijoituksesta painejärjestelmässä, vai venttiilin painesäädöistä?
Tämähän on periaatteessa ihan kuriositeetti vain, kun huomasin taas yhden jutun mitä en turbotekniikasta tiedä :smile: Jos joku tietää vastauksen tähän, olkoon ystävällinen!
Comment