Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 525 tds / 535 automaatti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isopahkala525
    Newbiemmer
    • Dec 2004
    • 3

    bmw 525 tds / 535 automaatti

    tietääkö kukaan passaako 525tds:ään 535:n laatikko (automaatti) mitä eroja?
    oisko kenelläkään myynnissä 535:sen laatikkoa...???? kiitos! [email protected]

    oisko kenelläkään esim 525i:tä kolaroitua josta sais kaikki polkimet laatikon ja systeemit?? minkälainen homma ois vaihtaa koko laatikko manuaaliin??
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #2
    tietääkö kukaan passaako 525tds:ään 535:n laatikko (automaatti) mitä eroja?
    oisko kenelläkään myynnissä 535:sen laatikkoa...???? kiitos! [email protected]

    oisko kenelläkään esim 525i:tä kolaroitua josta sais kaikki polkimet laatikon ja systeemit?? minkälainen homma ois vaihtaa koko laatikko manuaaliin??
    Ei ainakaan pitäisi sopia. Lohkot ovat erilaiset. Tds:n lohko on m51 eli m50 pohjainen ELI pikkulohko, kun taas 535 on M30 eli isolohko. En sitten tiedä onko noissa automaateissa irroitettavia "kytkinkoppia".

    M51:n kanssa samaa "moottori" perhettä pitäisi olla ainakin M50, S50, M20, M21. Noista m20 ja m21:ssa moottorin kallistuskulma on ainakin m50:n kanssa eri, joten laatikko jäisi hieman vinoon. Joten suositeltavaa olisi käyttää vaihteistoa m50 tai m51 moottorista (eli 24v moottorit & tds).

    Ei ole mahdoton homma vaihtaa manuaaliin. Polkimet, pääsylinteri, työsylinteri, (nestesäiliö)?, vauhtipyörä, kytkinlevy, paineasetelma ja tietysti itse laatikko. Vähän harrastuneisuutta niin ei tarvitse välttämättä käyttää M51 osia. Esim. vauhtipyörä & kytkin paketin saa rakennettua m20 osillakin.., joita saa kohtuu edullisesti.. itselläkin olisi hyllyssä yksi m20 vp & kytkinpaketti.

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      m20 vauhtipyörää käytettäessä joutuu toden näköisesti rakentaan siihen vayhtipyörään ne "nypykät" kierrosnopeustunnistinta varten!

      ja täältä ainakin löytyy poljin/sylinteri hässäkät ylimäräisenä...vaihdossa kiinnostaa automaatin vastaavat sekä vetolevy.
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • isopahkala525
        Newbiemmer
        • Dec 2004
        • 3

        #4
        Originally posted by jani1632
        m20 vauhtipyörää käytettäessä joutuu toden näköisesti rakentaan siihen vayhtipyörään ne "nypykät" kierrosnopeustunnistinta varten!

        ja täältä ainakin löytyy poljin/sylinteri hässäkät ylimäräisenä...vaihdossa kiinnostaa automaatin vastaavat sekä vetolevy.


        tarvisin koko paketin eli kaikki systeemit siihen asti että saisin auton manuaaliks..
        mielellään M51 osat mutta kun siihen käy M50 eli 520 24v osat.. niin nekin kiinnostaa... jos joku tietää varmasti että mitkä muut osat siihen käy ja saa koht. edullisesti niin ilmoittakaa kiitos!!

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          No kuitenkin miulta noi poljin sydeemit löytyy jos osia rupeat haalimaan....

          ja kun sen auton manuaaliksi saat niin ne automaatin roippeet kiinnostaa mua...pistele vaikka sähköista [email protected]
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎