Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUVA!!! Roiskeläppien asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K.H.M
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 159
    • Kuopio-Iisalmi

    APUVA!!! Roiskeläppien asennus

    Hommasin Bemarin alkuperäset roiskeläpät eteen ja läppiä asentaessa tuli mutkia matkaan. Läppien mukana tulleet limpsut joita tulee kolme kappaletta puolelleen eivät pysy paikallaan. Kun limpsun työntää niilletarkoitettuihin paikkoihin ne pomppaa kohta pois. Kertokaa te jotka ootte noi läpät saanu pysyy paikalllaan niin miten ne laitoitte. Toi lokasuojan reuna johon ne tulee kiinni on niin helvetin kapee.

    Auto on E36 coupe vm.92 318iS




    Asia ratkesi niin että kun ensin laitoin nuo etu roiske läpät kiinni ruuveilla tuohon sisälokasuojaan niin nämähän heiluivat ja olisivat hanganneet maalipintaa

    --> Noh sitten ostin takaroiskeläpät ja asensin ne ja niiden mukana levilla klimpsuilla ja ne kävivät älyttömän hyvin. Ja aatelkee asennukseen ei mennut kuin vajaa tunti. Tästä BMW:n insinööreille arvosana 10+. Klimpsuissa oli muovinen vastakappale jonka sisään klimpsu painettiin jä tämä muovinen vastakappale piti klimpsun paikallaan estäen tämän takaisin liukumisen ja putoamisen. Muutenkin takaläpät tuli kolmella sisälokarin omalla ruuvilla kiinni joten varmasti pysyvät paikallaan.

    --> Seuraavaksi marssin BMW:n liikkeeseen ja tilasin nuo takaläppien asennus sarjan (Joka oli kyllä älyttömän kallis vielä 40% alennuksen jälkeen) ja asensin tämän sarjan avulla eturoiskeläpät

    --> Nyt lipsuja laitettaessa limpsut menivät paikalleen ja pysyivät paikallaan ilman jumalatonta noitumista ja taistelua.

    --> Nyt etu ja takaläpät on kiinni ja pysyy ivätkä heilu ja kuluta maalipintaa. Loppusilauksen tein vielä silikoonilla jolla estin hiekan, veden ja muun paskan menemisen etuläppien väliin.


    Toivottavasti tästä on apua roiskeläppien asennusta suunnitteleville ja auton alustaa suojeleville.
    Last edited by K.H.M; 31-01-2005, 15:45.
    BMW 328Ci Alpinweiß III
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10076
    • KVLA

    #2
    Originally posted by K.H.M
    Hommasin Bemarin alkuperäset roiskeläpät eteen ja läppiä asentaessa tuli mutkia matkaan. Läppien mukana tulleet limpsut joita tulee kolme kappaletta puolelleen eivät pysy paikallaan. Kun limpsun työntää niilletarkoitettuihin paikkoihin ne pomppaa kohta pois. Kertokaa te jotka ootte noi läpät saanu pysyy paikalllaan niin miten ne laitoitte. Toi lokasuojan reuna johon ne tulee kiinni on niin helvetin kapee.

    Auto on E36 coupe vm.92 318iS
    Paljonko läpät maksoi?Olen itsekkin vähän suunnitellut samaa operaatiota.

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Keskimmäinen klipsu jätettiin suosiolla pois, muita väännettiin, mutta läpät varmistettiin parilla ylimääräisellä ruuvilla jotka porattiin etupään muovisiin sisälokareihin. Ovat pysyneet!

      Comment

      • Nitro
        Newbiemmer
        • Jun 2003
        • 15

        #4
        Ajattelin minäkin aikoinaan, että kun ostaa alkuperäiset niin hyvä tulee.
        Mutta mutta, ensinnäkin orkkis läpät ei sopineet helmaspoilereihin vaikka oli tilattu erikoismalli. Toiseksi noi metallinipsut ei pysyneet paikoillaan kunnolla ja arvelutti myös mitä käy tolle kaaren korroosionkestolle?
        Heitin nipsut sitten roskiin ja laitoin läpät kiinni ruuveilla sisälokariin, joten ei tule mitään ruosteongelmia.

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1021
          • Pikis

          #5
          Originally posted by K.H.M
          Hommasin Bemarin alkuperäset roiskeläpät eteen ja läppiä asentaessa tuli mutkia matkaan. Läppien mukana tulleet limpsut joita tulee kolme kappaletta puolelleen eivät pysy paikallaan. Kun limpsun työntää niilletarkoitettuihin paikkoihin ne pomppaa kohta pois. Kertokaa te jotka ootte noi läpät saanu pysyy paikalllaan niin miten ne laitoitte. Toi lokasuojan reuna johon ne tulee kiinni on niin helvetin kapee.
          Ajattelin kirjoittaa aiheesta pari viikkoa sitten tuon kanssa tapeltuani mutta tulin siihen tulokseen että ei kukaan varmaan samaan ongelmaan törmää... Eli:

          1. Unohda alimmainen klipsu, siinä joutuu vääntämään roiskeläppää niin paljon että hermot menee. Kahdellakin pysyy hyvin (kunhan se alapään ruuvi on kiinni)

          2. Veistele läpästä terävällä puukolla ne klipsujen asennuskohdat niin että se tulee ohuemmaksi sieltä klipsujen kärjestä ja jää alkuperäisen paksuiseksi siitä juuresta. Tarkoitus on siis että se klipsu ei liukuisi pois paikaltaan yhtä helposti.

          3. Revi karkeasta santapaperista palanen jonka laitat klipsun ja läpän väliin liukuesteeksi, karhea puoli läppään päin tai sitten kaksin kerroin niin että on karhea molemmin puolin.

          4. Teippaa halutessasi lokasuojan ulkoreuna niin ettei läppä tee jälkeä maalipintaan, jos vaikka joskus otat vielä pois.

          5. Aseta klipsu paikalleen sormin niin että pelti jää varmasti väliin (paina läppää kaarta vasten) ja sitten vedä se paikalleen sen verran kuin saat.

          6. Ota papukaijapihdit ja paina niillä esimerkiksi sen klipsun asennuskohdan viereisistä pienistä nipukoista ja klipsun päästä, idean ollessa se että sun pitää saada työnnettyä se läppä sinne klipsun alle eikä päinvastoin. Syy on se että se lokarin puoleinen klipsun pää pohjaa saman tien eikä tule sieltä ulommas vaikka mitä tekisit. Näet kyllä kun klipsu alkaa asettumaan niin että se on tukevasti paikoillaan, ihan pohjaan asti sen ei kuulukaan mennä. Varmista heiluttelemalla läppää.

          Noilla ohjeilla olen asentanut omat jo kahteen kertaan ja hyvin on toistaiseksi pysynyt paikallaan.
          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          • K.H.M
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 159
            • Kuopio-Iisalmi

            #6
            Putkolassa makso etuläpät 32€. Takaläpät olis maksanu 40€.
            BMW 328Ci Alpinweiß III

            Comment

            • K.H.M
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 159
              • Kuopio-Iisalmi

              #7
              Ongelma ratkesi!!!! Lue ylhäältä tarkempi kuvaus...
              BMW 328Ci Alpinweiß III

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎