Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynnistyminen vaivalloista..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nemesis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 617
    • kymenlaakso

    #16
    Originally posted by Gonzalez
    Noista nelikärkisistä on porukalla ollu huonoja kokemuksia jonkun verran, kuten myös itsellä...
    Boschin maahantuojalle soittelin tuossa 6kk sitten ja kyselin tätä teoriaa että miks muka ei toimis 4kärkiset m20 koneissa niin tuumailivat että totta on, että ongelmia on ollut bemareissa 4 kärkisillä tulpilla, mutta ainoastaan siksi että mussä sytytys järjestelmessä on ollut vikaa. Eli ei ole saanutkunnolla kipinää.
    BMW on yksi krantuimmista merkeistä tuon sytkä järjestelmän kunnon suhteen. Esim ei tartte olla isokaan vika niin oireilee pahasti. Sen takia ei kannata käyttää _mitään_ halpis tulpan johtoja, vaan alkuperäisiä, vaikka sitten käytettyjä orggis johtoja kuhan kattoo että suojukset on ehjät ja vastus arvot sitä mitä tulpan johdossa sanotaan. mm. pyörijä tai virranjakaja tai puolan hyytymisen oireet näkyy äkkkiä nelikärkitulpilla.
    E30 kesä-autona

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1758
      • kotona

      #17
      Originally posted by nemesis
      Boschin maahantuojalle soittelin tuossa 6kk sitten ja kyselin tätä teoriaa että miks muka ei toimis 4kärkiset m20 koneissa niin tuumailivat että totta on, että ongelmia on ollut bemareissa 4 kärkisillä tulpilla, mutta ainoastaan siksi että mussä sytytys järjestelmessä on ollut vikaa. Eli ei ole saanutkunnolla kipinää.
      BMW on yksi krantuimmista merkeistä tuon sytkä järjestelmän kunnon suhteen. Esim ei tartte olla isokaan vika niin oireilee pahasti. Sen takia ei kannata käyttää _mitään_ halpis tulpan johtoja, vaan alkuperäisiä, vaikka sitten käytettyjä orggis johtoja kuhan kattoo että suojukset on ehjät ja vastus arvot sitä mitä tulpan johdossa sanotaan. mm. pyörijä tai virranjakaja tai puolan hyytymisen oireet näkyy äkkkiä nelikärkitulpilla.
      nii en tiiä! itellä seosta pieksee ns. high power tulpat (12 12 9 071 003) jotka on nelikärkiset ja hyvin pelaa! vaihtoväliksi lupailivat huimat 160tkm

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #18
        tulpat vaihdettu NGK ns. bmw:n merkkikohtaisiin tulppiin...ja tuntui että vika hävisi, mutta nyt toimii samanlailla kuin ennen tulppien vaihtoa

        saa startata pitkään ja tuntuu että moottori ei vain lähde pyörimään...lämpimänä lähtee paremmin, eli kun tkee monta starttausta peräjälkeen niin toimii ihan koht hyvin

        ja kylmäkäynnistys kierrokset auto nostaa ite liian korkeelle, moottori huutaa ja sitten laskee ne hetken päästä

        huomenna vaihdetaan polttoaineen suodatin ja polttoainepumppu

        mitä muuta kannattas tarkistaa..virranjakaja ja tulpan johdot, ruiskun stydeemien liitokset
        Last edited by henri; 09-01-2005, 11:47.
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #19
          Originally posted by Japi
          Moottorin / ruiskuheebeleiden maadoitukset?
          (Oma teki kutakuinkin samaa joskus, putsaus poisti ongelman)

          tarkemmin sanottuna mihin nuo ruiskunheebeleiden maadoitukset menee, missä päin konehuonetta
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #20
            näköjään ei ole väliä onko kylmä vai lämmin kone...aamulla lähti heti ja kun kävin abc:llä ostoksilla niin sitte ei taas lähteny hyvin

            yleensä tuo lähtee paremmin kylmänä, mutta nyt toimii miten sattuu

            ei iso ongelma, mutta vit*umainen häiriö
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #21
              kohat lähenee viikonloppu...nyt taas aikaa paneutua ongelmaan...alkaa selvittämään tota robleemaa

              samalla öljynvaihto jne...ja nollata ehkä se huoltovalo

              nyt eka vaihetaan se bensapumppu ja suodatin...ja katotaan ettei virranjakajassa ole kosteutta, sitte kattoo ne maadotukset

              jos ei korjaannu, niin sitte sinne tulpanjohdot ja virranjakajan osia vaihtoon + puola

              ei luulis vika enää muualla voivan olla
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎