onko kuinka vaikeaa saada 2002 tai 1602:een, e30 325 akselit, kone ja vaihdelaatikko. saako leimaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuinka vaikeaa..?
Collapse
X
-
Originally posted by mikapurtiloonko kuinka vaikeaa saada 2002 tai 1602:een, e30 325 akselit, kone ja vaihdelaatikko. saako leimaan
2,5-koneen ja vaihteiston survomiseen tuohon koppaan en ota kantaa. Leimaushommista tuommosella tekniikalla ei myöskään kokemusta..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
-
-
Kraftwerk Union
Tuolta löytyy ohjeet 1990 E30 325i moottorin asentamisesta 2002:een. http://www.bmw2002.co.uk/6into2.htm. Tosin leimaan saamisen kanssa voi olla aika hiljasta, tuo 2.5 litranen kun ylittää kokonaista 6.5 kuutiosenttiä 25 prosentin rajan 2 litrasesta... Lähestyin tuossa taannoin samasta asiasta AKEa, tosin vaihdettava kone oli M30, 2.5 litrasena 150 heppasena Solexin 4A1 -kaasariversiona. Kuutiomäärä tietääkseni on kuitenkin sama 2494 M20:ssä ja M30:ssä. Voithan kuitenkin asentaa sinne M20B23:n. Sehän pysyy tehojen JA kuutioiden kanssa sallituissa rajoissa.
Laitanpa oheen kirjeenvaihtoni AKEn kanssa:
Lähettäjä: [email protected]
Lähetetty: 3. marraskuuta 2004 14:33
Vastaanottaja: Sammalniemi Henry
Aihe: VS: moottorinvaihto
Kyllä kyseinen muutos vaatii poikkeusluvan, koska moottorin iskutilavuus kasvaa yli 25 % vertailumoottorista. Iskutilavuus määrätään cm3 tarkkuudella.
terv.
Petteri Hietala
AKE
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Sammalniemi Henry [mailto:[email protected]]
Lähetetty: 2. marraskuuta 2004 15:40
Vastaanottaja: I_Tekniikka
Aihe: moottorinvaihto
Hei,
minua on jo pitemmän aikaa askarruttanut kysymys eräästä vanhasta autostani, joka tätä nykyä on jäänyt minulle lähinnä harrastuksen kohteeksi. Auto on vm. 1975 BMW 2002, moottorin koon ollessa tarkalleen 1990 cm3. Olen miettinyt ko. auton koneen vaihtamista, niin ikään eräästä vanhasta autostani (BMW 525) jäljelle jääneeseen koneeseen. Kone on kooltaan 2494 cm3. Eli tässä on kyseessä nyt koneen koon muuttuminen (1.25 * 1990 = 2487,5 cm3) 6,5 cm3 liikaa yli 25% säännön, jos olen nyt oikein asetusta tulkinnut. Kuitenkin BMW 2002 mallisarjan tehokkain versio tuottaa 170 hv, ahdetulla 1990 cm3 moottorilla (BMW 2002 turbo). Ja ko. 2494 cm3 moottori tuottaa "vain" 150 hv, eli tehopykälä (1,2 * 170 = 204 hv) täyttyy. Jos olen siis oikein ymmärtänyt, minun tulee nyt kuitenkin tässä tapauksessa anoa poikkeuslupaa tämän 6,5 cm3 takia? Vai voidaanko tässä soveltaa tätä pykälää, esim. pyöristämällä moottorinkoot niihin kokoihin, joita niiden kohdalla useimmiten käytetään, eli 2 litraa ja 2,5 litraa. Silloin 25% moottorin koon maksimi kasvuehto täyttyisi (1,25 * 2000 cm3 = 2500 cm3).
Tämä on vain alustava kysely, tarvittaessa voin toimittaa lisätietoja.
Yst. terv.
Henry Sammalniemi
Mutta onnea yritykselle, pääasiahan on se että jaksaa harrastaa!
Comment
Comment