Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselpumpun huoltoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

    Dieselpumpun huoltoa

    Tyhjäkäynti kun seilaa ja syypää on ilmeisesti syöttöpumppu niin nyt tarttis apuja.

    Kotikonstein voi ilmeisesti vaihtaa pumpun kannen tiivisteen, putsata sen potikan, laittaa suutinten puhdistus litkua ja tarkistaa imupuolen lämpanturin. Moottorin kierroslukuihin en haluais vielä koskea.

    Ensinnäkin, missäs se pumppu on :-)?
    Millainen homma on vaihteen pumpun kannen tiiviste ja miten se tehdään?
    Miten potikka putsataan? Tiedän että e34.de sivustolla on ohjeet mutta kun Saksa ei taivu, ainakaan tarpeeks.
    Ja mitäs litkua suutinten puhdistukseen voisi laittaa? Vähentääkö se jotenkin vastusta vai miksi se auttaa tohon pumppuongelmaan?

    Vielä pitäisi saada vähän lisäkilometrejä ennen pumppuremppaa, nyt jotain 210tkm mittarissa.
  • saastuttaja
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 139

    #2
    Tarkista vauhtipyörän anturi. Mulla M21:een tuli tyhjäkäyntihäiriö, ja vika korjaantui anturin vaihtamalla.

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      antureista kannattaa lähtee liikkeelle, ovat kuulemma bmw:n diisselikoneiden ylseisin syy käyntihäiriöihin ja käynnistymis ongelmiin. ja eipä tuo pumpun pikku remppauskaan koskaan pahaa tee
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • kanala
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 169
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by DiisseliKiisseli
        Tyhjäkäynti kun seilaa ja syypää on ilmeisesti syöttöpumppu niin nyt tarttis apuja.
        Sama vika mulla.
        Mistäs noita antureita lähtis paikallistaan ja miten niiden toimintaa voipi tutkia?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10058
          • KVLA

          #5
          Jos meinaat itse ruveta PUMPPUA edes suihkuputken irroittamisen verran huoltamaan,niin muista: Pienen pienikin lähes näkymätön likahiukkanen aiheuttaa väärässä paikassa TODELLISIA käyntihäiriöitä ja saattaa käydä kukkaron päälle.
          Itse ennen dieseleillä ajellessani laitoin tankkauksen yhteydessä noin kahvikupillisen 2-tahtiöljyä sekaan voitelemaan jakaja pumppua.Erään dieselasentajan vinkki.
          Last edited by Heguli 31; 30-12-2004, 00:23.

          Comment

          • saastuttaja
            Bimmer Rookie
            • Feb 2003
            • 139

            #6
            Irrota anturin pistoke yksi kerrallaan, ja se joka ei vaikuta käyntihäiriöön, on viallinen. Näin ainakin itse löysin vian.

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #7
              "Must" threadi 525TDS omistajille:

              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20922 by jpeltoma

              Petteri
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎