Announcement

Collapse
No announcement yet.

ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530
    Newbiemmer
    • Dec 2004
    • 2

    ongelma

    Moro. Te onnelliset bmw:n omistajat.
    Itselläni vm-89 530ia. Pieniä "harmeja" mutta kumminkin kyselisin neuvoa. Elikkä: Ensinnäkin webastosta. Webasto kelloajastettu ja kun sen ajastaa tai laittaa päälle manuaalisesti niin yli 5 asteen pakkasella sammuu itsestään n.2-3min kuluttua. Mikähän mahtaa olla vikana?

    Keskikulutusmittari on jämähtänyt "nollille", eikä liikahda mihinkään suuntaan. Toimi uutena moitteettomasti mutta vuosien saatossa vasta auton lämmettyä alkoi toimia ja nyt se sano ittesä irti kokonaan.

    Ja vielä paljon puhetta herättäneestä kulutuksesta. Näin talvisaikaan kulutus matka-ajossa 10l/100km mutta kun ajaa kaupungissa kulutus nousee 20l/100km vaikkakin auto on ollut lämmityksessä eli ei kylmäkäynnistetty? Ajo suurimmaksi osaksi työajoa n.4-5km. Kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstänne!

    Käynnistyksessä ongelma vai onko? Uudesta asti starttuuttaa turhan pitkän ajan. On vaihdettu sytytystulpat ja kokeiltu korkeampi oktaanista bensaa muttei muutu miksikään. Kylmänä pärähtää tulille hetkessä mutta vähänkin koneen ollessa lämmin niin "vieteri" on aika pitkä!
    (Joka kerta oli kylmä tai lämmin ei ole kyllä jättänyt käynnistymättä.)
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by 530
    ...

    Ja vielä paljon puhetta herättäneestä kulutuksesta. Näin talvisaikaan kulutus matka-ajossa 10l/100km mutta kun ajaa kaupungissa kulutus nousee 20l/100km vaikkakin auto on ollut lämmityksessä eli ei kylmäkäynnistetty? Ajo suurimmaksi osaksi työajoa n.4-5km. Kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstänne! ...

    Heh, toi kulutushan on ihan normaalia. Kaupungissa se vain syö tuon verran, ehkä siitä voi jonku litran pudottaa mutta tommosta se on. Mullakin menee nyt 15-20 kaupungissa ja on "vain" 2.5mylly. Eikä toi kesälläkään oikein edullisemmaksi muutu ku mumetsuajoa ei tule oikein ajettua. Se että ajaa hajuilla ja oikein silmät kiinni keskittyy pedaalin painamiseen niin voi päästä pienempiin kulutuksiin kuten joku sanoi jossain kulutuskyselyssä täällä foorumilla jollekkin ku olivat huolissaan kulutuksista.

    Tohon lämpimänä sahaukseen vois liittyä joku lämpötila-anturin sekoilu, jos kerta on lämpöön sidonnainen, mutta eihän sitä tiedä. Ehkä kun käyttää vikakoodin luvussa niin saattaapi löytyä ratkaisu ongelmaan.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Kulutushan vaikuttaa normaalilta kun puhutaan yhdistelmästä M30+automaatti.

      Kulutusmittariin veikkaisin että mittariston joku elektrolyyttikonkka on tullut tiensä päähän, ohjeita vaihtoon.

      Lämpimänä pitkään sahaamiseen voisi syypää olla vuotavat suuttimet tai takaiskuventtiili tankin lähistöllä. Tästä on hyvät ohjeet http://www.bmwe34.net/ saitilla, mutta sivut eivät ole tällähetkellä käytössä.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎