Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merteil + KL-varaosat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Koolj_bmw4life
    ex-vag: mulla on eteeen alatukivarret molemmille puolille .. uudet paketissa.. jos on tarvetta.. piti vaihtaa e39 528siin.

    jaska
    pistin yv:tä.

    Comment

    • Pluto
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1860
      • Raisio

      #17
      Itse tilasin KL:stä moottorin kaikki tiivisteet, laakerit, männänrenkaat yms. Kaikki oli saman valmistajan kuin alkuperäiset, niissä ei vaan ollut sitä BMW-leimaa/stanssausta, joten hinta oli jokusen ekun halvempi kuin Metroautosta originaalit.
      BMW F32 435d

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #18
        Originally posted by ex-VAG
        Vaihdoin pari viikkoa sitten koiranluut eteen ja taakse.
        Hain ensin osat KL:stä, toinen vaihtoehto olisi ollut motonet, mutta halusin pistää alkuperäislaatua olevaa palikkaa. Hinnoissa oli muistaakseni 5-10€/kpl ero, motonetin hyväksi.
        No kun auto oli jo pukilla ja vanhat varret irroitettu, huomasin etummaisissa risuissa tekstin "made in Italy", takimmaiset taisivat olla germaaneja.
        Eli kyllä sieltä KL:stäkin sitä paskaa saa. Kuulin vaan jälkeen päin, että heillä on usein originaalia ja sitten tuota halpaosaa, mutta pitää vaan muistaa pyytää mitä haluaa. Toisessa on tietysti vaan parempi kate.

        No lopulta, ei ne etupään kolinat kyllä mihinkään vielä häipyneetkään, eli jotain muutakin sinne pitää vielä vaihtaa. Täytyy olla seuraavalla kerralla tarkempana..
        Onko käsitystä mistä ne kolinat mahtaa johtua ja millaisesta kolinasta on kysymys?

        Comment

        • ex-VAG
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 408
          • Tampere

          #19
          En tiedä vielä tarkalleen mistä kolinat johtuvat. Kolahtelee kuitenkin terävissä ja syvemmissä montuissa, esim kaivonkannet ym reiät tiessä.
          Lisäksi esim mukulakivellä hitaasti ajettaessa ei juurikaan kolinaa kuulu, mutta ottaa rattiin aikaslailla (olisko vaan ominaisuus?).

          Pitäisi kai viedä jollekin bemutohtorille tutkittavaksi.

          Comment

          • mattimoi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 49
            • Viiala

            #20
            Kl

            kysäseppä mitä maksaa osat maahantuojalla, saattaa olla meinaten PALJON halvemmat kuin kl-osat nm. kokemuksella
            e61

            Comment

            • loyal
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1480
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by ex-VAG
              En tiedä vielä tarkalleen mistä kolinat johtuvat. Kolahtelee kuitenkin terävissä ja syvemmissä montuissa, esim kaivonkannet ym reiät tiessä.
              Lisäksi esim mukulakivellä hitaasti ajettaessa ei juurikaan kolinaa kuulu, mutta ottaa rattiin aikaslailla (olisko vaan ominaisuus?).

              Pitäisi kai viedä jollekin bemutohtorille tutkittavaksi.
              Mulla sama juttu, varsinkin nyt kun on jäätä maassa, niin kolisee aika lailla.
              Mä alotan kumminkin noista koiranluista..

              Comment

              • nemesis
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 617
                • kymenlaakso

                #22
                Originally posted by ex-VAG
                En tiedä vielä tarkalleen mistä kolinat johtuvat. Kolahtelee kuitenkin terävissä ja syvemmissä montuissa, esim kaivonkannet ym reiät tiessä.
                Lisäksi esim mukulakivellä hitaasti ajettaessa ei juurikaan kolinaa kuulu, mutta ottaa rattiin aikaslailla (olisko vaan ominaisuus?).

                Pitäisi kai viedä jollekin bemutohtorille tutkittavaksi.
                tutki etuiskarin yläpään laakerituenta. joutuu irroittamaan iskarin yläpään korista, jousipuristimilla jousikasaan ja yläpää iskarista irti. sitten sormin kokeilemaan välys sielä laakerista jonka ympäri iskarin yläpää kääntyy.
                itsellä mennyt jo 2 yläpäätä sököks kun ei oo "rahaa" ostaa madallus iskareita -40mm jousille.

                oireet täysin samat kuin sulla tuon kolinan suhteen.
                E30 kesä-autona

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #23
                  Originally posted by mattimoi
                  kysäseppä mitä maksaa osat maahantuojalla, saattaa olla meinaten PALJON halvemmat kuin kl-osat nm. kokemuksella
                  Maahantuojalla? Tarkoitatko BMW-Suomea vaan ehkä kuitenkin siis BMW-liikettä.

                  No, Laakkosella koiranluut maksaa 33€, joten ei mitään järkeä tilata mistään muualta. Alatukivarsi maksaa 160€

                  Comment

                  • ex-VAG
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 408
                    • Tampere

                    #24
                    Saattaisi ääni tulla hyvinkin noista iskarien yläpäistä, kolahtaa aika terävästi ollakseen mikään pusla tms. Toinen vaihtoehto on tietysti ne alatukivarren pallot.
                    Autossa ei ole (vielä) mitään madallussarjaa, mutta ei kai tuo laakeri nyt pitäisi niistä mitään välittääkkään, sama massa sitä kuitenkin aina rasittaa.

                    Siis onko näitä yläpään laakerivaivoja ollut muissakin e39:ssä?

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #25
                      Oma kumina etupäästä ei sitten johtunut koiraluista eikä alatukivarrestakaan. Kaikki oli timmissä kunnossa, huollossa veikkasivat iskareita. Ei siis mitään akuuttia, menee joka tapauksessa iskarit keväällä uusiksi.

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by nemesis
                        tutki etuiskarin yläpään laakerituenta. joutuu irroittamaan iskarin yläpään korista, jousipuristimilla jousikasaan ja yläpää iskarista irti. sitten sormin kokeilemaan välys sielä laakerista jonka ympäri iskarin yläpää kääntyy.
                        itsellä mennyt jo 2 yläpäätä sököks kun ei oo "rahaa" ostaa madallus iskareita -40mm jousille.

                        oireet täysin samat kuin sulla tuon kolinan suhteen.
                        Mulla taitaa kolista samasta syystä. Juuri katsastettu ja ollut vasta pyöräkulmien säädössä eikä kummassakaan tapahtumassa löytynyt väljyyksiä. Mulla on myös -40 edessä ja vakioiskareilla (uusittu kesäkuussa 04).

                        Pystyykö tuon laakerin vaihtamaan ilman, että irroittaa iskarin alapäästä vai pitääkö koko iskari&jousi-paketti repiä ulos? Pitää vissiin...?
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • nemesis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 617
                          • kymenlaakso

                          #27
                          Originally posted by Ha2
                          Mulla taitaa kolista samasta syystä. Juuri katsastettu ja ollut vasta pyöräkulmien säädössä eikä kummassakaan tapahtumassa löytynyt väljyyksiä. Mulla on myös -40 edessä ja vakioiskareilla (uusittu kesäkuussa 04).

                          Pystyykö tuon laakerin vaihtamaan ilman, että irroittaa iskarin alapäästä vai pitääkö koko iskari&jousi-paketti repiä ulos? Pitää vissiin...?
                          voi olla että mahtuu taittumaan alta pois kun puristaa jousen niin kasaan kun vain voi. mutta saattaa olla että ei mahdu tulemaan altapois. Yks mikä laskee sitä iskarin tolppaa alemmas irroitus vaiheesa on se että irroitaa alatukivarren taaimmaisen kiinnikkeen korista, jolloin se pääsee kääntymään alle, ja näin saa 1-2cm lisää pelitilaa.
                          E30 kesä-autona

                          Comment

                          • bmwm5e28
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 474
                            • suomusjärvi

                            #28
                            Tänään juur tilailin KL:stä osia , katsotaas nyt miten kauan mennee.

                            Tähän asti kaikki KL:stä tilaamani osat on ollu OK.
                            Gentlemen prefer Blondes

                            Dodge Challenger R/T 1970


                            ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                            315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                            Comment

                            • jakkeri530d
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 231
                              • Oulu

                              #29
                              tuo kolinahan tuntuu olevan yleistä e39:ssä. mulla laskettu n.30mm ja vakio iskarit alkaa olla sököt, niin mikä osa sinne iskarin yläpäähän pitää/kannattaa vaihtaa samalla.
                              Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                              Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                              Ex. MB C 200cdi farkku -03
                              Ex. Bmw 540iA T -98/99
                              Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                              Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                              Comment

                              • loyal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 1480
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by nemesis
                                voi olla että mahtuu taittumaan alta pois kun puristaa jousen niin kasaan kun vain voi. mutta saattaa olla että ei mahdu tulemaan altapois. Yks mikä laskee sitä iskarin tolppaa alemmas irroitus vaiheesa on se että irroitaa alatukivarren taaimmaisen kiinnikkeen korista, jolloin se pääsee kääntymään alle, ja näin saa 1-2cm lisää pelitilaa.
                                Juurikin näin... Mä sain noin sen pois, aika pitkän ähinän ja puhinan jälkeen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎