Originally posted by Koolj_bmw4life
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Merteil + KL-varaosat?
Collapse
X
-
Originally posted by ex-VAGVaihdoin pari viikkoa sitten koiranluut eteen ja taakse.
Hain ensin osat KL:stä, toinen vaihtoehto olisi ollut motonet, mutta halusin pistää alkuperäislaatua olevaa palikkaa. Hinnoissa oli muistaakseni 5-10€/kpl ero, motonetin hyväksi.
No kun auto oli jo pukilla ja vanhat varret irroitettu, huomasin etummaisissa risuissa tekstin "made in Italy", takimmaiset taisivat olla germaaneja.
Eli kyllä sieltä KL:stäkin sitä paskaa saa. Kuulin vaan jälkeen päin, että heillä on usein originaalia ja sitten tuota halpaosaa, mutta pitää vaan muistaa pyytää mitä haluaa. Toisessa on tietysti vaan parempi kate.
No lopulta, ei ne etupään kolinat kyllä mihinkään vielä häipyneetkään, eli jotain muutakin sinne pitää vielä vaihtaa. Täytyy olla seuraavalla kerralla tarkempana..
Comment
-
-
En tiedä vielä tarkalleen mistä kolinat johtuvat. Kolahtelee kuitenkin terävissä ja syvemmissä montuissa, esim kaivonkannet ym reiät tiessä.
Lisäksi esim mukulakivellä hitaasti ajettaessa ei juurikaan kolinaa kuulu, mutta ottaa rattiin aikaslailla (olisko vaan ominaisuus?).
Pitäisi kai viedä jollekin bemutohtorille tutkittavaksi.
Comment
-
-
Originally posted by ex-VAGEn tiedä vielä tarkalleen mistä kolinat johtuvat. Kolahtelee kuitenkin terävissä ja syvemmissä montuissa, esim kaivonkannet ym reiät tiessä.
Lisäksi esim mukulakivellä hitaasti ajettaessa ei juurikaan kolinaa kuulu, mutta ottaa rattiin aikaslailla (olisko vaan ominaisuus?).
Pitäisi kai viedä jollekin bemutohtorille tutkittavaksi.
Mä alotan kumminkin noista koiranluista..
Comment
-
-
Originally posted by ex-VAGEn tiedä vielä tarkalleen mistä kolinat johtuvat. Kolahtelee kuitenkin terävissä ja syvemmissä montuissa, esim kaivonkannet ym reiät tiessä.
Lisäksi esim mukulakivellä hitaasti ajettaessa ei juurikaan kolinaa kuulu, mutta ottaa rattiin aikaslailla (olisko vaan ominaisuus?).
Pitäisi kai viedä jollekin bemutohtorille tutkittavaksi.
itsellä mennyt jo 2 yläpäätä sököks kun ei oo "rahaa" ostaa madallus iskareita -40mm jousille.
oireet täysin samat kuin sulla tuon kolinan suhteen.
Comment
-
-
Originally posted by mattimoikysäseppä mitä maksaa osat maahantuojalla, saattaa olla meinaten PALJON halvemmat kuin kl-osat nm. kokemuksella
No, Laakkosella koiranluut maksaa 33€, joten ei mitään järkeä tilata mistään muualta. Alatukivarsi maksaa 160€
Comment
-
-
Saattaisi ääni tulla hyvinkin noista iskarien yläpäistä, kolahtaa aika terävästi ollakseen mikään pusla tms. Toinen vaihtoehto on tietysti ne alatukivarren pallot.
Autossa ei ole (vielä) mitään madallussarjaa, mutta ei kai tuo laakeri nyt pitäisi niistä mitään välittääkkään, sama massa sitä kuitenkin aina rasittaa.
Siis onko näitä yläpään laakerivaivoja ollut muissakin e39:ssä?
Comment
-
-
Originally posted by nemesistutki etuiskarin yläpään laakerituenta. joutuu irroittamaan iskarin yläpään korista, jousipuristimilla jousikasaan ja yläpää iskarista irti. sitten sormin kokeilemaan välys sielä laakerista jonka ympäri iskarin yläpää kääntyy.
itsellä mennyt jo 2 yläpäätä sököks kun ei oo "rahaa" ostaa madallus iskareita -40mm jousille.
oireet täysin samat kuin sulla tuon kolinan suhteen.
Pystyykö tuon laakerin vaihtamaan ilman, että irroittaa iskarin alapäästä vai pitääkö koko iskari&jousi-paketti repiä ulos? Pitää vissiin...?E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2Mulla taitaa kolista samasta syystä. Juuri katsastettu ja ollut vasta pyöräkulmien säädössä eikä kummassakaan tapahtumassa löytynyt väljyyksiä. Mulla on myös -40 edessä ja vakioiskareilla (uusittu kesäkuussa 04).
Pystyykö tuon laakerin vaihtamaan ilman, että irroittaa iskarin alapäästä vai pitääkö koko iskari&jousi-paketti repiä ulos? Pitää vissiin...?
Comment
-
-
Tänään juur tilailin KL:stä osia , katsotaas nyt miten kauan mennee.
Tähän asti kaikki KL:stä tilaamani osat on ollu OK.Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
-
tuo kolinahan tuntuu olevan yleistä e39:ssä. mulla laskettu n.30mm ja vakio iskarit alkaa olla sököt, niin mikä osa sinne iskarin yläpäähän pitää/kannattaa vaihtaa samalla.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by nemesisvoi olla että mahtuu taittumaan alta pois kun puristaa jousen niin kasaan kun vain voi. mutta saattaa olla että ei mahdu tulemaan altapois. Yks mikä laskee sitä iskarin tolppaa alemmas irroitus vaiheesa on se että irroitaa alatukivarren taaimmaisen kiinnikkeen korista, jolloin se pääsee kääntymään alle, ja näin saa 1-2cm lisää pelitilaa.
Comment
-
Comment