Mistä lähteä vikaa etsimään kun ei keskuslukko toimi kuin joskus. Yleensä ei toimi. Auto on e30
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Keskuslukitus ei toimi
Collapse
X
-
Kuljettajan puolen oven johtojen ison läpivietikumin alla on liitin joka hapettuu vanhemmiten. Ota auki ja putsaa kunnolla.
Toinen on keskuslukon rele, joka löytyy kuskin jalkatilasta kaiuttimen takaa kotelon pohjalta. Se on voinut myös saada kosteutta, ja näin ollen liittimet tai itse releen piirilevy hapettunut.
Näistä on hyvä alottaa.Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04
-
-
Semmosen olen myös huomannu että peilien säätö ei toimi aina. Onko tällä jotain yhteistä keskuslukon kanssa?
Tänään oli myös ihme juttu kun ajoin auton talliin ja laitoin oven kiinni ja painoin hälyttimen säätimestä ovet lukkoon mutta eipä ovet mennytkään lukkoon vaan hälytin meni pelkästään päälle. No sitten painoin hälyttimen pois päältä ja lähin siitä pois. Sitten parin tunnin päästä menin talliin ja kokeilin laittaa ovet lukkoon säätimellä niin kas kummaa ovet menivätkin lukkoon ja hälytin myös päälle.
Alkoi sitten ihmeellisesti toimimaan normaalisti vaikka autoon ei ollu koskettukaan.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Näitten kuvausten perusteella lähes varmasti oven liitin hapettunut niinkuin jo aiemmin todettiin. Avaa liitin oven haitariputken päästä ja putsaa hyvin. Itselläni oli myös e30 peilien kanssa ongelmaa ja tämä oli syynä. Kun käytät hälytintä kaukosäätimellä menee signaali ihan oikein hälyttimelle, mutta ei pääse oven lukolle kun hapettumaa liittimessä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markokNäitten kuvausten perusteella lähes varmasti oven liitin hapettunut niinkuin jo aiemmin todettiin. Avaa liitin oven haitariputken päästä ja putsaa hyvin. Itselläni oli myös e30 peilien kanssa ongelmaa ja tämä oli syynä. Kun käytät hälytintä kaukosäätimellä menee signaali ihan oikein hälyttimelle, mutta ei pääse oven lukolle kun hapettumaa liittimessä.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by ropoEli ovipahvi pois ja sitä kauttako pääsee liittimeen käsiksi?Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Originally posted by mekstrmKuljettajan puolen oven johtojen ison läpivietikumin alla on liitin joka hapettuu vanhemmiten.
On ainakin vaikee saada se irti kun ei käsi kunnolla mahdu sinne.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by ropoPrkl... miten tuon liittimen saa auki? Eihän sitä pysty sisäpuolelta koskemaankaan kun vai sormenpäillä........
Meni aika mutu puolelle vaikka omani juuri irroitin. Jos ei kukaan anna tarkempaa kuvausta, niin voin tarkistaa asian lähipäivinä.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Vihdoinkin oli tarpeeksi aikaa ja sain liittimen auki! No sieltä oli muutama piikki hapettunu poikki niin minä otin liittimen kokonaan pois ja laitoin tilalle sokeripalan. PRKL. ei toimi vieläkään!!! Ovet eivät edelleenkään mene lukkoon kun hälyttimen laittaa päälle. Avaimella keskuslukko ei ole auton minulla ollessa koskaan toiminut, ei edes silloinkaan kun hälyttimen kauko-ohjaimella on keskuslukko toiminu.
Mitä ovat ne ylimääräiset johdot jotka tulevat siihen liittimeen auton korinpuolelta mutta oveen ei niistä lähde johtoja?Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by ropoVihdoinkin oli tarpeeksi aikaa ja sain liittimen auki! No sieltä oli muutama piikki hapettunu poikki niin minä otin liittimen kokonaan pois ja laitoin tilalle sokeripalan. PRKL. ei toimi vieläkään!!! Ovet eivät edelleenkään mene lukkoon kun hälyttimen laittaa päälle. Avaimella keskuslukko ei ole auton minulla ollessa koskaan toiminut, ei edes silloinkaan kun hälyttimen kauko-ohjaimella on keskuslukko toiminu.
Mitä ovat ne ylimääräiset johdot jotka tulevat siihen liittimeen auton korinpuolelta mutta oveen ei niistä lähde johtoja?
Ylimääräiset johdot on optioita laitteille joita sun autoon ei ole asennettu.
Autotehtaalle on halvempaa tehdä yhtä johtosarjaa kun muuttaa sitä joka varustelutason mukaan.
Comment
-
-
Kävin autolla kaupassa ja kaupan pihassa kokeilin, niin ovet menivät lukkoon kauko-ohjaimesta ja myös sitten aukesivat normaalisti. Mutta kun ajoin takaisin kotiin niin ei taaskaan toimi.
Oven sisällä johdot olen katsonut ja kaikki on mielestäni kunnossa.
Siihen lukon moottorille ei vaan kunnolla pääse näkemään niin en tiiä sen liitoksista että ovatko kunnolliset.Last edited by ropo; 04-02-2005, 23:10.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Oletkos tarkistanut johdot ihan sieltä haitariputkelta asti, monesti jos on repästy syystä tai toisesta johtoa se on saattanut vaurioitua. Itselläni oli sähköpeilien piuhat hapettunut poikki e30.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Comment