Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamei korisarja ja lämpömittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 324tdic2d
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 136
    • Kemi, Oulu, Vaala

    Kamei korisarja ja lämpömittari

    Morjentes..
    Olen jonkin aikaa katellu kamei korisarjaa ´83-´87 e30:seen käytettynä, mutta tuloksetta. Joten ajattelin kysäistä täältä, että saakohan kyseistä korisarjaa vielä uutena mistään? Mistä kannattaisi alkaa kysellä käytettynä/uutena?

    Toinen juttu on perinteisempi..hain haulla joitakin juttuja lämpömittari ongelmista, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä vielä..Elikkäs auto on e30 320iA ´83 jossa on ´85 2.7 ETA kakslitrasen paikalla, muuten alkuperäinen ja ongelma on että lämpömittari värähtää kun virta kytketään päälle, mutta jää sitten kuitenkin näyttämään nollaa..kattelin päällisin puolin ja äkikseltään näyttä kaikki anturille menevät johdot olevan kunnossa (lämpömittarin anturihan on se jossa on "abiko" liittimet vai ?) Voiko vika olla mittaristossa/sen takana olevissa liittimissä tai johdotuksissa?..mun mielestä ei ehkä koska viisari värähtää kuitenkin hieman.. Olisko anturin maadotus huonolla hapella? Kannattaako kokeilla vaihtaa anturi?
    Last edited by 324tdic2d; 01-01-2005, 12:03.
    325iA Cabriolet 3/1987
    330d 6/2003
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by 324tdic2d
    Morjentes..
    Olen jonkin aikaa katellu kamei korisarjaa e30:seen käytettynä, mutta tuloksetta. Joten ajattelin kysäistä täältä, että saakohan kyseistä korisarjaa vielä uutena mistään? Mistä kannattaisi alkaa kysellä käytettynä/uutena??
    Ennen on ainakin completos myynyt Kamei:ta, samoin kun muistaakseni autovaruste. Ja varmaan moni muukin... Eipä kummankaan sivuilta ainakaan enää löytynyt, mutta ainahan kannattaa kysellä:
    www.completos.fi
    www.autovaruste.net


    Originally posted by 324tdic2d
    Toinen juttu on perinteisempi..hain haulla joitakin juttuja lämpömittari ongelmista, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä vielä..Elikkäs auto on e30 320iA ´83 jossa on ´85 2.7 ETA kakslitrasen paikalla, muuten alkuperäinen ja ongelma on että lämpömittari värähtää kun virta kytketään päälle, mutta jää sitten kuitenkin näyttämään nollaa..kattelin päällisin puolin ja äkikseltään näyttä kaikki anturille menevät johdot olevan kunnossa (lämpömittarin anturihan on se jossa on "abiko" liittimet vai ?) Voiko vika olla mittaristossa/sen takana olevissa liittimissä tai johdotuksissa?..mun mielestä ei ehkä koska viisari värähtää kuitenkin hieman.. Olisko anturin maadotus huonolla hapella? Kannattaako kokeilla vaihtaa anturi?
    Vika on itse anturissa tai sitten johdotuksissa/liittimissä. Itsekään en usko tuohon mittariston puoleen... Ei sielä alunperin Abiko-liittimiä oo, vaan ihan asianmukainen tiivistetty pistoke. Ne on vaan ajan mittaan monessa paikkaa vaihtuneet abikoiksi... Uuden anturin saa tarvikeliikkeestä kympillä, ja veikkaampa että vika lähtee sillä mikäli oot abiko-liitoksen tarkistanu...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      #3
      Virta päälle autoon.Sitten nykäiset anturilta johdon irti ja laitat sen moottorin kupeeseen kiinni(eli maadoitat).Nyt lämpömittarin ja johdotusten ollessa kunnossa nousee viisari "maksimille".Jos näin,niin ostamaan uusi anturi.

      Comment

      • Touniks
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 6684
        • Muurame

        #4
        Muistaakseni ainakin joskus M-sport myi jotain kamein härpäkkeitä...
        E30 cabriolet -92 M-Tech II
        E46 sedan -01
        Corolla

        Comment

        • 324tdic2d
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 136
          • Kemi, Oulu, Vaala

          #5
          Kiitoksia neuvoista..lämpömittari toimii jo..oli entinen omistaja laittanu väärän anturin johdon kiinni, joka hämäsi tutkiskelua..pitää vaan selvittää mikä se toinen johto on joka oli laitettu kyseiselle anturille? jollekin anturille menevä kuitenkin ajattelin..sillä vaan ei tunnu olevan mitään merkitystä onko rungossa, anturissa vai ilmassa..auton alkuperänen johto se on jokatapauksessa..

          Korisarjaa etsiskelen..
          325iA Cabriolet 3/1987
          330d 6/2003

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎