Announcement

Collapse
No announcement yet.

ruiskusta ja mittarista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • weber
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 188

    ruiskusta ja mittarista

    pystyykö vakio ruiskua säätämään mitenkää suuntaan taikka toiseen?
    nii ja mikä mittari on e28 ssa siinä lämpömittarin alla? on vihreää,keltaista,punaista, liittyykö akkuun mitenkään?
  • Laud
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 335
    • Espoo

    #2
    Tarkoitat ilmeisesti huoltovälinäyttöä, eli ei liity akkuun.
    E36 320i coupé (M50TU)

    Comment

    • weber
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 188

      #3
      just eli periaatteessa tarpeeton vai ilmaiseekos se jos joku vika koneessa? mulla meinaan on punaisella se.

      Comment

      • Laud
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 335
        • Espoo

        #4
        Ei se mitään vikaa ilmaise. Tai enhän mä E28:sta mitään tiedä, mutta ainakin uudemmissa siitä näkee sen, koska auto on viimeksi ollut huollossa tai koska pitäisi seuraavan kerran huoltaa / mennä huoltoon (punainen = olisi pitänyt jo mennä). Mutta senhän voi jokainen itse nollata - tai jättää nollaamatta - eli ei siitä kannata mitään johtopäätöksiä vetää.

        PS. Mikäköhän on tuo "vakio ruisku"...
        Last edited by Laud; 01-01-2005, 19:01.
        E36 320i coupé (M50TU)

        Comment

        • bmw_e28
          Newbiemmer
          • Nov 2004
          • 11
          • Kotka

          #5
          nollausta!

          muistaako joku miten nollataan uudemmat pistokkeet? vanha taisi olla 7-napa maihin hyppylangalla? muistanko väärin?
          Ajamisen iloa

          Comment

          • weber
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 188

            #6
            vakio ruisku no en tarkoita säätö hommilla mitaan erikois ruiskua vaan tavallista

            Comment

            • weber
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 188

              #7
              kerroppas tarkemmin miten se oikein nollataan häiritsee jotenkin se mittari

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by bmw_e28
                muistaako joku miten nollataan uudemmat pistokkeet? vanha taisi olla 7-napa maihin hyppylangalla? muistanko väärin?
                Sama se on molemmissa. Tämä löytyy haullakin.

                Edit: Eihän ne pistokkeet siis nollaannu
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2816
                  • Kuusankoski

                  #9
                  jos pieni pistoke niin käännät virrat päälle autoon, et kuitenkaan käynnistä, kytket sen jälkeen 1 ja 7 ja isommassa 7 ja 19 navat yhteen pidä 3 sekunttia niin oil service sammuu ja 12 sekunttia niin inspection nollautuu. Veikkaan tosin että sulla sama vika ku monella muullakin että ne syttyy melkopian uusiks, eli mittaristosta on akut vaihtokunnossa.
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    No "ruiskukonetta" voi säätää, mm. tyhjäkäyntiseosta ja tyhjäkäyntikierroksia. Mutta jos tarkoitat säätämisellä "viritystä", onnistuu sekin, motronicissa helpommin kuin L-jetronicissa mutta molemmissa onnistuu.

                    Motronicissa voi boxiin vaihtaa uuden "chipin" eli muistipiirin jonka sisältä löytyy moottorin ohjaussofta, polttoaine- ja sytytyskarttoineen. Juuri näitä karttoja muuttamalla saadaan aikaan jotain, yleensä ne "viritykset" on pelkästään sytytyskarttojen härppimistä, sytytystä myöhäistetään X astetta.

                    Myös ilmavirtamittaria kopeloimalla saadaan aikaiseksi jotain, koskee sekä motronicia että L-jetronicia, kuin myös bensanpainetta nostamalla, vaihtamalla suuttimet ja "vapaavirtasuodattimilla" yms.

                    Niin tai näin, yleensä tehon nostaminen vaatii myös muita modifikaatioita koneeseen, kuten kannen porttaamista yms. Muuten muutokset jäävät pieniksi tai jopa huonontavat tehoa/vääntöä.

                    Timo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎