Announcement

Collapse
No announcement yet.

huippunopeuden rajoitin 140km/h ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    huippunopeuden rajoitin 140km/h ???

    tuon koneen vaihdon jälkeen auton huippunopeus tyssää 140km/h, selvästi huippunopeudenrajoitin tai joku moottorinohjauksessa temppuilee, kierroksia ei ole varmaan 4000rpm enempää ja vaihdekkin kolmosella vasta.

    ja tosiaan auto on edelleenkin 525tdsa ja pata on siis M51D25 turbodiesel. pieni epäilys on lastusta kun tuo tuntuu noin muuten liikkuvan huomattavasti paremmin kuin muiden tds:t millä olen ajanut, ja yhdessä oli myös lastu mutta hitaammalta se tuntu. autossa on cruise toiminto jos se kiinnostaa jotakuta
    Last edited by LASSI-S; 01-01-2005, 17:55.
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 491
    • Leppäkoski

    #2
    onx sulla puolet pytyistä tippunut välille?
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      ei, koska vetoa tuntuu löytyvän todella hyvin eli kiihtyy todella hyvin jne. mut joku selvästi estää nopeuden nousemisen 140km/h yläpuolelle.eikä auta vaikka miten kiihdytän ja vaikka laulaisin kiinankeisarin kans ukkonooaa alasti niin ei mee enempää vaikka pitäis kevyesti mennä paljon enemmän.

      moottorinohjauksessa jotain vai mitä. mut moottorinvaihdon jälkeen on ollu tuollanen vika
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Eihän täällä saa edes ajaa noin kovaa!
        Retard Member

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4338
          • Turku

          #5
          Ottaako se kierroksia sen verran, mitä pitäisi?

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            No sehän on just passeli nopeus sulle kun olet noin vahinko altis kaveri, mutta pitää ajatella positiivisesti että kyllähän tollakin nopeudella sakot saat vaikka moottoritiellä suomessa
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              Osta meiltä tuo tds pois huilaa karvanvaille 210km/h mittariin ja pitäis olla täysin vakio...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • jeps
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1986
                • Espoo

                #8
                sulle pitäs lassi olla 80km/h rajotin
                Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                Comment

                • kaba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1209
                  • Helsinki

                  #9
                  enmä tiennykään et diisselit kulkee noin kovaa (140kmh)..
                  -kaba-,
                  BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                  Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                  Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                  Ex F10 M550d takaniskatuilla
                  730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                  ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                  ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                  ex. mb 230 coupe, -91
                  ex. Ford Granada 2.0 -84
                  "Tio små moppepojkar"
                  "Pruritum ani"
                  "Helsinki City Boys"

                  Comment

                  • Sami
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1332
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by LASSI-S
                    tuon koneen vaihdon jälkeen auton huippunopeus tyssää 140km/h, selvästi huippunopeudenrajoitin tai joku moottorinohjauksessa temppuilee, kierroksia ei ole varmaan 4000rpm enempää ja vaihdekkin kolmosella vasta.

                    ja tosiaan auto on edelleenkin 525tdsa ja pata on siis M51D25 turbodiesel. pieni epäilys on lastusta kun tuo tuntuu noin muuten liikkuvan huomattavasti paremmin kuin muiden tds:t millä olen ajanut, ja yhdessä oli myös lastu mutta hitaammalta se tuntu. autossa on cruise toiminto jos se kiinnostaa jotakuta
                    Tuli vaan mieleen semmonen asia että vaikuttasko se isompi välijäähdytin asiaan mitenkään?? Eli eikö se "jaksa" ahtaa enää suurella vaihteella tai siis paineet ei nousis koko alueella, mutta isoissa nopeuksissa se alkas vasta tuntua.....Ilmeisesti toi isompi välijäähdytin voi kuitenkin laskea paineita jonkin verran jos koneen säädöt muuten vakiot...Pienillä vaihteillahan kierrokset menee helposti pohjaan mutta joku juttu ei olis balanssissa keskenään ja sitten kierrokset loppus kesken...Tai sitten kaasupolin ei mene pohjaan...

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #11
                      kelaa kierrokset kierroslukumittarin tappiin asti ja veto on todella hyvä ja kiihtyy todellakin tuntuvasti ja yhtäkkiä se jumahtaa 140 km/h ja tosiaan mistään voiman puutteesta ei johdu, ja ei se välijäähdytin tee ahtohukkaa kuin maksimissaan 0.2 bar, tosin se tuntuu kyl noin pienissä ahdoissa mut tosiaan voiman puutteesta ei ole kiinni. koska vetää siis todellakin hienosti ja nopeus nousee mukaa vauhtia ja juuri tuon satkun jälkeen vasta alkaakin se meno ja veto on todella hienoa mut sit se loppuu kuin seinään, ei anna nousta enempää, vaikka vetoo kyl löytyis. huippunopeus on siis jotenkin rajoitettu tuohon mut vittu miten ihmeessä.

                      edellisellä padalla ei tehnyt tätä ja autossa jossa pata oli ennen mua kiinni niin veti puhtaasti 210km/h.
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Kokeile irrottamalla nopeusmittarin anturi/piuhat ja kato mitä sitten sanoo.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • LASSI-S
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 4918
                          • hattula/hämeenlinna.

                          #13
                          no nyt se kelas jo 190km tauluun ja kevyesti veti sinne ja sit jumahti samalla lailla, ja tosiaan ei edelleenkään ole vedon loppumisesta kyse koska veto on todellakin tuntuvaa tuohon asti kunnes yhtäkkia oikein siis töksähtää vaikka kierroksia on vielä jäljellä ja yks pykälä vielä käyttämättä???

                          toi rahu:n neuvo vois olla ihan varteen otettava, vielä kun löytää oikeet piuhat
                          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                          Comment

                          • rekke
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 51

                            #14
                            mulla tekkee 325 c is sammaa mut se kulkee 210 ennen ku rajotin ottaa kiinni. Kierroksia ei oo vielä palio et ei pitäs rajottimen vielä ottaa. Oisko lastussa joku rajotus päällä joka rajottaa huippunopeutta???????

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4338
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by LASSI-S
                              ......vaikka kierroksia on vielä jäljellä ja yks pykälä vielä käyttämättä???
                              Yksi pykälä käyttämättä.
                              Eli et ilmeisesti kokeillut olisiko se ottanut enemmän km/h isoimmalla vaihteella?
                              Näin olisi saanut hieman varmuutta lisää tuohon mystiseen nopeusrajoittimeen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎