Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikon 8mm kiinnityspultit jumissa..?! KIIRE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korpisoturi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 473
    • Kristiinankaupunki

    Vaihdelaatikon 8mm kiinnityspultit jumissa..?! KIIRE

    Tälläinen mutka on tullut matkaan, kun tarkoitus oli nostaa moottori nokalta mutta jättää laatikko niille sijoilleen. Nyt on laatikko moottorista muuten irti mutta nuo neljä 8mm pulttia on ruostunu niin jämäkästi kiinni ettei taida enää räikällä irti saada, alkaa oleen jo reunat liian kuluneet että hyppii vain ylitte. CRC:tä oon ruikkinu reilusti kolmisen kertaa..
    Auto on e30 316 1.8 -87.
    Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja kuinka olette siitä selvinnyt? Kun en tiedä uskaltaako rälläkällä alkaa noita pultin päitä katkomaan. Sitä minä ihmettelen kun yksikään pultti ei ole auennut. Ei kai noissa sentään jengat toisin päin ole..??
    Last edited by Korpisoturi; 02-01-2005, 17:41.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    #2
    Originally posted by Korpisoturi
    Tälläinen mutka on tullut matkaan, kun tarkoitus oli nostaa moottori nokalta mutta jättää laatikko niille sijoilleen. Nyt on laatikko moottorista muuten irti mutta nuo neljä 8mm pulttia on ruostunu niin jämäkästi kiinni ettei taida enää räikällä irti saada, alkaa oleen jo reunat liian kuluneet että hyppii vain ylitte. CRC:tä oon ruikkinu reilusti kolmisen kertaa..
    Auto on e30 316 1.8 -87.
    Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja kuinka olette siitä selvinnyt? Kun en tiedä uskaltaako rälläkällä alkaa noita pultin päitä katkomaan. Sitä minä ihmettelen kun yksikään pultti ei ole auennut. Ei kai noissa sentään jengat toisin päin ole..??
    Kun vaan joku edellinen ei olisi kirrelukitus liimaa käyttänyt asennushommissaan...

    Comment

    • jappi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 206

      #3
      Onkos noi pultit torx-kantasia.Ettet vaan tavallisella hylsyllä yritä availla

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by jappi
        Onkos noi pultit torx-kantasia.Ettet vaan tavallisella hylsyllä yritä availla
        Ne 8mm on tavalliset, ne isommat on torx:t.

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #5
          Originally posted by Kyytsis
          Ne 8mm on tavalliset, ne isommat on torx:t.
          Oletko availlut 12-reunaisella hylsyllä? Jos olet, niin kokeile vielä 6-reunaisella.

          Lämpö auttaa kans yleensä.
          Last edited by Doni; 02-01-2005, 23:09.
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • bmw harrastelija
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 757
            • -

            #6
            Jos kanta on lopullisesti pilattu, nii ei taida auttaa muu kuin hitsata siihen vanhaan...
            thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
            Alex von Falkenhausen

            Comment

            • Korpisoturi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 473
              • Kristiinankaupunki

              #7
              Joo, nuissa on kyllä sellanen jännä "rosoreunainen" kanta, että saattaa olla nuo torx-kantaset. Kun sitten noiden 4x8mm (torx-kantasten..?) lisäksi oli tavallisia 6-reunaisia 2x13mm ja 3x15mm, millä laatikko koneen peräs kiinni. Olen yrittäny availla 6-reunasella hylsyllä.
              Otin nyt sitten kartaanin pultit ja laatikon takakiinnitykset auki, että huomenna aamulla vielä korvista viimeiset ja kone pihalle ja sieltä talliin lämmitteleen. kyllä nuo pultit saa sitten viimeistään auki kun saa tilaa värkätä, jos ei muu auta niin hitsataan jokin rauta pulttiin kiinni niin luulisi jo lähtevän, edellyttäen ettei sisälle poikkia.
              Olisi kyllä heti suosiolla pitänyt tajuta nostaa loodan kanssa ulos. Pulttikonetta kun ei saanut mihinkään väliin ja jatkovarsien kanssa piti koko ajan pelleillä.
              Last edited by Korpisoturi; 02-01-2005, 23:38.

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                Niis on vissiin 13mm kannat eli 1/2" avain sopii lyömällä hieman pyöristyneeseen pulttiin.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Nallepuh
                  Newbiemmer
                  • Aug 2004
                  • 11
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Ite laitoin kyseiset pultit poikki rälläkällä ja kun kone on irti niin ottaa lukkopihdeillä jämät pois.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎