Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä ongelmia puolan hajottua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Mitä ongelmia puolan hajottua?

    Minkälaisia ongelmia ilmenee, jos sytytyspuola on viallinen tommosessa m50:ssä koneessa?
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88
  • Damien83
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 527
    • Seinäjoki

    #2
    http://member.rivernet.com.au/btaylo...tionCoils.html

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Meinasin että ilmaantuuko käyntiin minkälaisia häiriöitä? Itellä tyhjäkäynti heittelee, kulutus on kasvanut ja kone käy epätasaisesti, välillä voi huomata todella selvästi koneen tärinät, ohjaamoon asti. Tuntuis että käy viidellä mukilla. Aluksi ajattelin että ois lambda vika, mutta mielestäni auto käyttäytyi eri tavalla, kun lambda oli paskana ( vaihdettu syyskuussa). Kertokaas siis mimmosia oireita ootte huomannu, kun puola on paskana, jos vaikka vika oiskin siinä.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • petteriu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1164
        • Pori

        #4
        Esim. "Paukuttaa" pakoputkeen <3000rpm kierroksilla. 3000> ei juurikaan huomaa eroa toimivaan koneeseen. Kylmäkäynnistys aavistuksen verran hankalaa (tosin 6-syl. ruisku korjaa ongelmia paljon).

        Ongelmalliset puolat on valmistanut May&Christ (tjsp.) 90-91. Tarkat valmistuajankohdat löydät netistä.

        Puolat kannattaa irrottaa ja vääntää tulpanhattu irti itse puolasta. Jos liitoksessa on hapettumaa -> puola vaihtoon suoraan. Ongelma tässä on, että hapettuma ilmestyy vasta jonkin aikaa itse vian jälkeen.

        Petteri
        BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

        Comment

        • roadster
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 133

          #5
          Originally posted by petteriu
          Esim. "Paukuttaa" pakoputkeen <3000rpm kierroksilla. 3000> ei juurikaan huomaa eroa toimivaan koneeseen. Kylmäkäynnistys aavistuksen verran hankalaa (tosin 6-syl. ruisku korjaa ongelmia paljon).
          Petteri
          Luitteko mun ongelman otsikolla E36 320iA kone tärisyttää, 500rpm.

          Voikohan mulla olla puola mennyt? Mun tutulla oli mennyt puola Golf GTI:sta vm. 2002 ja kone tärisytti rajusti ja pakoputki heilui kunnolla ja vika näkyi kovin selvästi. Ja kierroksia piti olla juuri tuon noin 3000 tuhatta, jotta tärinä häipyi, kun kokeili. Mulla kuitenkin toimii moitteetta jo 700-800 kierroksella..
          E36 320iA Coupe, vm.-92

          Comment

          • hopeanuoli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 211
            • Helsinki

            #6
            Itellä kans aikoinaan takkuili vähän tuo tyhjäkäynti (M50 kone), kylmänä kävi tosi siististi mutta lämpimänä tärisytti. Tosin kierrokset ei laskeneet kuin hetkellisesti vähän alle 700:n, mutta sekin riitti ikävään tärinään. Tyhjäkäynti oli sellaista pätkivää. Veikkasin silloin tuota puolajuttua, koneessa oli alkuperäiset "Zundspule"-puolat, ja kokeilin niitä vaihdellakin - no eihän se mitään auttanut. Pitempien maantieajojen jälkeen tyhjäkäynti sitten vähitellen tasaantui itsestään, ja ongelma hävisi Todennäköisesti syy oli siis lambdassa, ehkä juuri tuo surullisen kuuluisa thermoshokkijuttu. Pari kertaa lämpimänä käynnistettäessä oli myös kierrosten humpaamista, mikä sekin on yleensä lambdan oireita.
            e90 330d -05

            Comment

            • Wessu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 88
              • Vantaa

              #7
              Mikäs toi "thermoshock" ilmiö oikein on?
              Omasssa E39 528:ssa on vastaavanlainen ongelma, joutokäynnillä täristää
              aika ajoin tuntuu jopa persauksissa asti (käyttölämmin moottori) kylmänä ei tule tuo tärinä esiin.

              Comment

              • osilpi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 486
                • Espoo

                #8
                m20b20:ssa meni puola. Kuumana ei käynyt tyhjäkäyntiä eikä pienillä kierroksilla kunnolla, sammuili ym. Kylmänä ja isoilla kierroksilla toimi ok.

                Korjaamon mielestä autossa ei ollut mitään vikaa... Ne vaan saattaa olla sellaisia... Just.

                Uusi tarvikepuola 67e (myyjän mukaan yleismalli 20e ei toimi syystä jota ei osannut kertoa) ja johan toimii.
                E34 525i 12v 1990
                Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                ex-BMW:t
                E28 520iA 1983
                E28 520iA 1985

                Comment

                • Wessu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 88
                  • Vantaa

                  #9
                  Kävin tänään Metro-Auto Airpoprtissa diagnoosin luvussa.
                  Diagnoosi ei antanut mitään vikakoodeja tuon täristyksen suhteen.
                  Oliko niin jos esim. ruiskun joku lämpöanturi antaa vääriä arvoja niitä ei pystytä
                  diagnoosissa havaitsemaan?
                  Samalla laskivat Hiaceni perää 2 pykälää alaspäin (ilmajousitus)
                  huippupalvelu ja hinta vain 70€ koko työ, suosittelen....
                  Oli jo aikakakin saada kilpailua Laakkosen hinnoille.

                  Comment

                  • biglimited
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1519
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Wessu View Post
                    Kävin tänään Metro-Auto Airpoprtissa diagnoosin luvussa.
                    Diagnoosi ei antanut mitään vikakoodeja tuon täristyksen suhteen.
                    Oliko niin jos esim. ruiskun joku lämpöanturi antaa vääriä arvoja niitä ei pystytä
                    diagnoosissa havaitsemaan?
                    Samalla laskivat Hiaceni perää 2 pykälää alaspäin (ilmajousitus)
                    huippupalvelu ja hinta vain 70€ koko työ, suosittelen....
                    Oli jo aikakakin saada kilpailua Laakkosen hinnoille.
                    Siis hieman OT: Missä tämä Metro auto airport(?) sijaitsee?
                    Oma m52 touring humppaa tyhjää hullunlailla ja samalla kun kaasulla käyttelee alkaa haisemaan PALANEELLE PRKLE????
                    Juuri lomalla Stadissa ja koodit pitäis päästä lukemaan asap!!!
                    Last edited by biglimited; 11-07-2008, 20:34.
                    Deutchland uber alles!

                    Comment

                    • T.H.O.M.A.S
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2006
                      • 92

                      #11
                      Originally posted by biglimited View Post
                      Siis hieman OT: Missä tämä Metro auto airport(?) sijaitsee?
                      Oma m50 touring humppaa tyhjää hullunlailla ja samalla kun kaasulla käyttelee alkaa haisemaan PALANEELLE PRKLE????
                      Juuri lomalla Stadissa ja koodit pitäis päästä lukemaan asap!!!

                      Etsit tiesi tuusulanmoottoritielle ja ajelet sitä kunnes tulee lentoasemanliittymä nouset ylös siitä tulee valot niistä oikealle ja heti seuraavasta oikealle ja sitä kun ajelet metro airport tulee oikealla vastaan
                      Toivottavasti jeesaa edes vähän.

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Originally posted by biglimited View Post
                        Siis hieman OT: Missä tämä Metro auto airport(?) sijaitsee?
                        Oma m50 touring humppaa tyhjää hullunlailla ja samalla kun kaasulla käyttelee alkaa haisemaan PALANEELLE PRKLE????
                        Juuri lomalla Stadissa ja koodit pitäis päästä lukemaan asap!!!
                        Yhteys Clavurion niin onnistuu.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17527
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by biglimited View Post
                          Siis hieman OT: Missä tämä Metro auto airport(?) sijaitsee?
                          Oma m50 touring humppaa tyhjää hullunlailla ja samalla kun kaasulla käyttelee alkaa haisemaan PALANEELLE PRKLE????
                          Juuri lomalla Stadissa ja koodit pitäis päästä lukemaan asap!!!
                          Kirjoittaja on vantaalainen ja paikan nimi viittaisi siihen, että tämä ko. pulju sijaitsisi HKI-Vantaan lentokentän lähellä...? Kannattaisi nyt käydä, kun olet lähiseudulla !

                          Edit: Myöhässä oltiin ja rajusti...
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • biglimited
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1519
                            • Turku

                            #14
                            OT jatkoa:

                            Hiphei olikin vain imuvuotovika Laakkosella kiireitä mutta 1/2h työn tekivät pikana ilman koodien lukua ja auto kunnossa taas kiitos!
                            Deutchland uber alles!

                            Comment

                            • baijeri88
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 958
                              • Mikkeli

                              #15
                              samoja ongelmia...

                              Elikkäs m50b25 e34 -90 on auto ja tyhjäkäynti on tosi hyvä, mutta siinä alle 3000rpm kiihdyttäessä takkuilee tai nykii tai miten sen nyt ilmaisee...
                              lambda on vaihdettu kun oli rikki mutta ei auttanut. Puolia oon testannu sillei et ottaa irti yhden kun kone käy.. sillä tavalla ei ainenkaan ilmennyt vikaa.. täytyy vielä kattoo onko noita hapettumia.
                              Mitä muuta vois olla pielessä?
                              ilmamäärämittarin irrotin ja heitin lenkin.. ei vaikutusta..
                              vikakoodit luettu -> sieltä löyty se lambda vika, joka siis korjattu
                              haitariputken oon vaihtanu siitä imusarjan juuresta ja tulpat on myös uudet (ja oikeanlaiset)
                              alkaa usko pikkuhiljaa loppua...
                              E36 Cab Atlantisblau
                              E92 325i


                              eX:
                              E39 525i, E36 325i
                              E34 Sedan Alpinweiss II
                              , 316 -87 & 316i -90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎