Eli 520i -89 ja etulasi huurtuu jäähdytinnesteen huurun avulla. Enemmän kuskin puoli vieläpä. Onks joku korjannu moista vuotoa? Mistä kenno menny luultavammin? Onko vaikee korjata?
Nyt huurtuu ja kunnolla
Collapse
X
-
Lämppärinkenno vuotaa, joko kenno itsessään on rikki mikä on todennäköisempää, mutta myös liitoskohta voi kennon päädyssä vuotaa. Kennon vaihto on hieman hankalaa tilanahtaden takia mutta onnistuu kyllä kotikonstein. Kenno siis sijaitsee siellä kojelaudan alla keskellä. Jos E34:ssä on samanlainen kenno kuin E30:ssä, niin todennäköisesti kennon pääty on halki.
-
-
Originally posted by AssEMitäs kaikkee tarttee tarvii purkaa että pääsee käsiksi kennoon/kennonpäätyyn?
Kojelautaa joutui hiukan nostamaan että lämppäripaketti mahtui tulemaan alta pois.
Kaikkinensa kova homma ja varmasti kallis jos liikkeessä teettää.
Comment
-
-
moro
Just tossa jouluna tuli tuosta omasta kaivettua mokoma esiin, autona 525iA -90 manuaali-ilmastoinnilla. Purkaa piti keskikonsoli ja radio lämpötilansäätö härpäkkeet sekä hanskalokero. Kennon testautin eikä siitä vuotoa löytynyt, vaihdoin putkien o-renkaat eikä enää huurru mutta paskiainen ilmausruuvi katkes (syylärin päällä) ja pitäs vielä jotenki saada se nysä sieltä poies :( Niin tuossa omassa on muistaakseni BEHRin kenno, lukee siinä kennon suojassa.
Ei tuo mikään vaikea homma ole, menee vaan jokunen tunti purkaessa ja kasatessa.Last edited by jakusa; 02-02-2007, 11:29.
Comment
-
-
Mitä pitää purkaa, että pääsee näkemään kennon/kennot ? Tossa omassa hökötyksessä sellaista outoa, että kun lämppäristä alkaa tulla aika kuumaa ilmaa niin siinä vaiheessa jäähdytysnesteen tuoksu hupsahtaa hetkeksi ja sitten häipyy ?
Kabiini huurtuu kyllä, tuulilasi ja etuovet pysyy kirkkaana mutta siitä taaksepäin on aika huuruista. Raitisilmasuodatin on lähes varmasti tukossa, uusi odottaa takakontissa inspiraatiota. Jos sitä vaihtaessa samalla sitten näkisi onko kennojen paikkeilla vuotoa. Huurtumisen syy voi olla molemmissa.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxäAPUUUVVVA !!!Siis, raitisilmasuodattimen vaihdon yhteydessäkö ei kennoja näe sen vertaa, että mahd. vuodot näkyy.
Comment
-
-
Eli, jos konsolin sun muut saa irroitettua, niin sitten pääsee niihin o-renksuihin käsiksi vai pitääkö vielä irrottaa koko lämmityslaitesynsteemikin ?
Tuo aiempi kuva lämppäristä, onko se otettu konehuoneesta päin vai matkustamosta päin ?
Mistäs näkee helpoiten onko Behri vaiko Siemenssi ?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxäEli, jos konsolin sun muut saa irroitettua, niin sitten pääsee niihin o-renksuihin käsiksi vai pitääkö vielä irrottaa koko lämmityslaitesynsteemikin ?
Tuo aiempi kuva lämppäristä, onko se otettu konehuoneesta päin vai matkustamosta päin ?
Mistäs näkee helpoiten onko Behri vaiko Siemenssi ?
Huurtuminen vanhoissa autoissa johtuu monesti muualta kuin kennosta/raitisilmasuodattimesta. Eristeiden ja pellien välissä on kosteutta joka hyvin äänieristetyissä autoissa ei pääse juurikaan haihtumaan. Kun aamulla on hieman pakkasta, on vesi jäänä ja laseista näkee hyvin. Kun alat autoa lämmittämään alkuun näkee hyvin, mutta kun aikas lämmität, alkaa "jääkelmu" pellissä sulaa. Ilmankosteus autossa kasvaa ja on joka paikassa sama, kosteus tiivityy kylmiin pintoihin ---> takalasi ja takasivutlasit kokoajan pienessä huurussa. Se onneks ei pahasti haittaa. (Tämä oli omaa järkeilyä, ei perustunut faktaan)
Jos tuulilasi huurtuu paikallisesti ja/tai ilma tuoksahtaa, on vika kennossa/suodattimessa.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Vanhemmissa e34 on jonkinsortin suunnitteluvirhe noissa tuulilasin huurteenpoistosuuttimissa. Suuttimesta suurin osa ilmasta tulee A pilarin puoleisista päistä sekä ihan keskeltä autoa eli juuri siitä kohta mistä pitäs nähä eteenpäin puhaltaa vähiten. Tuon osanumero vaihtuu jossainvaiheessa ja uudemmissa puhaltaakin tasaisesti koko suuttimen matkalta.
Tuntuu huurtuminen olevan e34 jonkinsortin tyyppivika. Itse olen korjaillut huurtumista seuraavilla toimenpiteillä:
-vuoti vettä sisään kuskinpuolen johtojen läpiviennistä
-etupenkkien alla tulpat irti pohjasta
-lämppärinkenno testattu ja o-renkaat vaihdettu
-lattiamatot(äänieristematot) kuivatettu
Kun auton ostin joutui kesäsateilla pitämään puhallintta ja lämpöä täysillä sekä ilmastointia päällä, nykyään huomattavasti parempiSilti tuntuu että huurtuu vähän turhan herkästi vieläkin. Yllä kuvatun puhallusongelman takia apukuskin puolelle tuulilasiin jää herkästi huuruläntti. Yritin teippivirityksillä suunnata puhallusta, kuskin puolella onnistui hyvin mutta apparin puolella vähän huonommin.
Comment
-
Comment