Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kastelu ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dynamics
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1108
    • Kiiminki City

    Kastelu ongelma

    Elikkäs oisko tota ruiskun rikastus systeemiä jotenkin ohittaa?
    Kastelee tulpat aina käynnistäessä(paitsi kylmänä), toki kaasupohjassa käyntiin lähtee mutta ajanmittaan menee aina tulpat.

    autohan oli m20b25, suuttimet on 535:sesta. Bensapaineensäätimellähän ei pitäis olla vaikutusta kun kerran kertova on.
    Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
    Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
    Ex: e34 525Tic, e34 520
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Käsittääkseni kylmäkäynnistysventtiili ei toimi jos irroitat "lämpöaikakytkimen" (temperature-time switch) liittimen. Vanhemman mallisen motronic koneen termostaatin kopassa on kolme lämpötila-anturia, yksi on motronic boxin lämpötila-anturi, yksi mittariston vastaava ja kolmas on tuo "lämpöaikakytkin".

    Se on niistä kolmesta isokokoisin ja muovisella 2-napaisella liittimellä varustettu. Motronic boxin anturissa on myös 2-napainen muoviliitin. Mittariston anturissa on myös kaksi liitintä mutta abikoliittimillä.

    Timo

    Comment

    • Dynamics
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1108
      • Kiiminki City

      #3
      Originally posted by tihuovin
      Käsittääkseni kylmäkäynnistysventtiili ei toimi jos irroitat "lämpöaikakytkimen" (temperature-time switch) liittimen. Vanhemman mallisen motronic koneen termostaatin kopassa on kolme lämpötila-anturia, yksi on motronic boxin lämpötila-anturi, yksi mittariston vastaava ja kolmas on tuo "lämpöaikakytkin".

      Se on niistä kolmesta isokokoisin ja muovisella 2-napaisella liittimellä varustettu. Motronic boxin anturissa on myös 2-napainen muoviliitin. Mittariston anturissa on myös kaksi liitintä mutta abikoliittimillä.

      Timo
      täytyypä käydä tutkimassa ja kokeilla, sais myös sellaisen neuvon että vaihtas erinlaisen vastuksen sinne anturiin jolloin se luulis koneen olevan kokoajan kuuma, sitä kautta se antas vähemmän rikastusta mutta jos sen tolla sun konstilla saa kokonaan pois käytöstä niin sittenhän ongelmaa ei ole.....paitsi kovilla pakkkasilla
      Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
      Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
      Ex: e34 525Tic, e34 520

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Eipä taida se vastuskikka toimia, sillä yleensä "lämpöaikakytkin" on joko kiinni tai auki. Jos kiinni => kylmäkäynnistysventtiili pelaa, jos auki se ei toimi. Ja kaikki riippuu sen asetetusta lämpötilasta (löytyy stansattuna anturin kyljestä). Esimerkiksi 35C/8s tarkoittaa että jos lämpötila on alle +35C, kylmäkäynnistysventtiil toimii 8 sekunttia.

        Lisätietoa aiheesta löytyy näiltä kahdelta sivulta (Motronic manual). Toivottavasti kuvista saa jotain selvää.

        Timo
        Attached Files

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎