Announcement

Collapse
No announcement yet.

524td:ssä tehoa + ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vexu524tdic
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 776
    • Gallia = Kinnula

    524td:ssä tehoa + ongelmia

    No niin, nyt se on tehty!
    Käytin syöttöpumpun kalliinpuoleisessa remontissa, siihen vaihdettiin isompi nestepää ja tehtiin muita muutoksia. Samalla vaihdoin isomman välijäähdyttimen (30x60x8cm) ja uusin ahtoputkiston kokonaan. Tehoa tuli aikalailla lisää, kun sitä ennestään oli 162hv ja 310Nm niin nyt pitäisi olla n.250-280hv ja yli 450Nm!
    Tietysti kävi niin että 2000km ajettu kytkinpaketti alkoi luistaa... ja ilmeisesti kannen tiiviste karkasi välistä tai kansi halkesi (taas!!!) Joten mistä kunnolliset pultit ja kannentiiviste? Entä löytyykö maailmalta uusia kansia halvemmalla kuin Suomesta? Löysin zylinderkopfcenteristä hintaan 630e ja onhan sekin halvempi kuin hitsauttaa vanha... Salon seudulla on kuulemma vastaavanlaisia virittelijöitä, tunteeko kukaan? Vinkkejä kaivattaisiin, kun tuo kantapään kautta oppiminen on hieman kallista!
    e70 X5 3.0sd -08
    f30 320i xdrive -16
    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
    e30 316 -88 2,2TIC M10
    e21 323i -81 ruostekasa...
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #2
    kannattaa kysellä ja katsella täältä nimerkillä Mauri H. kirjoittelevaa miestä. Sillä on kemusta tuosta dieseleiden virittelystä. Mutta tämän miehen tavoittaa varmasti paremmin mersufooruista(www.mersuforum.net). Maurilla on varmasti hyviä neuvoja!
    Onnea muuten auton kanssa ja hienoa että BMWn dieseleistäkin jaksetaan viritellä!
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by vexu524tdic
      Käytin syöttöpumpun kalliinpuoleisessa remontissa, siihen vaihdettiin isompi nestepää ja tehtiin muita muutoksia.
      Missä teit tuon muutoksen ja mitä maksoi?

      Originally posted by vexu524tdic
      Salon seudulla on kuulemma vastaavanlaisia virittelijöitä, tunteeko kukaan?
      Mauri H
      Last edited by VNT; 10-01-2005, 10:40.
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        offtopic sorry mut oisko sulla kuvaa miten toteutettu toi välärin putket ja missä kohin väläri? kiinnostaa vaan ku ite meinasin alkaa kans laittelemaan.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #5
          Originally posted by VNT
          Missä teit tuon muutoksen ja mitä maksoi?






          Mauri H
          Ylivieskassa HP-Diesel niminen yritys, tekee pumpusta juuri sellaisen kuin haluat! Maksoi tonnin... osat kuulemma kallistuneet viimeaikoina, eli maksaa varmasti enemmän.

          Juu, olen lukenutkin Maurin kirjoituksia, täytynee ottaa yhteyksiä.
          Tuolta HP-dieselistä kertoivat tehneensä BMW:n pumppuja Salon seudulle, käyttävät niitä tds moottorissa?

          Kun sais tuon toimimaan hyvin niin pääsis kesällä radalle koittamaan...
          Last edited by vexu524tdic; 10-01-2005, 11:03.
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • vexu524tdic
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 776
            • Gallia = Kinnula

            #6
            Originally posted by Scitso
            offtopic sorry mut oisko sulla kuvaa miten toteutettu toi välärin putket ja missä kohin väläri? kiinnostaa vaan ku ite meinasin alkaa kans laittelemaan.
            Täytyypä käydä räpsimässä parit kuvat.
            e70 X5 3.0sd -08
            f30 320i xdrive -16
            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
            e30 316 -88 2,2TIC M10
            e21 323i -81 ruostekasa...

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9994
              • KVLA

              #7
              Originally posted by vexu524tdic
              No niin, nyt se on tehty!
              Käytin syöttöpumpun kalliinpuoleisessa remontissa, siihen vaihdettiin isompi nestepää ja tehtiin muita muutoksia. Samalla vaihdoin isomman välijäähdyttimen (30x60x8cm) ja uusin ahtoputkiston kokonaan. Tehoa tuli aikalailla lisää, kun sitä ennestään oli 162hv ja 310Nm niin nyt pitäisi olla n.250-280hv ja yli 450Nm!
              Tietysti kävi niin että 2000km ajettu kytkinpaketti alkoi luistaa... ja ilmeisesti kannen tiiviste karkasi välistä tai kansi halkesi (taas!!!) Joten mistä kunnolliset pultit ja kannentiiviste? Entä löytyykö maailmalta uusia kansia halvemmalla kuin Suomesta? Löysin zylinderkopfcenteristä hintaan 630e ja onhan sekin halvempi kuin hitsauttaa vanha... Salon seudulla on kuulemma vastaavanlaisia virittelijöitä, tunteeko kukaan? Vinkkejä kaivattaisiin, kun tuo kantapään kautta oppiminen on hieman kallista!
              Onko ahtopaineita nostettu paljon?Riittääkö "orggistiivite" nostetuille paineille???Asiasta en paljoa ymmärrä,mutta mielenkiinnosta kyselen.

              Comment

              • TuomasTee
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 529
                • Kotka

                #8
                Mitä meinaat tehdä vuosikatsastuksessa? Siellä varmaan käytäis inisemään aika pahasti! Tai mitä yleensä porukka tekee katsastuksessa kun on virittänyt yli sallitun määrän?
                BMW F15 X5 M50d -14

                Comment

                • TuomasTee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 529
                  • Kotka

                  #9
                  Mikä turbo sulla on, minkä kokoset pesät, millä kierroksilla tulee mukaan?
                  BMW F15 X5 M50d -14

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #10
                    Originally posted by vexu524tdic
                    No niin, nyt se on tehty!
                    Käytin syöttöpumpun kalliinpuoleisessa remontissa, siihen vaihdettiin isompi nestepää ja tehtiin muita muutoksia. Samalla vaihdoin isomman välijäähdyttimen (30x60x8cm) ja uusin ahtoputkiston kokonaan. Tehoa tuli aikalailla lisää, kun sitä ennestään oli 162hv ja 310Nm niin nyt pitäisi olla n.250-280hv ja yli 450Nm!
                    Tietysti kävi niin että 2000km ajettu kytkinpaketti alkoi luistaa... ja ilmeisesti kannen tiiviste karkasi välistä tai kansi halkesi (taas!!!) Joten mistä kunnolliset pultit ja kannentiiviste? Entä löytyykö maailmalta uusia kansia halvemmalla kuin Suomesta? Löysin zylinderkopfcenteristä hintaan 630e ja onhan sekin halvempi kuin hitsauttaa vanha... Salon seudulla on kuulemma vastaavanlaisia virittelijöitä, tunteeko kukaan? Vinkkejä kaivattaisiin, kun tuo kantapään kautta oppiminen on hieman kallista!
                    Ei ole tarkoitus sorkkia, mutta pumppuoptimoinnilla 100hp lisää? Mikä turbo kyseessä (ahdot jne.)

                    Comment

                    • Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Jos sulla vexu524tdic on kansia halkeillu, niin olisko sattumalta jäänyt ylimääräiseksi hyväkuntoista td:n nokka-akselia?

                      Projektikuvia odotellen...
                      Ei mopolla mahottomia..

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 776
                        • Gallia = Kinnula

                        #12
                        Auto on muutoskatsastettu välijäähdyttimelle 129hv/0.8 bar paineilla
                        Ahdin on vakio Garret ja painetta 2.5 baria (hukkaportissa 2 lisäjousta)
                        Pumpussa riittää syöttöä n.400hv asti ruuvista kääntämällä mutta, turbo alkaa ahdistamaan ja rajoittaa tehon nousua rajusti.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • jannel
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 283

                          #13
                          Originally posted by vexu524tdic
                          Auto on muutoskatsastettu välijäähdyttimelle 129hv/0.8 bar paineilla
                          Ahdin on vakio Garret ja painetta 2.5 baria (hukkaportissa 2 lisäjousta)
                          Pumpussa riittää syöttöä n.400hv asti ruuvista kääntämällä mutta, turbo alkaa ahdistamaan ja rajoittaa tehon nousua rajusti.
                          Olikos sulla kansi korjattu vai ihan orkkis? Mulla oli korjattu vääränlaisella alumiinilla (liian kovalla) niin siitähän se postas! Enkä edes kerenny koittaa ottaa kaikkea myllystä irti. Pumpusta ois kyllä löylyä riittäny! Mistähän tuota ehjän kannen löytäis niin rupeis taas harrastaan.....

                          Comment

                          • Mauri H.
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 270
                            • Salo

                            #14
                            Jaa, enpäs tiennytkään että Salossa on viritetty BMW:n dieseli, oliskin hauska nähdä.

                            Miten tuo ahdin, pakosarja ja pakoputki, ne ovat usein syynä kansivikoihin, tai niiden alimitoitus siis.

                            Eli osat tarpeeksi järeiksi ja cooleri kuntoon, sitten pitäisi kestää. Tarkkaile pakosarjapaineita, eivät saisi nousta ahtojen yläpuolelle mielellään.

                            Ihan kivoilta kuulostaa lukemat.
                            F11 530D xDrive

                            Comment

                            • LASSI-S
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 4918
                              • hattula/hämeenlinna.

                              #15
                              rupes muakin kiinnostaan reilumman puoleisesti, kuvia???
                              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎