Announcement

Collapse
No announcement yet.

voi poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sakari0
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 67
    • Satakunta

    voi poistaa

    voi poistaa
    Last edited by sakari0; 27-06-2009, 17:54.
  • Stonde
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 305
    • Vilppula

    #2
    Mulla on vähän samaa vikaa, tyhjäkäynti aaltoilee lämpimänä.
    Ja kun auto on seissyt vähän aikaa (moottori kuitenkin vielä lämmin) käynnistäminen vaikeaa. Saa sahata aika pitkään.
    Auto on sama e30 316i.

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      LMBDA...tai jotain - anturi

      Originally posted by sakari0
      Eli lämpimänä tekee niin (ei ihan het kylmänä) ... Käy huonoa tyhjäkäyntiä, ravistaa, käy alhaalla vähän väliä.. Mikä vois olla??
      En ole nyt aivan varma kyseisen ajoneuvon moottorin tyypistä ja autosi iästä, mutta veikkaisin sen liittyvän LMBDA- anturiin jos siinä sellainen siis on. Kyseinen anturi on kiinni pakoputkessa, auton alta sen huomaa aika pian... EN siltikään uskalla luvata tämän olevan ehdottomasti oikea selitys.

      Comment

      • Drizzle
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 2

        #4
        Se voisi olla myös se ilmamäärämittari. Siinä on semmonen viisari joka hinkkailee semmoseen puolikaareen ja aukoo sitä ilmaläppää. Eli toisin sanoen siinä on lineaarinen potenttiometri. Siinä, ku se on hinkannut samaa kohtaa 16 vuotta?, niin se alkaa olee vissiin aikas likanen tai jopa kulunut puhki.
        Kannattaa katsoa. Sitä, ku siirtää vähän toiseen kohtaan siinä kaarella (poikittaissuunnassa ei pitkittäis) avittaen jollain pihdeillä vääntäen sitä vähän kasaan, niin se saa uutta pintaa. Kannattaa tietenkin ensin putsata se jollain elektroniikan putsaus aineella ja katsoa, että onko puhki. Jos ei ole puhki, niin pitäisi pelkkä putsaus riittää.

        Uusi samanlainen maksaa jotain 100€, joten kannattaa ihan ottaa sisälle se ja putsata ja tehdä hyvää työtä.

        Toinen on juuri se katalysaattori. Se voi olla, että se pakoputki on vähän löystynyt siitä koneen kohdalta ja päästää ilmaa sinne anturille ja sitten se lukee vääriä tuloksia. Eli kannattaa kiristää putki ja tai vaihtaa tiiviste.

        Kiitos ja hyvästi!!!

        Comment

        • villeee
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 50

          #5
          missä tämä ilmamäärämittari sitten sijaitsee nimittäin itellä sama tyhjäkäynnin seilaaminen ongelmana vaikka ei tuosta paljoa haittaa toki olekaan.

          Comment

          • tepi_
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2182
            • TKu

            #6
            Kato ekana haitariputki mikä menee imusarjasta ilmamäärämittariin,entisessä omassa pommissa oli tuo haitariputki noin neljästä kohtaa halki ja tyhjäkäynti ym. seilaa vitusti..jos ei niissä mitään löydy niin ilmamäärämittarissa vikaa...

            Ja omassa 316i -89 ei mitään kattia ees ollu saatikka lambdaa..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎