Eli olisi rakennettava kone mikä näyttää päällepäin 2 litraiselta(tyyppinumero), mutta tehot ovat yli 170hp. Eli herää kysymys mitä laitetaan lohkon sisään? Syy miksen vaihda 2,5-2,7 alakertaa on nuo nykyajan typerät prosentti säännöt ja ei viitsisi prosentteja enää ottaa autoon enempää. Ideoita otetaan mielellään vastaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Neuvoja koneen rakentamiseen
Collapse
X
-
Helpoin tapa on vaihtaa tuohon nykyiseen alakertaan 2,3:n kampiakseli ja männät. Ero on silloin jo huomattava 2-litraiseen verrattuna. Näissähän on siis poraus sama.
Toinen tapa on porauttaa lohko suuremmaksi ja käyttää 2,3, 2,5, tai eta/diesel-kampiakselia ja jotain mäntiä(vaihtoehtoja männän suhteen useita) Näissä eri variaatioissa on sitten mahdollista/pakollista käyttää samoja/eri kiertokankia, mutta tilavuutta pystyy nostamaan n.2,7-litraan asti.
Search-nappulaa kun käyttää, niin aiheesta löytyy vaikka ja mitä....
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
-
-
Joo selailin noita vanhoja juttuja. Olisiko mahdollista käyttää m21d24 koneen kampiakselia tuossa lohkossa tuommoinen löytyisi tutulta, mitkä kanget tuohon akseli lohko konstruktioon? Poraus tulee olemaan 83mm. 2,3 litranen ei ole pitkä ilo tehojen puolestaBMW E38 730 manuaali
ex E30 318i -91 cabrio
Comment
-
-
Kyselin hieman lisää infoa koneeseen ja nyt näyttää siltä et koneesta tulee seuraavanlainen
-Lohko M20B20 83mm porauksella
-Kampiakseli ja kiertokanget M21d24
-Cranen 272 asteinen tai 288 asteinen 10.50mm nostolla
-Kansi m20b20 b25:n venttiileillä ja ehkä hieman plaanattuna
-Männät tulee olemaan todennäköisesti 1500cc kuplan männät
-Ruiskun osat m20b25
Mitä mieltä olisiko tuo toimiva paketti vai meneekö metsään ja pahasti ja löytyiskö keneltäkään b20 koneen männän mittoja puristuskorkeus,etäisyys tapista alahelmaan ja tapin halkaisijaLast edited by Matti_83; 11-01-2005, 22:26.BMW E38 730 manuaali
ex E30 318i -91 cabrio
Comment
-
-
Tuolla iskulla (81mm) ja noilla kangilla (130mm) joudut tuosta Volsun männästä sorvaamaan melkoisen siivun veks. Kuinkahan ohueksi laki menee...hmm?
Männäntapin halkaisija on sama.
Mitä enemmän höyläät siitä kannesta, sitä enemmän joudut tuolla iskulla sorvaamaan niitä mäntiä ja taas laki ohenee...
M-Sport on tehnyt noilla männillä ja 2,3-kampiakselilla (isku 76,8mm) ja silloinkin pitää sorvata mäntää. 81mm-iskulla tietenkin vielä enemmän.
Mulla on yhdet tuollaiset samanlaiset mutta 83,5mm männät. Ajettu 5000km, maksaa 80euroa..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Tuolla iskulla (81mm) ja noilla kangilla (130mm) joudut tuosta Volsun männästä sorvaamaan melkoisen siivun veks. Kuinkahan ohueksi laki menee...hmm?
Onko muita mahdollisia kanki vaihto ehtoja tuohon konstruktioon, onko d24 ja b20 lohkoissa korkeus eroa vai miten tuo kampi ja kanget pyörii d24 sisällä
Mulla on yhdet tuollaiset samanlaiset mutta 83,5mm männät. Ajettu 5000km, maksaa 80euroa.
Laittaisin mielummin 83mm et on vähän pelivaraa lohkossa jos käy huonostiBMW E38 730 manuaali
ex E30 318i -91 cabrio
Comment
-
-
Ahtaminen ei tällä hetkellä ole todennäköinen vaihtoehto, onhan tuo totta että turbo kone on mukava ajaa mutta vähintään yhtä hieno moottori on 170hp vapari kutonen mikä vastaa kaasuun välittömästi
T3 onko noihin mäntiin renkaat ja tapit mukaan. Onko pahoja kulumisjälkiä?Last edited by Matti_83; 12-01-2005, 15:10.BMW E38 730 manuaali
ex E30 318i -91 cabrio
Comment
-
Comment