ku täs 323 2.5 vm. 98 on tehoja 170hv ja org. 325 on 190 ja risat et onko lastu vaan joku mallia laiskempi??? mitä vaikutusta olis jos laittais 325:n teholastun et lähtiskö teho nousu siitä n.190hv
323i:ssä on ahtaampi imusarja kuin 325:ssä. Alavääntö parempi kuin 325i:ssä. Vääntökäyrä muutenkin tasaisempi. Huipputeho taas 323:ssa tulee alemmilla kierroksilla kuin 325:ssä ja on pienempi kuin 325:ssä.
323i on M52 moottori, 325i on M50 moottori.
Näistä imusarjojen vaihdoista taitaa olla juttua aiemminkin.
323i:ssä on ahtaampi imusarja kuin 325:ssä. Alavääntö parempi kuin 325i:ssä. Vääntökäyrä muutenkin tasaisempi. Huipputeho taas 323:ssa tulee alemmilla kierroksilla kuin 325:ssä ja on pienempi kuin 325:ssä.
323i on M52 moottori, 325i on M50 moottori.
Näistä imusarjojen vaihdoista taitaa olla juttua aiemminkin.
323i:ssa on tehoa ilmoitetun 170hv:n sijaan hiukan yli 180hv.
E36 M52 323i on todella päästöjen vuoksi kuristettu versio M50 325i:stä. Ei taida lastut käydä aivan yksiin..
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Mä oon joskus kuullu, et toi 323 malli ois kaikista järkevin.... kestää parhaiten, ei paljoa vikoja, tarpeex pirteä jne. Jostain lehdestä vissiin lukenu...
Mä oon joskus kuullu, et toi 323 malli ois kaikista järkevin.... kestää parhaiten, ei paljoa vikoja, tarpeex pirteä jne. Jostain lehdestä vissiin lukenu...
Onko totta....?? vai oonko nähny unia taas.
Tämä tarina taisi olla jossain totalissa. Mutta silti kallistuisin tuon 328:sin puolelle 323:en omistaneena.
Tämä tarina taisi olla jossain totalissa. Mutta silti kallistuisin tuon 328:sin puolelle 323:en omistaneena.
Tosiaan 323 tai 325 ei ole niitä maanteiden hirmuisimpia pelejä, mutta järkeväksi sitä voi sanoa. Kulutus on pieni tehoon nähden, vääntöä löytyy alhaalta ja rekkojen ohitukset sujuvat. Itselläni 323 '96 ja voin suositella. Jos suorituskyky on kuitenkin kaikki kaikessa, kannattaa valita joku toinen kärry.
Tjaah... no mikään superauto se ei ole, selvähän se. Tiukimmat kuskit valitsenevat E36 sarjasta M3sen jos hillot riittää.
Ostin oman 325sen hiljattain ja se on lähes vakio, mitä nyt hengittelee vähän iloisemmin kuin vakio. Paha sanoa mitä siinä on tehoa mutta en varmasti kauheasti valehtele jos sanoisin että 200hv. En kyllä sanoisi että "sillä pääsee ihan hyvin rekan ohi" tyyliin just ja just.
Kun antaa saapasta ja antaa kiertää, kyllä se pata hyvin kiskoo Suomen teihin nähden missä kakkosvaihde tällä autolla on turhan usein jo liian iso (jos ajokortti on tärkee). Onhan nuita kisaajia matkalle tullut mutta kertaakaan ei ole tarvinnut katsella kenenkään perävaloja vasten tahtoa. Ei ole vain vielä sattunut tehokkaampaa autoa kisaamaan, siitähän se on. Mutta joka tapauksessa tuolla kepittelee kylän amisviikset kuin muutkin kiusankappaleet niin että jätkiä itkettää. Entiseen kakslitraiseen eron huomaa kun nopeutta on yli markan. Ei muuten hyytymisen alkeita ole vielä näyttänyt motarilla kun kakslitrainen alko satasen jälkeen olemaan jo vähän nuu nuu. Tämä kiskoo rekeä niin että mua ainakin hymyilyttää positiivisella mielellä...
Jotkut tehoaddiktit ei saa koskaan tarpeeks tehoa, ainoastaan se niskan naksahdus valoista lähdettäessä on tärkeää. Suosittelisin niille ahdettua autoa jossa voivat vääntää turbo ruuvia (saada tyyliin rice Nizzzzmo 850bhp) ja suihkia ilokaasuja.
Omassa vehkeessä on alustasarja ja se imee mutkiin muutenkin todella hienosti ja ajettavuus on mitä mainioin.
Ei herneitä, tarkoitus ei ole huutaa täällä kuinka hyvä mielestäni 325 on, mua vaan ärsyttää jos ollaan niin vaativia ton huipputehon suhteen. Joskus tuntuu että teinit huutaa korvat vihreänä Esson baarissa kuinka monta sataa hirnuvaa turbotetussa 240 Vollessa on ja kun pitäisi saada samanverran lisää. On se niin vi*** hienoa ajaa jollain kivikautisella mädäntyneellä ruostekasalla jonka kone on ylipirteä peipponen ja auto muuten paska kuin Minnan viulu. Sitten kun kavereille lätisee kun ei teho tunnu missään ja enemmän pitää saada. Tietyt luupäät katselee sitten huulet pyöreenä että toi on vähän kovemman sarjan kuski kun ei noikaan tehot riitä. Väittäisin että 99% näistä henkseleiden paukuttelijoista menettäisivät tiskirättinsä halinnastaan radalla jo ensimmäisessä mutkassa ajotaitojensa ja auton muidenkin "ominaisuuksien puolesta"
Ihmettelen vaan miten jonkun mielestä tehoja haluavan kannattaa ehdottomasti katsella jotain muuta kuin 325sta. Hintaan nähden se on loistava menopeli ja suorituskyky on monille riittävä monessa ympäristössä.
Niin ja älkää nyt vaan ymmärtäkö että mulla olis teho hirmuja jotain vastaan. Oon nimittäin aivan addiktoitunut Superauto friikki minkä silmissä kiiluu Saleen:it, Lambot ja muut master piece:t.
M52B25 moottorissa on kyllä vääntöä kivasti (omiksi tarpeikseni). Mutta silti taipuisin M52B28 moottoriin=kulutus ei eroa esim.M52B25 moottoriin juuri ollenkaan ja vakuutusmaksutkaan ei paljon poikkea. Ainut on hankintahinta eikä sekään enää nykyään. Eli jos keksit hyvän syyn ostaa 323 niin anna palaa.
Comment