Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X uuden akun koodaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiace
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2011
    • 1203
    • Helsinki/Joensuu

    E9X uuden akun koodaus

    Aattelin tehdä tästä oman ketjun, kun jonkun verran löytyy tietoa jo foorumilta mutta se on aika hajanaista. Jos sais tähän ketjuun kaiken E9X akun vaihdoon liittyvän koodausasian.

    Eli tällaisiin kysymyksiin tarvitsisi viisaampien apua, kun uusi 85Ah Exiden ei-agm-akku menossa paikalleen E91:een.

    -Akun koon muutos NCS expertillä?
    -Uuden akun rekisteröinti, INPA vai Tool32?

    Ja onko tuo Tool32 ihan vakiokamaa noissa Inpa-paketeissa? Itsellä ainakin Inpa ja NCS pelaa.

    Ps. Tälläisen pdf:n löysin netistä akun vaihtoon liittyen, lieneekö pätevää asiaa?
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...tion%20DIY.pdf

    Kaikki apu kelpaa, kiittelen jo etukäteen. Voisihan sitä mennä liikkeeseenkin koodauttamaan, mutta olisi mukava oppia homma itsekin.
    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    E91 kansiosta katsot oikean kokoisen akun koodin, lisäät vanhaan varustelistaan, poistat vanhan listasta (jos on) ja koodaat auton. NCS:llä tosiaan.

    Rekisteröinti inpa, tool32 tai useimmat yleistesterit kuten Bosch, auto on jne.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Tai mieluumin tuon tekisin näin:
      - ncs:llä Fa listaan vaihetaan akku tyyppi jos muuttuu niinku suppari totesi
      - Ncs:llä otetaan process ecu ja sieltä cas ja siihe valitaan fa write ja execute.. Ja sama jobi muille moduleille missä fa luuraa.
      Tuo code car on vähä niin ja näin ku jos on jotain koodattu aiemmin niin häviää kaikki muutokset. Ja esim tcu ja mulf on aika ranttuja koodata.
      Sit vaan inpa/dis/ joku muu softa joka akun vaihdon osaa kertoa. Siinä lyhykäisyydessään homma.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #4
        Hmm. Fa write muuttaa vaan listaa, mutta sen muuttamisen jälkeen pitää mun mielestä vielä koodata boksit uudelleen n varustelistan mukaisesti. Vai muistankohan väärin ettei parametrit muutu pelkällä fa listan uusimisella :think
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Kyllä se CAS pitää vielä erikseen koodata FA-listan päivityksen jälkeen. Akun ominaisuudet on CAS:lla (KLASSE_BATTERIE).
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Kyllä se CAS pitää vielä erikseen koodata FA-listan päivityksen jälkeen. Akun ominaisuudet on CAS:lla (KLASSE_BATTERIE).
            Niinpä meinasinkin.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Kyllä se CAS pitää vielä erikseen koodata FA-listan päivityksen jälkeen. Akun ominaisuudet on CAS:lla (KLASSE_BATTERIE).
              tuohan se unohtu tuosta mainita
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                #8
                Ok, kiitos vinkeistä!
                Cas pitää koodata = mikä käsky siihen on, process jotakin?

                Kerkeskö kukaan vilkasemaan tuota pdf:ää, onko sen ohjeiden lisäksi tarvis tehdä vielä jotakin, esim. tuo cas:n koodaus?

                Luulen että näillä pääsen alkuun, pitänee testiksi tehdä joku helppo koodaus ncs:llä että pääsen vauhtiin.
                Last edited by Hiace; 06-11-2013, 18:20.
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Hiace View Post
                  Ok, kiitos vinkeistä!
                  Cas pitää koodata = mikä käsky siihen on, process jotakin?

                  Kerkeskö kukaan vilkasemaan tuota pdf:ää, onko sen ohjeiden lisäksi tarvis tehdä vielä jotakin, esim. tuo cas:n koodaus?

                  Luulen että näillä pääsen alkuun, pitänee testiksi tehdä joku helppo koodaus ncs:llä että pääsen vauhtiin.
                  Käytännössä tuo pdf on sama asia kuin varustelistan tekemä muutos, mutta "virallinen" tapa on lisätä oikea akku varusteisiin, ja sitten koodata uusiksi. Sg codieren on koodaus auton varustelistan mukaan. Ei toimi siis ennenkuin on akun tyyppi vaihdettu fa:n.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    #10
                    Edit: tool32 toimii, kun laittoi virtalukon 2-asentoon (jarru pohjaan ja start-nappia)!

                    Uusi Exiden 85 Ah tavallinen akku nyt paikallaan, aikaisempi oli 80 Ah. Ilmeisesti uutta kokoa ei tarvitse koodata, koska 90 Ah ois jo liikaa?

                    Akun rekisteröintiä olen yrittänyt, mutta ei mene läpi. Oisko ideoita mitä kannattaisi kokeilla? Auto siis E91 335i 11/2006 ja kone N54. Tällaista virheilmoitusta antaa, Tool32:



                    Tehty tämän ohjeen mukaan. Inpan käynnistin eka ja kokeilin että yhteys toimii, Ediabas jäi tuonne taustalle, en tiedä haittaako se?
                    -----
                    MSD80.prg auki.
                    loppupuolelta listaa steuern_batterietauch_registrieren
                    job -> job einmahl ausfuhren
                    tuloksena pitäisi tulla job_status done
                    -----

                    Inpa:

                    Last edited by Hiace; 13-12-2013, 00:31.
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • Hiace
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2011
                      • 1203
                      • Helsinki/Joensuu

                      #11
                      No niin, edellinen ongelmapa ratkesi sitten ihan omaa hölmöyttäni. Inpa toimi kyllä virtalukon 1-asennossa mutta en muistanut että se pitää laittaa 2-asentoon tool32:sta varten painamalla jarrua ja sitten start-nappia. Kummasti tool32 toimi ykkösellä ja akku rekisteröity!
                      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                      Comment

                      • JyriSalmi
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2016
                        • 45
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Hiace View Post
                        No niin, edellinen ongelmapa ratkesi sitten ihan omaa hölmöyttäni. Inpa toimi kyllä virtalukon 1-asennossa mutta en muistanut että se pitää laittaa 2-asentoon tool32:sta varten painamalla jarrua ja sitten start-nappia. Kummasti tool32 toimi ykkösellä ja akku rekisteröity!
                        Tarviiko akkua koodata jos vaihtaa uuteen samanlaiseen akkuun kun vanha koodattu?

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16357
                          • Leppävirta

                          #13
                          Originally posted by JyriSalmi View Post
                          Tarviiko akkua koodata jos vaihtaa uuteen samanlaiseen akkuun kun vanha koodattu?
                          Aina kun akku vaihdetaan se vaihto tulee rekisteröidä.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • JyriSalmi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 45
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Aina kun akku vaihdetaan se vaihto tulee rekisteröidä.
                            Mikä file pitää ladata tool32. Onko tollanen kun POW_65.PRG jos niin riittääkö sen jälkeen jobi. Auto e91 320d - 08

                            Comment

                            • JyriSalmi
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2016
                              • 45
                              • Jyväskylä

                              #15
                              [QUOTE=JyriSalmi;4281187]Mikä file pitää ladata tool32. Onko tollanen kun POW_65.PRG ja sitten steuern batterietausch register ja JOB sen jälkeen. Riittääkö tämä? Auto on e91 320d - 08

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎