Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d -vm 2001, pyörittää muttei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zzzz
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 73
    • Länsi-Suomi

    525d -vm 2001, pyörittää muttei lähde käyntiin

    Nyt on piru irti..

    Autoni on 2001 vuoden 525 diesel, alunperin suomeen myyty ja talvivarusteilla.
    Käytin juuri autoni eilen 100tkm huollossa ja samalla käytettiin testerissäkin eikä mitään vikaa löytynyt.

    Nyt ei auto kuitenkaan lähde kirveelläkään käyntiin. Lämpötila ulkona on noin -2 astetta ja auto on ollut aikaisemmin päivällä liikkeellä ja lohkolämppärin päästä yritin käynnistää. Startti kyllä pyörittää, mutta ei starttaa sitten niin pirullakaan, kerran pikkuisen hörähti mutta sammui saman tien. Ei vaikutusta vaikka kokeilisi avata ja sulkea kauko-ohjaimeilla ja eri avaimilla. Hehkutus toimii ainakin merkkivalon mukaan kuten pitääkin.

    Ideoita vai pitääkö hinata merkkihuoltoon?
  • Tappu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 825
    • Tampere

    #2
    Luultavasti siirtopumppu rikki -> ei tuota 2 barin esipainetta -> auto ei lähde käyntiin.
    AMG

    Comment

    • Zzzz
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 73
      • Länsi-Suomi

      #3
      Siis polttoainepumppu? Eikö tuon olisi pitänyt näkyä testerissä?

      Mistäpäin autoa se löytyy? Pystynkö kotikonstein testaamaan muutoin?

      Webasto kyllä pelittää, mutta sillä on kai eri pumppu..

      Auto teki kerran aikaisemminkin saman tempun, mut puolen tunnin päästä kokeilemalla lähti käyntiin ilman mitään ongelmaa... tällä kertaa ei..

      Comment

      • Tappu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 825
        • Tampere

        #4
        Juu, polttoainepumppu. Se löytyy auton alta suurinpiirtein kuskinpenkin kohdilta. Kyllähän sen pystyy oikeestaan testaan jos saat siihen painemittarin jotenkin väliin. Esipainetta pitää olla tosiaan vähintään 2 bar ,että auto käynnistyy.
        AMG

        Comment

        • Zzzz
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 73
          • Länsi-Suomi

          #5
          Originally posted by Tappu
          Juu, polttoainepumppu. Se löytyy auton alta suurinpiirtein kuskinpenkin kohdilta. Kyllähän sen pystyy oikeestaan testaan jos saat siihen painemittarin jotenkin väliin. Esipainetta pitää olla tosiaan vähintään 2 bar ,että auto käynnistyy.
          Kävin kokeilemassa pidettyäni puoli tuntia webastoa, lohkolämppäriä ja ylimääräistä akkulaturia päällä. Tuloksena hörähti kerran ja sammui sitten. Tämän jälkeen ei taas mitään elonmerkkiä.

          Voisiko kyseessä olla jäätymisongelma?
          Last edited by Zzzz; 14-01-2005, 21:51.

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Oisko tuolta mitään apuja, kun kuullostaa niin tutulta!
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Zzzz
              Bimmer Rookie
              • Dec 2003
              • 73
              • Länsi-Suomi

              #7
              Originally posted by buksin-1
              Oisko tuolta mitään apuja, kun kuullostaa niin tutulta!
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20491
              Kiitoksia. Outoa hyrinää en huomannut mutta katsotaan uudelleen huomenaamulla.. Hinasin auton yöksi lämpimään talliin, joten jos lähtee aamulla ilman ongelmia käyntiin niin silloin oli kai kyseessä polttoaineputkien tai suodattimen jäätyminen?

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #8
                Tai nokan asentotunnistimen toimintahäiriö. Lämpötila vaikuttaa toimintaan ja kun se kerran on saatu käyntiin, niin synkkaa kampuran ja nokan välillä ei enää tarvita (siksi se jää käyntiin vaikka tunnistin ei toimisikaan).

                Itsellä oli heti hankinnan jälkeen käytetyssä 530d:ssa tuo vika (joka meni takuuseen). Puolilämpimänä pyöritti muta ei lähtenyt käyntiin. Jäähtyneenä tai kuumana toimi OK. Auto oli ollut testerissä kaksi päivää aiemmin, eikä silloin havaittu mitään poikkeavaa. Tunnistin maksoi Saksassa vaihtotöineen (viikonloppu) 118 €.

                BTW: BMW:n 24h service auto tuli puolessa tunnissa paikan päälle tietokoneineen marketin pihalle, jossa vian havaitsin. Diagnosoi että edellisenä sekä samana päivänä oli tunnistin temppuillut ja koska huoltohistoria oli täydellinen ja auto alle 5 vuotta vanha, niin käynti oli maksuton. Tuli hyvä mieli, ja Suomen BMW vaikutti entistä enemmän takapajuiselta.
                ---

                Comment

                • Zzzz
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2003
                  • 73
                  • Länsi-Suomi

                  #9
                  Aamulla kun kokeilin 20 asteisesta tallista käyntiin, niin lähti aivan kuin mitään ongelmia ei koskaan olisi ollutkaan. Koetin saada polttoaineensuodatinta, mutta meni tilaukseen ja saan vasta maanantaina. Laitoin polttoaineen jäänestoa tankkiin ja ajelin tuossa kokeeksi noin 60 km, eikä mitään ongelmia vaikka sammutinkin välillä useasti... nyt auto on pihalla ulkokylmässä, joten saa nähdä mitä tuumaa kun ehtii jäähtyä..

                  Comment

                  • Tappu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 825
                    • Tampere

                    #10
                    Okei, eli pumppuongelman voi sit unohtaa.
                    AMG

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Zzzz
                      Aamulla kun kokeilin 20 asteisesta tallista käyntiin, niin lähti aivan kuin mitään ongelmia ei koskaan olisi ollutkaan. Koetin saada polttoaineensuodatinta, mutta meni tilaukseen ja saan vasta maanantaina. Laitoin polttoaineen jäänestoa tankkiin ja ajelin tuossa kokeeksi noin 60 km, eikä mitään ongelmia vaikka sammutinkin välillä useasti... nyt auto on pihalla ulkokylmässä, joten saa nähdä mitä tuumaa kun ehtii jäähtyä..
                      Missäpäin Suomea? Mulla Vihdissä olis uusi alkup. polttoainesuodatin pakkauksessa hintaan 45e.
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • Zzzz
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 73
                        • Länsi-Suomi

                        #12
                        Originally posted by buksin-1
                        Missäpäin Suomea? Mulla Vihdissä olis uusi alkup. polttoainesuodatin pakkauksessa hintaan 45e.

                        Kiitos tarjouksesta, jos olisit ollut edes hieman lähempänä, olisin jo matkalla hakemaan. Vaasassa pidän majaani.

                        Jos jollakin muulla on lähempänä ylimääräinen kaupan, niin olisin kiitollinen..
                        Last edited by Zzzz; 15-01-2005, 14:22.

                        Comment

                        • Zzzz
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2003
                          • 73
                          • Länsi-Suomi

                          #13
                          No nyt tuli suodatin vaihdettua ja huomenaamulla saa kokeilla hyrähtääkö auto käyntiin. Viikonloppuna kyllä ajelin muutaman lyhyen matkan ilman mitään ongelmia, mutta tänä iltana kun töitten jälkeen koetin käyntiin niin aluksi ei millään mutta muutaman yrityksen jälkeen lähti käymään. (auto oli seissyt ulkona paikoillaan yli vuorokauden)

                          ..huomenna siis selvinnee tepsikö suodattimen vaihto.

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            #14
                            Originally posted by Zzzz
                            No nyt tuli suodatin vaihdettua ja huomenaamulla saa kokeilla hyrähtääkö auto käyntiin. Viikonloppuna kyllä ajelin muutaman lyhyen matkan ilman mitään ongelmia, mutta tänä iltana kun töitten jälkeen koetin käyntiin niin aluksi ei millään mutta muutaman yrityksen jälkeen lähti käymään. (auto oli seissyt ulkona paikoillaan yli vuorokauden)

                            ..huomenna siis selvinnee tepsikö suodattimen vaihto.
                            no, miten kävi?

                            Comment

                            • Zzzz
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2003
                              • 73
                              • Länsi-Suomi

                              #15
                              Ulkoistin ongelman..

                              Käynnistyksessä ei tänä aamuna ollut mitään ongelmaa, mutta jostain syystä auto kiihtyi kuin 70-luvun diesel-paku, vaikka heti suodattimen vaihdon jälkeen eilen pelasi ok.

                              Ajelin suoraan Vaasan Käyttöautolle, jossa arvelivat kuvauksen perusteella vian johtuvan joko polttoainepumpusta tai ruiskutussuuttimista. Huolto ehdotti, ettei kannata ajaa enempää autolla ennen kuin se on diagnosoitu paremmin. Auton minulle kaksi viikkoa sitten myyneen liikkeen myyntipäällikkö Seinäjoelta arveli ilmamäärämittaria. Jätin autoni Käyttöautolle, toivottavasti saavat ihmiseltäisessä ajassa kuntoon. Työlistassa eka vapaa aika olisi ollut ensi maanantaille, mutta ainakin diagnoosia viasta lupasivat aikaisemmin.

                              Onko kenelläkään käsitystä mitä ruiskutussuuttimien remontti / uusiminen voisi maksaa? Vastaukseksi käyttöautolta en saanu muuta kuin "kallis".
                              Last edited by Zzzz; 18-01-2005, 11:43. Reason: Kirjoitusvirheen korjaus

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎